~ Kali ~ Skrevet 14. oktober 2011 #1 Skrevet 14. oktober 2011 Vår lille prins meldte sin ankomst på termindatoen, 13. oktober kl 00:36! Kom på sykehuset tirsdag formiddag pga mistanke om vannavgang, men det ble avvist da vi kom opp. Men jeg hadde 3 cm åpning og begynnende rier så de ville ikke sende meg hjem med en gang. Endte på 4 cm åpning den dagen, og ble værende på sykehuset med sterke rier. Fikk morfin slik at jeg skulle få sove, og på onsdag stoppet alt opp. 5 cm åpning og ingen rier. Siden vi bor en time unna sykehuset ble vi ikke sendt hjem, men de kunne ikke ha meg liggende på fødeavdelingen for det var helt fullt, så jeg og sambo gikk rundt på sykehuset hele dagen, gikk i trapper og gikk tur rundt sykehuset og fikk satt i gang riene selv, siden de på sykehuset bare ville "vente å se". På onsdag kveld flyttet de meg inn på fødestue med skikkelige rier, og 6-7 cm åpning. Var skikkelig smertefullt og jeg fikk ikke noe smertelindring i det hele tatt, selv om jeg ba om det! Etter dette husker jeg faktisk ikke så forferdelig mye, men jeg synes fødselen var veldig lang og smertefull. MEN jeg kom igjennom den, uten smertelindring! Jordmora som tok imot prinsen var utrolig flink og hjalp meg gjennom fødselen, og sambo var helt utrolig! Vi fikk en nydelig liten prins på 3598g og 52 cm <3 Det som gjorde dagen litt ekstra spesiell og artig var at en venninne av meg fødte en liten prinsesse bare noen timer etter meg, bare to rom bortenfor der vi var Ble en litt rotete historie, men jeg får litt blackout når jeg har så intense smerter
2 Mini oss Skrevet 14. oktober 2011 #2 Skrevet 14. oktober 2011 Gratulerer så mye med prinsen Hvilket sykehus fødte du på?
~ Kali ~ Skrevet 14. oktober 2011 Forfatter #3 Skrevet 14. oktober 2011 tusen takk Førde sentralsjukehus. Sikkert laaangt unna de fleste her inne Jeg fikk lystgass, trodde jeg hvertfall, men sambo fikk beskjed etter fødselen at tanken hadde vært tom .. ? Jeg hadde lystgass med jentungen, og da merket jeg en forbedring, men nå kjente jeg ingen forskjell, så jeg sa jeg ville ha noe annet. Men ble ikke noe ut av det.
siljesnupp med minisnupper Skrevet 14. oktober 2011 #4 Skrevet 14. oktober 2011 gratulerer så mye med prinsen:) uff hvorfor fikk du ikke annen smertelindring?? kommet for langt inn i fødselen kanskje?? godt det gikk så bra da:)
katta76.med 2 store og 2 små. Skrevet 14. oktober 2011 #5 Skrevet 14. oktober 2011 Gratulerer sååå masse. Var fryktelig dårlig gjort å lure deg med gassen+ å ikke gi deg noe. Godt det gikk fint til slutt:) Sitter her med enormt nedpress og vondter. Håper å føde i natt for nå er jeg over termin etter 24:(. klem
♥ Min engel ♥ Skrevet 14. oktober 2011 #6 Skrevet 14. oktober 2011 Gratulerer så masse med prinsessen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå