Gå til innhold

Noen med erfaring på atopisk eksem????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mini har i dag fått dette røde, tørre utslettet på den ene skulderen og over armen....

Når han fikk sine første tenner fikk han litt av det samme utslettet i ansiktet. trodde det var hormonelt med tanke på tann frembrudd. Hadde da ikke noe utslett på kroppen. Når han nå fikk de to neste tenna, kom dette utslettet tilbake. Det kom og gikk litt. Smurte med fet fuktighetskrem. Viste dette til HS som ikke trodde det var eksem siden han ikke hadde det andre steder på kroppen.....

Men nå i kveld så jeg det på kroppen. I dag når jeg dusjet han brukte jeg en dusj såpe vi ikke har brukt før, mulig det er denne. Samme merke har jeg brukt i vaskekrem tidligere, og da har han blitt rød i ansiktet etterpå når jeg tenker meg om........

Noen med erfaring og råd???? leste litt på nettet og der står det at man skal bruke fuktighetskrem og bade i oljebad......

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vesla mi fikk hele ansiktet dekket da hun var rundt tre mnd gammel. Etter mye prøving og feiling med kremer, fant vi ut at den beste for oss var Aco Miniderm. Alt utslettet forsvant etter kort tid. Den fås kjøpt reseptfritt på apoteket. Anbefales på det varmeste!

Skrevet

Tusen hjertelig takk:) Den skal jeg kjøpe i morgen....har nå brukt Locobase repair.

Skrevet

Anbefaler en tur til hudlege. Datteren min hadde dette da hun var baby. Forsvant heldigvis rundt 1 års alderen.

Skrevet

Jenta mi hadde atopisk eksem, prøvde alle kremer fra apotek men ingen hjalp...

var hos hudlege som fortalte om hydrokortison, som mange mener er farlig, men som ikke er det.

Eksemen ble borte med en gang, måtte få resept fra lege!

Må ikke bade mer enn en gang i uka, og lufte dem godt dersom di er våte svette ect:)

Forsvant heldigvis i 1 års alderen her også:)

Skrevet

http://eksemskolen.no/

Anbefaler deg veldig å lese her. Se filmene. Få fastlegen til å henvise deg til hudlege, for det er så mye ulik eksem som trenger ulik behandling.

Bad sjelden, oftes en gang i uka, helst i bare vann. Hvis eksem bruk NAF badeolje som er utviklet ved rikshospitale. Fåes på alle apotek. Ganske dyr, men utrolig drøy.

Skrevet

Tusen hjertelig takk skal dere ha:) Veldig nyttig informasjon for meg.....takk takk:)

Klem

Skrevet

kjøp parfyme fri vaskemiddel, ikke bruk noe parfyme selv eller i noe til babyen bytt ut produkter med parabener til babyen :) det kan gjøre det bedre og forebygger at det blir verre :)

karbamid 10% krem er veldig god på eksem og vil også som de andre anbefale lege :)

Skrevet

Bruker Sensetiv vaskemiddel og tøy mykner. Bruker ikke parfyme da samboer er allergisk mot dette.

Hva er parabener???

Karbamid får jeg kjøpt det på apoteket eller??

Takk for svar:)

Skrevet

eldste vår var litt plaget med dette og eneste som hjalp var a-derma, kjøpes på apotek. fikk dette rådet fra hs og venninner og har siden bare brukt denne serien. den er fantastisk! bruker nå shampoen på lillejenta på 5mnd, helt supert! fjerner skorven eller hva det nå heter..

olje er også supert i badevann/dusj og vi bruker jordnøttoljen om han er veldig tørr/sår ellers holder det med babyline eller libero (natusan sin ble altfor tynn)

gav seg ved ettårs alderen men vi har fortsatt med samme produkter til hele familien faktisk.

håper dere finner noe som passer dere, er ikke noe aritg med eksem:(

Skrevet

Tusen takk igjen:)

Var faktisk Natusan sin bath krem vi brukte når han fikk det første gang på huden!!!! I kveld så jeg han hadde fått litt på den andre armen også.....

Skrevet

Libero har jeg brukt før, og den har vært grei.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...