Gå til innhold

Tantebarnet mitt har dåp til helgen. Jeg aner IKKE hva jeg skal kjøpe. Trenger tips!

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Skrevet

Fotoalbum med ramme i sølv eller tinn, det har jeg kjøpt til flere dåpsbarn og har alltid vært en populær gave. Da kan foreldrene sette inn bilder og minner som barnet kan ha når det blir større :)

Skrevet

fin sparebøsse,pent smykkeskrin,smykke, min første tann boks?

Annonse

Skrevet

Vi ønska oss et frukttre og fikk gavekort på hagesenter

Skrevet

Gullsmedene har en flaggstang i sølvplett eller tinn med "ekte" flagg som man kan gravere inn fødselsdato og navn osv. Disse har vi fått til alle våre barn og er stas å sette fram på bordet når ungene har bursdag. Stas å ha sitt eget flagg, og dette er en gave man tar fram år etter år, ikke noe slik som sparebøsser og andre pynteting man får som blir gjemt fort bort.

Skrevet

dåpsattestrull med navn og dato på :)

Skrevet

Nei nei glem alt sølvpjattet! Havner i en skuff likevel;)

Tips:

Barnehagesekk med matboks, drikkeflaske og ulltøy feks.

Lær å gå stol

nå ja litt sølv kanskje ; et lite armebånd i sølv som minne etter tante , "tilleggsgave" (koster ikke så mye)

Skrevet

Styr unna prins-/prinsessehysteriet og dilldall i sølv. Skal du kjøpe sølv anbefaler jeg eggeglass enkelt og stilig, faktisk!

Bøker er også en hit, feks den store mummiboken.

Skrevet

Rørospledd, de har i små størrelser og i mange herlige farger.

Eventyrbøker, "Den store...".

Skaller ;) (fottøy altså!)

Annonse

Skrevet

Jeg ga 17.maisløyfe som var festet på et sølvhjerte i dåpsgave nettopp, og det falt veldig i smak. Jeg ville også gravere det men ventet til jeg hadde spurt foreldrene om de ønsket å beholde gaven, og faktisk ønsket gravering:-) Har gravert inn navnet og fødselsdatoen:-)

Skrevet

Bergans tursekk for barn, Elias fiskestang, boligbyggelag-medlemskap, Bokklubbmedlemsskap der du betaler f.eks alle bøker i ett år el.l. Bunadskniv, bunadssølv, album (som du kjøper på gullsmeden).

Skrevet

Oj oj oj! Tusen takk for mange flotte svar :-D

Skrevet

Opprett et fond til barnet du kan spare i... ;)

Altså spar i fond er en kjempefin gave!

Skrevet

Prinsesse Märtha Louises eventyrbok!

Stor fin bok med eventyr fra hele verden, masse flott farger inni. Min absolutte dåpsgave favoritt! :-)

Skrevet

Medlemskap i OBOS/ ditt eget boligbyggelag. Det fikk jeg til datteren min, og det kommer sikkert godt med når hun en dag skal inn på boligmarkedet :)

Skrevet

Jeg vet ikke hvor gammel du er, men da jeg ble døpt fikk jeg sånn emaljerte hjertesmykker, noen med inskripsjon på baksiden. De er så vakre og nostalgiske. Finnes i halskjede, armbånd, ring, øredobber og lite smykkeskrin. Da tantebarnet mitt ble døpt, ga jeg halskjede + armbpnd, og har fulgt opp med det andre til bursdager.

Her ser du et eksempel, men det finnes flere mønstre:

http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQUAJ4P5ME_FHXCmV_-qHlo6IpnPhnEQxn3b-Op6CynU8s02lmMLA

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...