M27 Skrevet 14. oktober 2011 #1 Skrevet 14. oktober 2011 Har en gutt på snart 1 år som er stuptrøtt allerede kl 17.30...da tar vi kveldsstellet og koser en 30minutters tid i fanget før det er legging kl 18.00. syns det er tidlig, men han er helt gåen...Både når han har vært i bhg og når han har vært hjemme med meg...Sover ca 2 timer på dagtid..... Han er ofte klar for å gripe dagen allerede 5-6 om morgenen...men gir han litt varm melk og får han som regel til å ligge til halv 7-7... Flere som legger barnet sitt så tidlig????eller er det unormalt
Gjest ♥ JuniGull10 ♥ Skrevet 14. oktober 2011 #2 Skrevet 14. oktober 2011 Min gjorde det i en periode da han gikk fra 2 til 1 lur. Da var han 12 - 13 mnd, men han våknet ikke tidligere. Han ble lagt kl 19 fra han var ca 3 mnd til 11/12 mnd, så ble det er periode hvor han måtte legges kl 18.00 og nå legges han mellom 18.30 og 19.00. Han sover normalt 13 timer hver natt (tror 12 er vanlig?) og sover fra 1,5 - 3 timer på dagen.
Gullblomst Skrevet 14. oktober 2011 #3 Skrevet 14. oktober 2011 Min lillegutt på 14 mnd legger seg ca kl 18.00. Han trenger litt over 12 timer søvn pr. natt, og siden han har en morgenfugl av en storebror som starter dagen på slaget seks, er det blitt slik at lillegutt må tidlig i sengs. Lillegutt kunne helt sikkert lagt seg senere og stått opp senere dersom han hadde vært enebarn og ikke blitt forstyrret. Når det først er liv i huset er han så nysgjerrig at han ikke klarer å la være å våkne, men jeg ser tendensen til at han kunne sovet lengre dersom han ikke hadde blitt vekket. Storebror derimot har fra han var ganske liten vært en morgenfugl som overhodet ikke er i stand til å sove lenge om morgenen. Så det er forskjell på de små og vi må bare tilpasse oss. Må din legge seg tidlig, så bør du la han legge seg tidlig. Ingen poeng i å trøtte han ut bare fordi klokka viser at den ikke er mer enn 17.30 -18.00
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå