spix Skrevet 15. oktober 2011 #1 Skrevet 15. oktober 2011 Gratulerer med termindag! Håper alt står bra til og at lillejenta snart vil ut :-)
MK73 Skrevet 16. oktober 2011 #2 Skrevet 16. oktober 2011 Hei, Spix, så søt du er så roper på meg, og med sånt et fint budskap! Det varmer helt ned i hjerterøttene mine :-) Ja, nå er terminen nådd (IVF-termin igår, UL-termin idag). Svigerinna mi sa igår at for et par år siden hadde hun aldri trodd at vi skulle være her (i denne situasjonen) - men som jeg sa til henne, vi trodde det ikke engang for 5 måneder siden! Det henger naturligvis sammen med historikken, men også med det at dette svangerskapet hadde en mye tøffere start enn de to forrige, med kontinuerlige blødninger de første par månedene og flere styrtblødninger frem til uke 18. At det var denne spiren som skulle komme i mål er det ikke mange som ville ha gjettet ut fra de kriteriene man kan vurdere et svangerskap på bakgrunn av. Nå viser det seg også at livet er fullt av opp- og nedturer, som de fleste her inne vet. Etter alt vi har gått gjennom de siste 7.5 årene (og andre vanskeligheter man har hatt i livet) trodde vi/jeg naivt nok at det neste året skulle bli for det aller meste godt for oss, og jeg er utrolig takknemlig for at vi nå skal få oppleve å bli foreldre. Men midt oppi dette, og nå rett oppi termin, så har samboeren fått en kreftdiagnose. Vi har ikke alle svarene enda - men gode nyheter er det jo ikke. Så vi får se hvor vi står når situasjonen blir mer klar i løpet av de neste par ukene. Jeg må innrømme at dette er ganske tøft, og de siste tre ukene (siden vi fikk beskjeden om at det sannsynligvis var kreft) har vært vanskelige, med sorg, glede og bekymringer i et eneste stort sammensurium. Men vi må bare gjøre det vi kan, og ta det hele steg for steg. Nå skal vi snart oppleve en stor, stor glede. Vi fokuserer på det så godt vi kan. Klemmer og lykkeønskninger fra meg til dere alle
Gjest Främling Skrevet 16. oktober 2011 #3 Skrevet 16. oktober 2011 Hjelpe meg hva dere skal gjennomgå, MK! Nå ble jeg helt satt ut, og det er vanskelig å skrive noe fornuftig til deg. Men det som slår meg, er at dere har vist en psykisk styrke i det dere har vært gjennom, som gjør meg overbevist om at dere vil komme dere gjennom også dette. En kreftbehandling er tøff, men de aller fleste blir helt friske igjen. Og nå står jo fødselen foran dere, det å få den lille jenta deres blir en stor glede som også vil gi styrke til dagene som kommer. Jeg antar at du følges godt opp nå som du er på termin. Sørg for at du blir sjekket ofte, for sikkerhets skyld. Masse lykke til! Håper på oppdatering snart! Stor klem.
lindynatt Skrevet 16. oktober 2011 #4 Skrevet 16. oktober 2011 Huff MK dere skal virkelig få deres psyke og viljestyrke testet gang på gang skjønner jeg. Jeg er kjempe glad for at snuppa snart kommer ut for å møte dere men veldig lei meg for dette med samboeren din. Noe veldig fornuftig kan jeg ikke skrive men jeg tenker på dere og håper, at ting snart blir mye bedre og at din kjære snart er frisk igjen
LykkeligSomMamma Skrevet 17. oktober 2011 #6 Skrevet 17. oktober 2011 Huff, det var ikke hyggelig nytt! Håper og tror han er i gode hender og får behandling. Stor trøsteklem og lykke til med fødsel rett rundt hjørnet.
♥♥Vilsågjerne♥♥ Skrevet 17. oktober 2011 #7 Skrevet 17. oktober 2011 Kjære MK73. Det burde være nok belastning på dere nå... Jeg håper at fødsel blir en fin opplevelse,og ønsker av hele mitt hjerte at det skal vise seg å være mindre komplisert med din mann. Krysser alt for dere... Klem fra
jente_80 Skrevet 17. oktober 2011 #8 Skrevet 17. oktober 2011 Kjære MK73 Vil bare si at jeg føler med deg, og vet hva du går igjennom. Både IVF og kreft... Min kjære mann fikk kreftdiagnose i samme slengen som vi informerte omverden at vi skulle bli foreldre. For 5 måneder siden ble vi foreldre til ei nydelig IVF-jente, og lykken var stor! Min mann er fortsatt alvorlig kreftsyk, men vi holder håpet og motet oppe. Masse lykke til til både deg og din mann! varme klemmer fra meg
popstar Skrevet 17. oktober 2011 #9 Skrevet 17. oktober 2011 La oss håpe at solen skinner på dere for evig ETTER at dere får gode nyheter ang. kreften. De tøffeste utfordringer blir lagt på de sterkeste, føles ofte meningsløst, men de har ett budskap! Masse lykke til med alt, så skal du se at alt ordner seg med happy endings;) Stor klem fra meg.....
MK73 Skrevet 18. oktober 2011 #10 Skrevet 18. oktober 2011 Hei, alle sammen. Tusen takk for mange gode ord og for all omsorgen jeg kjenner fra dere. Her venter vi, både på en stor glede, og på litt mer avklaring på denne utfordringen vi nå skal forholde oss til. Vi velger nå å fokusere på det første - og så får vi gjøre det beste ut av å det andre. Idag er jeg to dager over termin, men det er i alle fall begynt å skje noe i kroppen, og uansett kommer vi til å være foreldre om 10 dager. Hurra! Klemmer og gode tanker til dere andre fra meg
eka72 prøver igjen Skrevet 24. oktober 2011 #11 Skrevet 24. oktober 2011 Hei MK73! Vil bare inn og si at jeg tenker masse på deg, og jeg håper veldig for deres skyld at lille jenta har kommet nå:-)) Lykke, lykke til! Klem
KLP <3spire<3 Skrevet 24. oktober 2011 #12 Skrevet 24. oktober 2011 Heia MK73 Jeg er her inne av og til for å følge med hvordan det går med deg. Og jeg har bare en ting å si, livet er fryktelig urettferdig. Det er med tungt hjerte jeg leser at sambooer din er blitt syk. Bruk alle dere har rundt dere og ta imot all hjelp. Vær positiv og håp på det beste. Håper lille jenta er kommet til verden nå og dere koser dere masse og greier å nyte gleden mitt opp i all sorgen. Jeg har vært så spent på å følge når lille prinsessa ville se dagens lys. Med meg går det mye bedre og jeg har faktsik bestemt meg for å reise til Danmark, selv om jeg er alene, skal gjennomføre IVF behandlig der. Men sorgen over Petra vil alltid være der, det må jeg bare lære meg å leve med. Har bestilt gravstein, ikke lenge til den kommer. De sa i løpet av oktober, så det er bare ei uke til. Tenker masse på deg, samboeren din og babyen, masse lykke til. Varme tanker herfra
spix Skrevet 26. oktober 2011 Forfatter #13 Skrevet 26. oktober 2011 Kjære MK73 Alt man ønsker seg er jo bare et helt vanlig A4 liv der livet går som forventet, men dessverre er vi jo mange her inne som opplever at livet har mange utfordringer og motbakker. Innimellom kan man jo lure på om man ikke har nådd toppen snart... Men kanskje setter man mer pris på de små tingene i hverdagen som sprer lykke når man har jobbet mer for denne hverdagen. Håper inderlig at alt går bra med din kjære. Stort sett går det jo veldig fint selv om man får en kreftdiagnose, men man skulle jo så gjerne ha vært den foruten og bare gledet seg over lillejenta. Ønsker deg lykke til videre. Kos dere masse med lillejenta og ta godt var på hverandre i den utfordrende tiden dere har foran dere. Klem Heidi
KLP <3spire<3 Skrevet 29. oktober 2011 #14 Skrevet 29. oktober 2011 Dytter litt, er så spent på å høre hvordan det går med deg MK75 :-)
KLP <3spire<3 Skrevet 31. oktober 2011 #15 Skrevet 31. oktober 2011 MK73 veldig spendt på å høre hvordan det går med dere. Dere er ofte i tankene mine, pga ditt og mitt svangerskap hadde så mange likhetstrekk følger jeg ekstra med deg vet du :-) X fingre og tær for dere alle tre :-)
Gjest Främling Skrevet 3. november 2011 #16 Skrevet 3. november 2011 Jeg venter også veldig på en oppdatering, MK! Håper alt har gått bra!
KLP <3spire<3 Skrevet 3. november 2011 #17 Skrevet 3. november 2011 Da er vi to! Har vært innom hver dag den siste tiden, for å sjekke hvordan det står til.
Hedda39 Skrevet 3. november 2011 #18 Skrevet 3. november 2011 Jeg er også fryktelig spent på hvordan det har gått med deg MK73. Håper alt bare har gått strålende! God klem
MK73 Skrevet 3. november 2011 #19 Skrevet 3. november 2011 Hei, dere! Så søte dere er som spør etter og tenker på meg og oss :-) Underet Una kom til verden kl.02.19 på søndag 23.10.11 etter en helt normal og fin fødsel (som ikke på noen måte betyr at de 21 timene ikke var gaaaanske vonde...). Hun var helt perfekt, og vi ble forelsket med det samme. Vi var på sykehuset frem til onsdag, og deretter har dagene gått fort, jeg har liksom ikke tid til så mye – men sånn er det med brystbetennelse, 40 i feber, antibiotika, pumping, mating, luftsmerter og magetrøbbel hos Una, legebesøk, familiebesøk etc. Så vi jobber fortsatt med startvanskene, og det går ikke akkurat på skinner her, men vi koser oss veldig innimellom de tross alt små problemene. ..men nå fikk jeg endelig gitt dere en oppdatering. Tusen takk for alle godordene! Håper det går rette veien ASAP for alle dere andre - og at dere imens klarer å nyte høsten. Klemmer fra meg
KLP <3spire<3 Skrevet 4. november 2011 #20 Skrevet 4. november 2011 Gratulerer så masse til dere alle 3 <3 Una <3 det var betryggende å høre at hun er kommet til verden :-) Jeg vet dere har det tøft og jeg vet hvordan det er å ha det innmari tøft. Så det er godt å høre at det går bra etter forholdene. Jeg er bare kjempe glad for at Una er kommet til verden og at alt står bra til med henne . Varme tanker til dere! Jeg drar sansynligvis til København i slutten av november :-) Klem
LillaGorilla♥♥ Skrevet 4. november 2011 #21 Skrevet 4. november 2011 For et vakkert navn- på en nyyydelig jente (ja, jeg har sett bilde;))! Startvanskene kommer dere nok trygt gjennom, tøffe som dere er. Krysser alt som finnes for at stormen løyer og dere slipper flere helseutfordringer og at alle holder seg friske og lykkelige!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå