Skedsmo(r) Skrevet 15. oktober 2011 #1 Skrevet 15. oktober 2011 Hei. Lille jenta vår har fått dobbeltsidig ørebetennelse... Hun er potte tett i nesaog det har hun vært siden forrige fredag. Tirsdag begynte hun å få feber og etter den dagen har hun ikke ville ha mat, vi har prøvd alt som kan spises, men nei, ikke noe som frister. Hun drikker mme og velling, men det siste døgnet er ikke det noe særlig heller. Hun begynte med en antibiotika kur i går, en mister kanske matlysten av den også? Det jeg lurer på er hvor lenge kan et barn på 14 mnd gå uten å spise mat? jeg syns hun drikker lite også, men allmenn tilstanden henner er grei. Litt suttring men også mye blid og det ser ikke ut som hun lider av for lite mat i kroppen. Så lurer jeg på, alle sier at "pass på så hun får i seg nok drikke!" Hvor mye er nok drikke da? Hvor mye skal en liten kropp ha i seg i løpet av døgnet? Dette er så frustrerende, prøver hele tiden å gi henne noe men nei, ikke noe godt med mat! Når bør jeg kontakte lege igjen? Er det noen som har vært igjennom noe lignende?
Achieved my Everest79-♀2010 Skrevet 15. oktober 2011 #2 Skrevet 15. oktober 2011 Hei Dattra mi på 15 mnd har slitt mye med ørebetennelse og da mindre matlyst.. detta har vært stressende men for oss har velling vart løsningen. Er svensk så velling er noe vi har gitt henne siden hun va 6 mnd og når hun er syk (å har lite matlyst) pøser vi på med velling for da vet jeg att hun får i seg næring + vætske. Så kanske du skulle prøve det?
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2011 #3 Skrevet 15. oktober 2011 Barn kan klare seg uten mat en periode. Hvertfall så lenge du får i henne litt og litt drikke.. Bare pass på at hun ikke blir tørr i huden og dehydrert. Det vi har gjort er å gi saftis, eller saft uten sukker. Iskald nestle saft for babyer har og funket her. Velling er og noe som faller i smak. Ellers så bør du heve senga, for det letter trykk på ørene, og gi saltvannsopplødning i nesa. Det åpner den tette nesa. Otrivin har noen sånne for babyer. De er veldig greie. Det går heldigvis snart over. God bedring til den lille.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå