Gå til innhold

Rosemaling?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har et lite pent hjørneskap som er rosemalt som jeg tenker å male hvitt, som alt annet i stua før jeg drar det i hus. Men det ter min tippoldefar som har malt det, så alernativet er å sette det umalt på stabburet...

Mye man skal ta hensyn til. Hva ville du gjort?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det var da voldsomt så hvitt alt skal være. Hvis skapet er veldig stygt, ville jeg forsøkt å få frisket opp de fargene og den rosemalingen som er nå.

Skrevet

Jeg ville ikke malt over, men heller frisket det opp som en annen her foreslår.

Skrevet

Det er ikke stygt som i stygg maling. Men en gyselig grønnfarge med enda gyseligere farger med rosemaling, og rosemaling i seg selv er ikke mye pent.

Alt er ikke hvitt, jeg har lilla gardiner og grå sofa :-)

Skrevet

Da kan du ihvertfall oppbevare det til neste generasjon, i tilfelle de tar til vettet :-)

Skrevet

Er det jeg vurderer. Tenker litt på at jeg om 30 år kanskje kan komme til å angre på at jeg malte over.

Skrevet

Har lyst til å ropa Neeeeeiiiiiiii!

Det er IKKJE "lov" å mala over rosemalte skap!! Dei er SÅ verdifulle!! Og nydelige!! Det går ikkje å fjerna malingen igjen, utan å meir eller mindre øydeleggja den!!

Ver så snill, ikkke mal den over, sett den heller vekk nokre år, eller selg den for ein del tusen(JA, dei er mykje verd, med mindre han sausa på maling i blinde).

Då kan heller nokon andre få glede av rosemålinga på skåpet, og du kan kjøpa deg eit anna flott møbel som kan minne deg om oldefaren din :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...