Ettervinterkommervår Skrevet 14. oktober 2011 #1 Skrevet 14. oktober 2011 Noen med råd til en etterhvert så desperat mamma? Jenta mi på 8 1/2 mnd er avhengig av puppen både for å sovne og for å sove (kun på kvelden vel å merke). Jeg har ligget hver kveld siden hun ble født, i tiiimevis oppe i vår seng, der hun konstant har ligget med puppen i munnen. Hovedproblemet er at hun fortsetter med dette også hele natten gjennom. Hun spiser jo derfor også naturligvis flere ganger (melken kommer jo automatisk), og hvor mye hun egentlig har behov for vet jeg ikke. Men; hvordan avvenne henne? Hun tar ikke smokk, ikke koseklut, ikke finger...ligger i vår seng fremdeles. Søvnassosiasjon og nattmat er vel hovedproblemet tenker jeg...
Sumsar Skrevet 14. oktober 2011 #2 Skrevet 14. oktober 2011 Les boken "The no cry sleep solution" (den har kommet på norsk nå, men husker ikke hva den heter). Snuppa var også sånn, og når jeg fulgte rådene i den gikk det ikke lenge før hun kunne legges i sin egen seng og sovne der, så fikk hun mat en gang om natten (kom opp i vår seng) og sov videre der til morgenen. Det rådet som fungerte best for oss var å fjerne brystet når hun var i ferd med å sovne, ved å stikke en finger forsiktig inn i munnviken hennes. dersom hun våknet til og ønsket brystet tilbake fikk hun det, men jeg fjernet det igjen når hun var i ferd med å sovne. Det kan nok hende du må gjøre dette noen ganger;) Etterhvert spiste hun seg bare mett, og så slapp hun selv og la seg til for å sove. Jeg pleide å sitte i en stol på soverommet å amme, så la jeg henne over i hennes seng når hun hadde sovnet. Etter en stund ammet jeg henne bare før hun fikk på pysj og så sovnet hun på fanget mitt uten å måtte ha puppen i munnen. Når dette fungerte bra la jeg henne direkte i sengen og satt hos henne til hun sovnet (helt uten gråt). Lykke til:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå