Gå til innhold

trenger tips til rask røykslutt!

Anbefalte innlegg

I en tråd her om røyking spørr jeg om tips til å slutte, er i uke 5+2 og sliter veldig med å slutte..

Trenger gode tips som ikke er sånne "bare la vær å røyke" tips for det fungerer virkelig ikke for meg, det er virkelig IKKE kjemp enkelt som mange skal ha det til..

på forhånd takk! :)

Fortsetter under...

Først må du bestemme deg for at du vil slutte! Min erfaring er at det er lurt å sette en dato og slutte helt på fastsatt dato. Jeg slutta i 2001, men kan festrøyke.

Jeg tenker at du kan finne motivasjon i hva du påfører babyen i magen bare v å ta en røyk.... Tenk på faren for abort, osv. Du må jo bare slutte! Lykke til!

HVA GJØR FOSTERET NÅR MOR RØYKER?

På ultralyd er det mulig å se hvordan fosteret reagerer når mor tar en sigarett. Bildene viser tydelig hvordan barnet krymper seg, som i en slags avmakt og fortvilelse. Barnets hjerte begynner å slå raskere. Bevegelsene blir mindre, og pustebevegelser endrer seg. De kan ble krampaktig raske en stund, for så å stoppe helt. Dette mønsteret kan vare i opp til halvannen time etter at mor har røykt.

HVILKE FØLGER KAN DET FÅ FOR BARNET DERSOM DU RØYKER MENS DU ER GRAVID?

Mindre oksygen og næring gir dårligere vekst og utvikling, også for viktige indre organer som hjerne, hjerte og lunger. Økt risiko for DNA- skader, som kan føre til misdannelser på fosteret.Økt risiko for forstyrrelser i utviklingen av sentralnervesystemet, noe som kan føre til lærevansker og atferdsproblemer i oppveksten.Dårligere immunforsvar og nedsatt lungefunksjon.Mangedoblet risiko for krybbedød.

Håper dette vil motivere deg til å slutte! Lykke til!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...