Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2011 #1 Skrevet 14. oktober 2011 Hei! Førstegangsgravid og meeget forvirret jente trenger litt hjelp her! Er jo en hel bilstol-jungel der ute, og blir rett og slett ikke klok.. Noe som kanskje har noe å si for hva jeg burde velge: - Verken jeg eller typen har bil/lappen ennå, så vi har jo egentlig ikke særlig bruk for bilstol, men tenker det er fint å ha. ( Foreldrene mine kjører oss overalt osv.. plutselig trenger man ) Falt helt pladask for IF sin løsning om å leie bilstol. Bra kvalitet, elsker bilstolen til baby.. Sparer masse penger.. betaler en hundrelapp i mnd, og når babyen er 9 mnd sender man stolen tilbake og får en ny en.. altså vokser stolen med alder "If iZi Sleep har indikatorer som viser grønt når stolen er riktig montert. Stolen har fempunktsbelte og vi er blant de første i bransjen som tar i bruk dette. Ute av bilen er stolen tilrettelagt for å kunne felles ned i liggestilling, slik at babyens rygg ikke utsettes for unødig belastning. IZi Sleep kan monteres på vognunderstell eller tas med hjem slik at babyen kan fortsette sin søvn. " Eneste jeg ikke tenkte på er hvordan de gjør dette.. noen skrev til meg at det kan være brukte stoler, ettersom man skal sende de tilbake etter bruk... tror jo ikke IF er så stappfull av penger at de har råd å kjøpe splitter nye stoler til alle som bruker denne avtalen.. men så er det snakk om IF da. Hvor uansvarlig kan de være? Å som sagt, vi blir jo bare å bruke bilstol ved spesielle anledninger.. Så, bruke IF sin smarte, billige og enkle, men kanskje usikre løsning. Eller kjøpe splitter ny? Er vel kanskje lurt, ettersom vi planlegger å få flere barn, så slipper vi å kjøpe nytt da.. Men om jeg skal kjøpe, så kommer det store spørsmålet. Hvilket merke? Har lest litt om acta graco, Besafe Izi osv.. men blir jo ikke klok Mange av bilstolene er ikke anbefalt før barnet er 6 mnd og opp, så må vel kjøpe 2 da? En til baby og en når barnet er 6-7 mnd.. Må bli kombistol, om jeg ikke velger IF sin avtale. Hva ville du gjort? Hva har du?
Miss_Mina Skrevet 17. oktober 2011 #2 Skrevet 17. oktober 2011 kikket på denne avtalen tidligere vi og, men tenkte på det samme som deg, de setene går på gjenbruk, og med hvilken garanti?? så vi har kjøpt. etter mye lesing og høring i butikker osv endte vi med brio primo sete til nyfødt, det har isofix og vanlig base feste, er hendig å lett å bære, brukervennlig, og det som gjorde at dette setet "vant" over maxicosi (som veldig mange kjøper) var at de tilbyr så og si det samme, men brio sitt har 3 stk selefester mot de andres to, og det betyr at om ungen vokser fort kan setet brukes lengre! og prisen var en under halvparten. :-) uansett selger de ikke "dårlige" seter hos forhandlere i Norge, men værsåsnill, kjøp ikke brukt..... Lykke til!
Dobbellykke2012 Skrevet 26. oktober 2011 #3 Skrevet 26. oktober 2011 Vi har valgt å leie gjennom if. De får stolene sine fra HTS og vi bor i samme bygda som fabrikken. Så vi henter stolene rett fra fabrikken. Har pratet med dem og jeg har full tillit til at vi får bra produkt. Vi venter tvillinger og for oss så er det ganske mye å spare på å gjøre det på denne måten =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå