May the force be with you Skrevet 15. oktober 2011 #1 Skrevet 15. oktober 2011 Lillegutt begynner å nærme seg 6 mnd. og det virker som om han klør veldig i tennene, så jeg vurderte å kjøpe et fruktnett til han (da får han jo både klødd litt og fått i seg litt mat).. Har noen erfaring med sånne fruktnett?? Og når begynte dere med det? Og hvor får man kjøpt de? Har vært på forskjellige babybutikker og apotek (og googlet det), men finner det ikke noe sted:)
Maitrollet Skrevet 15. oktober 2011 #2 Skrevet 15. oktober 2011 google baby safe feeder så finner du nok. vet de har på baby shop
Babyønske �� Skrevet 15. oktober 2011 #3 Skrevet 15. oktober 2011 Har begynt sånn ved 5 mnd alder med begge mine, etter at de så smått har begynt med fast føde. Jeg har sett de på de babyutstyrsbutikkene jeg har vært innom.
Gjest Madolyn Skrevet 15. oktober 2011 #4 Skrevet 15. oktober 2011 Du kan få vårt, Silje! Skal koke det i sterilisatoren Vi brukte fruktnettet littegranne for 1-1,5 mnd siden, men har funnet ut at kavring er MYE mer poppis hos Muffin når gommene klør. Muffin mistet fort interessen for fruktnettet, i motsetning til når han får en sukkerkavring Hvor sunt kavringer er vet jeg ikke, men inneholder jo ikke mer sukker enn frukten? Men det blir jo smuler overalt da, så er ikke mindre klissete enn fruktnett... Må jo følge med i tilfelle de setter noe i halsen, men det gjelder jo for all mat... Sånn sett er nok fruktnett bedre da det ikke krever like nøye oppsyn, for dem som kan gå fra bebisen uten at det blir revelje
April11<3April15 Skrevet 15. oktober 2011 #5 Skrevet 15. oktober 2011 ja sånne fruktnett er helt fantastiske! vi begynte for et par uker siden (ved 5 og en halv måned), og lillegutt storkoser seg når han får frukt eller kokte grønnsaker i dem. han sitter gjerne ved bordet sammen med oss under middagen og gomler i seg, eller han sitter på fanget og koser seg før han f.eks skal sove!! anbefales! http://www.babysafefeeder.com/
Valiana Skrevet 15. oktober 2011 #6 Skrevet 15. oktober 2011 Vi begynte å bruke dette for noen uker siden (da jenten vår var litt over 5 mnd), og det er kjempepopulært! For å få best effekt mot kløende gommer, kan du gjerne bruke fryste fruktbiter/fruktmosbiter (frys mosen i isterningposer/isterningbrett). Bare la dem ligge ett minutt eller to før du gir barnet, slik at det ikke er skikkelig "iskaldt" - hvis du forstår hva jeg mener ;-) Hos oss har godt moden pære, og fryst eplemos og fryst pæremos vært stor suksess. Da sutter hun for harde livet, og koser seg glugg i hjel. Har også prøvd agurk, men det var visst grusomme greier... Vi kjøpte vårt gjennom nettbutikken Lilleprinsen, men her i Bergen har jeg også sett dem på apotek og barneutstyr butikker. Costamummy har har forresten skrevet litt om det på bloggen sin: http://mamma-i-eksil.blogspot.com/2011/05/baby-safe-feeder.html
May the force be with you Skrevet 15. oktober 2011 Forfatter #7 Skrevet 15. oktober 2011 Oi, tusen takk Madolyn!!!!:)Men vi kan betale for det da!! Jeg gleder meg til å prøve det på Lucas:)
May the force be with you Skrevet 15. oktober 2011 Forfatter #8 Skrevet 15. oktober 2011 Så bra:) Ja, lille Lucasgutt elsker når jeg lager gulrotmos osv. da, så kokte grønnsaker i slik nett blir nok en hit her også
May the force be with you Skrevet 15. oktober 2011 Forfatter #9 Skrevet 15. oktober 2011 Oi, det hørtes smart ut Valiana! Fryse fruktmos ja, det må vi prøve!! Takk for gode tips:)
Hortensia85 Skrevet 16. oktober 2011 #10 Skrevet 16. oktober 2011 Begynte med godt moden pære i fruktnett (kjøpes på barnas hus og lignende butikker og på APOTEK ) halvannen uke før småtten ble 4 mnd, men fikk tenner veldig tidlig da (4 mnd og en uke) og siden de kom så tidlig så var fruktnettet veldig godt for han å ha
kjærevene Skrevet 16. oktober 2011 #11 Skrevet 16. oktober 2011 Min gutt prøvde fruktnett første gang når han var litt over 4 mnd. Han har siden da prøvd eple, pære og mango. Mango er helt klart favoritten, da klarer han faktisk å suge i seg alt innholdet i nettet. Jeg kjøpte det i en babyutstyrsbutikk. Jeg synes det er veldig fint å bruke for å la lillegutt prøve ut nye smaker. Jeg mener å huske at det er mellom 4-7 mnd lurt å la baby smake på forskjellig for å muligens forhindre kresenhet hos barnet senere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå