Gå til innhold

Hva spiser dere selv til frokost???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Idet siste har jeg helt mistet østkysten på morgenen. Har nesten alltid spist kokt egg og brød el havregrøt, men de to siste morningene har det bare blitt kaffe også må jeg tvinge ned en brødskive med nugatti når snuppa tar sin første lur. Andre som har det sånn, el forslag på rask og god frokost?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg mente selvfølgelig matlysten, ikke østkysten...:-p

Skrevet

Jeg spiser havregrøt så og si hver dag.Trenger å holde magen i balanse så putter havrekli og linfrø i grøten. Lar grynene stå og svelle i melk en stund mens jeg gir mini frokost og så gir jeg grøten et raskt oppkok etterpå.

Hender jeg spiser frokostblanding.

Skrevet

Jeg tar ofte en porsjon med branflakes og skummet melk. Om dagen starter svært tidlig, orker jeg gjerne ikke mer enn en liten yoghurt, og så spiser jeg heller litt mer senere.

Hva med å prøve joghurt naturell som du blander med valnøttkjerner, flytende honning og litt kanel? Namnam!

Skrevet

Jeg er veldig sånn operiodemenenske, periodene kan gjerne være på opptil et halvt år! Nå for tiden (og de siste månedene...) har det vært rundstykke (som jeg baker og fryser i porsjonspakninger, tar opp og tiner i ovnen mens jeg og lille er på badet) med egg og røkelaks på ene halve og gulost på andre + grønnsaker. Kaffe før og etter:) Og gjerne en banan + sjokoladebit etc med en gang jeg står opp, er jo helt tappa etter nattammingen;) Har også vært gira på: banan med cottagecheese og kanel (høres sært ut, men digg!), peanutsmør, egg + avokado, makrell i tomat, knekkebrødperiode, havregrøt med kanel, rosiner og smørklatt, yoghurt naturell med müsli + banan osv.

Skrevet

Her går det i havre-cheerios med banan, knuste linfrø og valnøtter om dagen. Er periodespiser, så for noen uker siden var det havregrøt med banan og kanel hver dag. Hadde en laaang periode under svangerskapet hvor jeg spiste sjokoladeboller til frokost hver dag *urk* - ikke veldig sunt....

Skrevet

Oj, så hyggelig med så mange gode forslag og tips!:-) flere skal jeg prøve, yoghurt med honning høres jo så godt og enkelt ut! Røkelaks skal jeg jammen meg kjøpe idag, hadde en lang periode hvor jeg spiste røkelaks på bagel, er jo super godt!;-)

Gjest Madolyn
Skrevet

Har mista 50 % av matlysten etter ammeslutt; nå spiser jeg 1 brødskive med makrell i tomat og 1 med leverpostei 3-4 timer etter at vi har stått opp. Blir mye vann og koffeinfri kaffe; flinkere til å få i meg middag og kvelds.

Skrevet

Jeg har spist samme frokost i maaange år, og lager den ferdig om kvelden så det bare er å helle melk over på morgenen:

havregryn, kruskakli, solsikkekjerner, valnøtter, gresskarkjerner, rosiner, kanel. Og appelsinjuice til. Nam!

Skrevet

Noe annet godt som jeg av og til spiser om kvelden er ryvita knekkebrød (rød pakke) med peanøttsmør og bananskiver over.

Skrevet

Masse fine forslag, jeg får prøve å skjerpe meg, man føler seg så mye bedre når man har spist frokost! Også sunne dere er alle sammen, hehe;-)

Skrevet

Jeg pleier også å tvinge ned en skive eller tre med nugatti, og da etter at vi begge har hatt første duppen. MEN den siste uken har jeg faktisk tatt meg tid til å lage egg, karbonadekake og bacon, et glass drikke yoghurt og en kiwi til "dessert":p Har aldri vært begeistret for frokost, men vet jeg må... spiser riskaker iløpet av dagen når jeg er småsulten:)

Skrevet

Har så lite matlyst så her blir det ikke alltid så sunne valg :/ elsker egentlig å spise frokostblanding, kjemperaskt og greit, men tuppa her reagerer sånn når jeg drikker melk så det går ikke lenger. Blir oftest brødskiver med salami eller ost og sjokoladekaffe (som jeg prøver å bytte ut med koffeinfri fruktte enkelte dager)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...