Linerlen og pipipen Skrevet 15. oktober 2011 #1 Skrevet 15. oktober 2011 Har hørt at man skal være forsiktig med sukker, men synes det er et litt vagt utsagn å forholde seg til! Det er jo ikke aktuelt å kutte sukker helt. Da kan man jo ikke spise brød engang! Jeg drikker vel en halv liter brus i uka, spiser endel yoghurt og drikker innimellom et glass juice. Også har jeg fått dilla på frukt. Håper ikke det er for mye!??
SNURF 5 GUTTER Skrevet 15. oktober 2011 #2 Skrevet 15. oktober 2011 Jeg passer meg for sukker og er svææææær fra før. Har store fare for svangerskapsdiabetes. Har fått sjekka det 2 ganger og det er flotte prøver. Men passer meg for det. Har lakt på meg 4,5 kilo og er 27+6 i dag.Mitt første svangerskap var jeg dom og ung 16 år og gravid. La på meg 34 kilo. Totalt dilla på SMÅGODT og eit helvete og få av igjen. Synest det du nevner er ikkje så gale.
frk-fryd Skrevet 15. oktober 2011 #3 Skrevet 15. oktober 2011 det er jo ingenting! her har jeg svært lite/ingenting tilsatt sukker i mat hele uka, baker brød selv og lager mest middag fra grunnen. Men i helgene spiser jeg smågodt og sjokolade som før jeg ble gravid. har ikke hørt noe sted at man skal bli helt sukkeravholdende når man er gravid. en ting er matvarer som kan være skadelig for fosteret, jf helsedepartementets anbefalinger til gravide, men ellers et vanlig variert kosthold. Lørdagsgodtet blir værende her iallefall.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå