Gå til innhold

når sluttet dere med grøt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

har ei som ble 1 år nå den11 okt. hun får fortsatt 3 grøtmåltider om dagen, morgen, kl 13 og kvelds. får da brød og middag ellers. jeg husker ikke hva vi gjorde med første jenta...hehe..hun får og nå kun 1 flaske og det er til kvelds, er vel fordi mor syns den er koslig å gi..hehe

takker for svar på forhånd:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gir fortsatt grøt.. :P Og han er 17mnd. Får vanlig hjemmelaget havregrøt, eller vanlig "baby"grøt. Blir 1-2måltider om dagen som er grøt. Da vet jeg hvor mye han får i seg, og er en del jern i grøten. Han er ikke så glad i brød (det går i perioder), og er ikke så stor i vekt, så dette er faktisk en anbefaling av hs.

Kunne jo kanskje byttet et grøtmåltid ut med brød da, sånn at det ikke blir så mye grøt for ho, er jo litt mer variasjonsmuligheter med brødmat. Er vel vanligst å slutte med grøt når de er 12-15mnd, men er jo ingen fasit

Skrevet

Lillegutt er snart 13 mnd og her sluttet vi med grøt for en mnd tid siden. Han er dritt lei. Det hender likevel han får grøt i bhg som etter-lunsj-måltid, og da spiser han. Da er det vanlig hjemmelaget havregrøt de får.

Skrevet

Med eldstejenta sluttet jeg rundt 1-årsdagen tror jeg, mens yngste som er 1 år nå, får fortsatt 1-2 grøtmåltider om dagen. Dette fordi hun ikke er så fan av brød, og fordi det er mye viktig jern i grøten (bruker Nestle babygrøt). Varierer smaken med å blande inn litt diverse, f.eks sviskemos, fruktmos eller et lite dryss kanel av og til. Hun får også en porsjon yoghurt med korn om dagen, som er et greit alternativ til grøt (f.eks 4 korn eller havregryn blandet med Safariyoghurt)

Skrevet

Lillegull på 16 mnd skal få grøt så lenge han vil ha(innen rimelighetens grenser). Det er vel også anbefalt å fortsette med grøt (iallefall ett måltid) frem til de blir to år år. Førstemann ville ikke ha mere grøt rundt ca 14 mnd.

Gjest ♥ JuniGull10 ♥
Skrevet

Min på 16 mnd får grøt til kvelds. Han sluttet med de andre grøtmåltidene da han var ca 12 mnd. Husker ikke helt.. Vi velger å gi grøt til kvelds for variasjonens skyld og er han glad i det. Han får jo stort sett bare brød til frokost og lunsj og noen ganger til fruktstunden i bhg... Men han liker kun 8mnd eplegrøt fra Nestle. Han er en matglad gutt, men han takler ikke grøt med klumper! (Det er jo muslie og fruktbiter i 12mnd grøtene).

Skrevet

Takk for svar :)

Tenker at hun vil få et grøtmåltid når hun begynner i bhg, da til kvelds, for i bhg så er stort sette brødmåltider og middag. Men merker egentlig at hun ikke vil ha så mye grøt lenger, men brødskiver spiser hun som bare det.

Ser på deg over her at gutten din ikke er glad i klumper, her brekker jenta seg når hun får middagsglass, gjerne 12 mnd glassene. Så de er hun ikke så glad i...hehe..men skal begynne å venne henne til vår middag nå da.

Skrevet

Eldstemann spiste grøt til kvelds til han var 18 mnd. Jeg synes det er greit å holde på ett grøtmåltid så lenge som mulig, rett og slett pga variasjon (Ellers blir det fort brødskiver tre ganger om dagen).

Skrevet

Grøt til kvelds her også (snart 17 mnd). Kommer til å holde på det så lenge som mulig. Brød blir det nok av i barnehagen.

Skrevet

Han spiser (havregryns)grøt to ganger om dagen her, og han er snart 2. En gang om morgenen (vi spiser selv grøt om morgenen) og til kveldsmat.

Skrevet

Mini får grøt til kvelds, enten havregryn, semulegryn eller slik ferdig -grøt. Han får det fordi han er glad i grøt :) Han er 17 mnd :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...