Gå til innhold

Kan ikke barn sove i vogna på natta?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Inspirert av et annet innlegg her, hvor det ble nevnt at det ikke er bra for barn å sove i vogna lenge av gangen, siden de blir liggende i samme stilling hele natta.. Vi har prøvd dette et par netter nå for å se om det hjelper på nattesøvnen, og det virker sånn! Men det bør vi kanskje slutte med da eller..? Er det verre enn å bruke sele i senga? Grunnen til at vi ville prøve var at hun er oppe og står i senga omtrent før hun har våknet, og da er det så vanskelig å få roet henne igjen. Mye lettere nå, vi bare rugger litt på vogna så sover hun videre.

Skrevet

Så lenge de har plass og nok luft må det vel være greit? Begge mine har sovet i vogn

Skrevet

min sønn sov en god stund i vognbagen - men dette var da han var helt ny. Sluttet med det etter få mnd, da funket det bra å sove i sprinkelseng.

Hvor gammelt er barnet? Dersom det er så stort at det trenger mer plass for å snu på seg høres det ikke ut som en god løsning.

Skrevet

tror ikke det gjør noe en gang i blant eller for en kortere periode. Men det er vel ingen velegnet seng for nattesoving over tid.

Skrevet

Tenker du på sportsvogn?

Kan tenke meg at det ikke er verdens beste underlag i vogna og at bevegelsesmulighetene er bergrensede - så i utgangspunktet er jeg ikke positiv til ideen.

Men viss barnet sover, kan det ikke være så ille å ligge der. Så if it works - why fix it?

Skrevet

Hun er snart ett år nå og vi prøver det som en måte å hjelpe henne til sove natten gjennom (hun kan våkne opptil en gang i halvtimen, rimelig slitsomt. Men det er jo ikke godt å si hvor lang tid det kan ta da..

HI

Skrevet

Sportsvogn ja, og litt av poenget er nettopp å begrense bevegelsesfriheten, siden hun kaver seg våken i senga.

HI

Skrevet

Tenkte kanskje at ungen ville våkne/sove urolig av å ligge i den samme stillingen gjennom hele natta, samt på en tynn og hard madrass.

Men, som sagt, dersom barnet sover greit, kan det ikke være så ille.

Ikke noen varig løsning da - før eller senere må hun jo lære seg å sove i seng - kanskje helst sin egen. ;) Men dersom dette kan hjelpe i en overgangsperiode, så hvorfor ikke?

Skrevet

De vognene jeg har hatt er ikke gode nok til soving en hel natt. Eller halv for den saks skyld. Ikke komfort akkurat. Ville du selv ha ligget på noe så hardt?

Barna mine har ikke sovet en hel natt gjennom før de ble to. Det var veldig slitsomt. Lot dem likevel ligge godt i sengen sin, eller min, natten gjennom.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...