Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei,

Vi ble henvist til Haukeland fra fastlegen, og har vært på utredning der, årsak er ukjent. Nå er vi henvist videre til avdeling for ass.befruktning på Haukeland. På fritt sykehusvalg står det at Haukeland har 34 uker ventetid for øyeblikket!!! Mens Stord har 4 uker!

I tillegg føler jeg at vi er blitt veldig dårlig ivaretatt på Haukeland. Vi har fått veldig lite informasjon, og når vi var der sist og spurte om hvordan prossessen rundt ivf var, så ble vi bedt om å spørre på ass.befruktningavd om 7-8 mnd.

Så naturlig nok tenker vi på å bytte til Stord. Er det noen av dere som har hørt noe eller prøvd ivf på Stord? Jeg var ikke klar over at de hadde det der engang.

Håper noen kan fortelle meg litt om dette:-)

På forhånd takk:-)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143682290-ivf-p%C3%A5-stord/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis dere ennå ikke har vært på forsamtale på avdeling for Assistert befruktning på Haukeland, men på utredning på en annen avdeling, - ville jeg ventet og gitt dem en sjanse.

Vi har en IVF-spire i magen tilknyttet avdelingen på KK, Haukeland. Og jeg har KUN gode ord å si om den avdelingen. Det er noe helt annet å komme inn på den avdelingen sammenlignet med andre avdelinger ved sykehuset. De var helt fantastiske, og kunne svare på alt du lurte på over telefon om du kom på spørsmål etterhvert.

Vi følte oss forstått og ivaretatt fra dag nummer 1. Kompetente spesialister og verdens beste sykepleiere. Det var selvsagt noe lang ventetid, men det er det nesten overalt. (Henvisning ble sendt fra lege i august/september 2010, vi var til forsamtale januar 2011, forsøk startet ved første menssyklus etter dette, innsett i begynnelsen av april, og vi er nå i uke 30 av svangerskapet)

Jeg vet ikke hvor du har fått info om at de har assistert befruktning på Stord, - men i såfall må det være helt nytt. Etter hva jeg vet, må de som bor på Stord enten til Bergen eller Haugesund for ass.befruktning.

Lykke til, uansett! Det er faktisk verdt å vente på om det fungerer! Dessuten er disse månedene med venting bare en dråpe i havet sammenlignet med alle de årene vi har forsøkt privat!!!

Stord? Er det nytt? Har ikke hørt om at det er der. Men det hadde jo selvsagt vært fint med litt flere sykehus som driver med IVF.

Jeg har hatt 3 forsøk på haukeland der ingen endte i en graviditet. Vi har vel alle delte meninger om hvordan vi har hatt det der, men det er gjerne ut i fra det resultatet vi har fått. Usikker om jeg hadde valgt de igjen...

VI har alle forskjellige erfaringer og meninger, men du må nesten finne det stedet du føler deg ivaretatt. Ventetiden er ganske lik overalt tror jeg.

Lykke til:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...