Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2011 #5 Skrevet 14. oktober 2011 Fotoalbum med ramme i sølv eller tinn, det har jeg kjøpt til flere dåpsbarn og har alltid vært en populær gave. Da kan foreldrene sette inn bilder og minner som barnet kan ha når det blir større
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2011 #6 Skrevet 14. oktober 2011 fin sparebøsse,pent smykkeskrin,smykke, min første tann boks?
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2011 #7 Skrevet 14. oktober 2011 teppe med navn, dato, vekt og høgd, klokkeslett.. ( http://pledd.net.24nb.serversenter.net/index.php?nr=90&idkategori=7 ) pleddet er NYDELI!! skei, samleobjekt smykker (tro, håp, kjærlihet) fotball.. armeband med ingravert navn smykkeskrin med navn og dato album med navn på sparebørse, traktor, fotball, brannbil...mend inngravering av navn og dato
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2011 #8 Skrevet 14. oktober 2011 Vi ønska oss et frukttre og fikk gavekort på hagesenter
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2011 #9 Skrevet 14. oktober 2011 Gullsmedene har en flaggstang i sølvplett eller tinn med "ekte" flagg som man kan gravere inn fødselsdato og navn osv. Disse har vi fått til alle våre barn og er stas å sette fram på bordet når ungene har bursdag. Stas å ha sitt eget flagg, og dette er en gave man tar fram år etter år, ikke noe slik som sparebøsser og andre pynteting man får som blir gjemt fort bort.
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2011 #10 Skrevet 14. oktober 2011 dåpsattestrull med navn og dato på
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2011 #11 Skrevet 14. oktober 2011 Nei nei glem alt sølvpjattet! Havner i en skuff likevel;) Tips: Barnehagesekk med matboks, drikkeflaske og ulltøy feks. Lær å gå stol nå ja litt sølv kanskje ; et lite armebånd i sølv som minne etter tante , "tilleggsgave" (koster ikke så mye)
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2011 #12 Skrevet 14. oktober 2011 Styr unna prins-/prinsessehysteriet og dilldall i sølv. Skal du kjøpe sølv anbefaler jeg eggeglass enkelt og stilig, faktisk! Bøker er også en hit, feks den store mummiboken.
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2011 #13 Skrevet 14. oktober 2011 Rørospledd, de har i små størrelser og i mange herlige farger. Eventyrbøker, "Den store...". Skaller (fottøy altså!)
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2011 #14 Skrevet 14. oktober 2011 Jeg ga 17.maisløyfe som var festet på et sølvhjerte i dåpsgave nettopp, og det falt veldig i smak. Jeg ville også gravere det men ventet til jeg hadde spurt foreldrene om de ønsket å beholde gaven, og faktisk ønsket gravering:-) Har gravert inn navnet og fødselsdatoen:-)
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2011 #15 Skrevet 14. oktober 2011 Bergans tursekk for barn, Elias fiskestang, boligbyggelag-medlemskap, Bokklubbmedlemsskap der du betaler f.eks alle bøker i ett år el.l. Bunadskniv, bunadssølv, album (som du kjøper på gullsmeden).
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2011 #16 Skrevet 14. oktober 2011 Oj oj oj! Tusen takk for mange flotte svar :-D
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2011 #17 Skrevet 14. oktober 2011 Opprett et fond til barnet du kan spare i... Altså spar i fond er en kjempefin gave!
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2011 #18 Skrevet 14. oktober 2011 Prinsesse Märtha Louises eventyrbok! Stor fin bok med eventyr fra hele verden, masse flott farger inni. Min absolutte dåpsgave favoritt! :-)
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2011 #19 Skrevet 14. oktober 2011 Medlemskap i OBOS/ ditt eget boligbyggelag. Det fikk jeg til datteren min, og det kommer sikkert godt med når hun en dag skal inn på boligmarkedet
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2011 #20 Skrevet 14. oktober 2011 Jeg vet ikke hvor gammel du er, men da jeg ble døpt fikk jeg sånn emaljerte hjertesmykker, noen med inskripsjon på baksiden. De er så vakre og nostalgiske. Finnes i halskjede, armbånd, ring, øredobber og lite smykkeskrin. Da tantebarnet mitt ble døpt, ga jeg halskjede + armbpnd, og har fulgt opp med det andre til bursdager. Her ser du et eksempel, men det finnes flere mønstre: http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQUAJ4P5ME_FHXCmV_-qHlo6IpnPhnEQxn3b-Op6CynU8s02lmMLA
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå