Gå til innhold

nei og nei, kun to egg etter hormonstimulering:(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Både jeg og gynekologen min fikk sjokk i går da det viste seg at det bare var to egg som var store nok. Det så så fint ut før stimulering. Hadde så mange follikler etc. Jeg har hørt at folk har avbrutt forsøket på så få egg. Men både legen min og danmark mente jeg burde prøve. Jeg er helt knust. Har noen noe trøstende å komme med? Er det vrikelig mulighet for at jeg kan bli gravid? Eggene var veldig store og fine. Kankje jeg burde prøve nesespray og et lengre regime neste gang? Det er vel ikke slik at jeg ikke kan få flere egg neste gang?

Håper på noen oppmuntrende ord

Mvh verdens tristeste

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, to egg kan være fint hvis kvaliteten er bra. Jeg fikk ut tre på mitt siste forsøk, alle befruktet, men ingen max kvalitet. Er likevel 7 uker gravid nå etter dette forsøket. Vurderte også å avbryte da det egentlig bare lå an til å få ut 1 egg(de 2 andre folliklene var mindre), men er jo sjeleglad jeg ikke gjorde det. Hadde jo allerede brukt mange mange tusen på medisiner også.

Du kan vel få flere egg en annen gang, det er det vel ingen som vet før du har prøvd? Men kanskje du slipper å prøve?

Lykke til!

Skrevet

Tusen takk for et oppmuntrende svar!:) Begge eggene var like store og av god kvalitet, sa gynekologen. Men det gjenstår jo å se om de blir befruktet. Jeg får håpe på det beste. Og gratulerer så mye med 7 uker!

Dette er mitt første forsøk og jeg er 39 år så blir kanskje litt med harhuda etter hvert:)

Ha en fin kveld og jeg ønsker deg masse lykke til!

Skrevet

Ja jeg har noen trøstende ord! På mitt første forsøk lå det også an til 2 egg på siste ultralyd. Spurte de i Danmark om jeg burde avbryte, men de rådet meg til å gjennomføre. Ved uttak, ble det 3 egg, fordi et lite et hadde vokst seg stort i mellomtiden. Det ene egget som delte seg ble ikke til noen graviditet den gangen.

Men ved neste forsøk fikk jeg ut 5 egg, der ble alle befrukta og delt, og sitter nå med verdens skjønneste snuppe i armene :)

Så dette kan gå veldig så bra. og som du ser kan det godt bli flere egg senere. men tror jeg ville gjennomført, for de du har der kan jo være av god kvalitet. ønsker deg masse lykke til!

Skrevet

Å så fantastisk! Utrolig rart at den ene gangen blir ingen befruktet og neste gang blir alle. Men det er stor trøst for meg. Leser bare om personer som får ut 10-25 egg og tenkte derfor at det umulig kunne gå bra med meg. Kan jeg spørre om du brukte samme type hormonstimulering begge gangene?

Tusen takk for oppmuntrende ord og gratulerer med snuppa:)

Elisabeth72

Skrevet

Ikke gi deg!!!! jeg har kun endt opp med få egg etter uttak og kun 1 befruktet egg på 2 av forsøkene. Jeg har hatt 3 ferskforsøk som har resultert i en nydelig gutt på 1,5 år og nå er jeg 14 uker på vei med nr 2. Jeg er hvertfall ett eksempel på at det kun er 1 egg som som skal til:))))

Lykke lykke til, og ha en fin kveld.

Skrevet

Takk for det:)

25 egg er godt over det de anbefaler, det høres ut som overstimulering for meg. hørt at ca 6-14 egg er perfekt og de fleste får jo ikke i nærheten av det. er ikke sikker på om kvaliteten er så bra når det er så mange heller, men det varierer sikkert.

Ja jeg brukte samme stimulering begge gangene. Kort regime (uten nesespray), 225 IE Menopur daglig.

Hold oss oppdatert da, dette blir jo spennende =)

Har du forresten tatt AMH-test, som måler eggreserven?

Skrevet

*De fleste får ikke i nærheten av 25 egg mente jeg

Skrevet

Har vært på siste UL nå og da hadde et tredje egg også vokst seg stort, pluss tre som var for små:) Øker jo sjansene noe, dette siste egget:) Så jeg setter EL-sprøyten i kveld en gang og reiser onsdag morgen.

Legen sa at min AMH-test var på gjennomsnittet for en på min alder.

Jeg har ikke brukt Menopur, men Puregon 300 IE og Orgalutran de siste tre dagene.

Jeg er spent, skeptisk, nervøs, alt på en gang. Mye følelser nå og sover veldig lite for tiden. Er single, så ingen mann som kan trøste:) Men på fredag så har jeg noe å forholde meg til. Uansett utfall, så er det bedre enn ikke å vite.

Ha en fin dag og takk for svar!:)

Skrevet

Ninna 68 du har nok rett angåendes det du skriver. Og også kvaliteten på dei ser man bare etter uttaket. Det går jo ikke an å vurdere det fra en UL.

Lykke til til tråd-starteren ;) det går sikkert bra!

Skrevet

Stå på!! Dette kan gå din vei. Jeg fikk ut 1 egg, av god kvalitet.( Er kvaliteten på egget og delingen på det som er det viktigste). Ikke mengden!! Jeg har nå bare 4 uker til tremin:) Så det finns håp!!

Skrevet

Jeg fikk ut kun to egg siste forsøk, kun ett brukandes.....Jeg venter det nye jesusbarnet 23 desember:)

Trenger kun ett egg!!

Lykke til:))

Skrevet

Jeg håper du slipper å føde i en stall, popstar:-)

Lykke til til deg, elisabeth72:-)

Skrevet

Krysser fingrene for deg elisabeth. Men som de sier over her, det er kun ett egg som trengs til slutt =)

Godt å se at flere her bare har fått 2-3 egg klare etter stimulering og at det likevel går bra. Jeg hadde bare 3 egg sist, og bare ett som ble befruktet, men det festet seg dessverre ikke. Neste ultralyd er på fredag, og jeg er ganske nervøs, men nervene mine roet seg litt etter å ha lest denne tråden, så tusen takk jenter =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...