anna_lou Skrevet 15. oktober 2011 #1 Skrevet 15. oktober 2011 Har sovet elendig i hele natt pgr. av dette, og sliter fortsatt med det. Har prøvd å drikke melk, men hjelper ikke. Noen tips?
HappyJoy Skrevet 15. oktober 2011 #2 Skrevet 15. oktober 2011 Har aldri slitt med det selv, men hørt de som har brukt popcorn (uten salt) og marsmellows/skumgodtert. Ellers er det de generelle rådene: ikke spis kraftig mat med mye fett og salt, unngå sterke krydder og unngå kaffe/te på tom mage. Mange kan også reagere på tran på tom mage. Start dagen med noe "mildt" som havregrøt. Spis heller lite og ofte enn sjeldent og mye. Lykke till! :-)
anna_lou Skrevet 15. oktober 2011 Forfatter #3 Skrevet 15. oktober 2011 Takk for svar. Tror jeg får ta meg en tur i butikken.
EiAndr Skrevet 15. oktober 2011 #4 Skrevet 15. oktober 2011 Kjøp Gaviscon på apoteket og ta en spiseskje og etterpå et litt stort glass med melk. Det gjør nattesøvnen min god ) Lykke til
Alessi med 2 fine gutter Skrevet 15. oktober 2011 #5 Skrevet 15. oktober 2011 Ja, Gaviscon er det eneste som hjelper for meg. Heller nedpå når jeg kjenner det kommer, spes. ved leggetid.
Nuffy Skrevet 15. oktober 2011 #7 Skrevet 15. oktober 2011 Støtter alle andre forslag som har kommet inn OG kutt ut alt som inneholder kullsyre HELE døgnet -
MammaAskepott Skrevet 15. oktober 2011 #8 Skrevet 15. oktober 2011 Eg har brukt Link, kjøpes på apoteket, og har fungert heilt fantastisk for meg. Er tyggedrops som smaker god mint =) Elles bør du unngå sterk mat, frukt, sjokolade, feit mat, chips... Melk og kulturmelk har og fungert fint for meg. Veit det for enkelte har fungert bra med de love hearts dropsene. Gaviscon har eg og høyrt godt om, men nokon meiner det smaker ugg bugg...!?! eg veit ikkje, har ikkje prøvd det.
frucaramell Skrevet 15. oktober 2011 #9 Skrevet 15. oktober 2011 Gaviscon er kjempe bra mot halsbrann:) Det hjelper å spise mindre måltider, oftere, unngå sterk mat, og ikke spis noe kraftig 2 timer føre du legger deg.
1+1 blir 3 Skrevet 15. oktober 2011 #10 Skrevet 15. oktober 2011 Bygg opp ryggen nattestid, selv sover jeg med ei ekstra dyne i ryggen + ei stor pute. Det, sammen med et glass melk før natta har fungert hittil, heldigvis. Hører også mange skryter av lovehearts mot halsbrann, kan jo være verdt et forsøk:)
anna_lou Skrevet 15. oktober 2011 Forfatter #11 Skrevet 15. oktober 2011 Takk for alle råd. De skal prøves ut
Vimsia Skrevet 15. oktober 2011 #12 Skrevet 15. oktober 2011 For meg har lovehearts dempet halsbrannen:-)
ozbaby Skrevet 15. oktober 2011 #13 Skrevet 15. oktober 2011 Gaviscon tyggetabletter. Tar og hiver i meg to på en gang. Det smaker helt grusomt, men det hjelper med en gang.
*mamman til tw og bi* Skrevet 15. oktober 2011 #14 Skrevet 15. oktober 2011 titralac på nattbordet...ohhh jess
*Bambi + spire* Skrevet 15. oktober 2011 #15 Skrevet 15. oktober 2011 Har vært skikkelig plaget med halsbrann siden uke 23 og det har gradvis blitt værre, spesiellt om natten..nå mot slutten ( termin idag), synes jeg nesten der er like ille hele tiden.. Gaviscon har fungert til tider, jeg tar 3 på en gang rett før jeg legger meg og de virker en stund..lovehearts har ikke fungert på meg.. derimot sjokomelk,fløte, har da spist jordbær med fløte på. Søt te og veldig grove knekkebrød,. Kutt ut all kullsyreholdig drikke + kaffe.. Isvann lindrer bra hos meg på dagtid, da mener jeg hele glasset stappfullt av isbiter.. og extra..altså tyggisen , den som heter extra ice..den lindrer kun der og da, men helt fantastisk! Lykke til!
RosaParasoll Skrevet 16. oktober 2011 #17 Skrevet 16. oktober 2011 Jeg klarer ikke Gaviscon, kaster opp med en gang, så er det enda verre.. Men jeg tar titralac, mandler og rå potet (stivelsen binder syre), og drikker en del melk.. Men melk kan også gi deg halsbrann hvis det blir for mye av det, så man må bare finne en balansegang..
SNoor Skrevet 16. oktober 2011 #18 Skrevet 16. oktober 2011 Har hatt veldig mye halsbrann, og har tygget Gaviscon til det tøyt ut ørene....til ingen nytte! Så på fredag dro eg til apoteket og klaget min nød. Fikk da Link, og livet har vært såååååå mye lettere og leve etter dette! Hurra for Link! Skal helst ikke ta mer enn 4 pr dag, men det holder. Har klart meg med 2-3 hver dag. Den viktigste er før jeg legger meg, har kunnet fjerne putehaugen min, og ligge flatt på siden igjen, HERLIG:D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå