Gå til innhold

Gullfiskbollen :)))

Anbefalte innlegg

Skrevet

ikke deg også happy! huff...

Ikke som noen normal ikm gruppe dette altså! der går jo alltid en viss prosent over i 1.tri! Syns vi ligger litt etter der altså!;)

Jeg har så lyst til å prøve selv! orker snart ikke mere tante! (er på dag 8 med blødninger nå:/... er først de siste to som det er MASSE! så bare å belage seg på besøk litt til!)

jeg har kost meg med besøk i dag, gått lang tur, spist lunsj og skravlet. får hjelp og besøk av min mams i ettermiddag, hun kunne hente i bhg... men nå kjenner jeg egentlig at jeg er sliten og bare burde krype til sengs litt...

Får se hva som passer de andre etterpå:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei jenter!

Jeg har hatt et lite avbrekk ei stund og kommer nå med et egoinnlegg som en prikk over i'en! Stresser vilt mye med skolarbeid for tida, og har vært bortreist i helga uten internett. Jeg fikk mensen på søndag, og det var igrunn ingen overraskelse...men selvsagt litt leit likevel. Nå håper jeg alle gode ting er tre før jeg går inn i tredje pp! Leit å lese om dere andre som også fikk mensen i disse dager, stor klem til dere alle! Ellers må jeg sette meg ned og lese litt gjennom innleggene som har vært den siste tida.

Dossa: er såå spent på hvordan det går med pergobehandlinga di! Krysser fingrene så hardt at knokene blir hvite!

Skrevet

MammaMø: ER GRAVID! Termin 29.mars 2012 <3

24år, bor på østlandet med samboer og en liten knert på 18mnd:)

*Blodtrykket har normalisert seg(Jippi!) og jeg kan leve normalt igjen! Gleder seg veldig til å kunne trene som vanlig !:)*

Rina: ER GRAVID! Termin 3. mai <3

34 år, bor på vestlandet med samboer og ei jente på 22 mnd.

Tigerlise: 34 år, gift, trønder. En gutt på 22 mnd. Kontorrotte:) GRAVID etter første hormonkur (Femar). Testet positivt samme dag som innkalling til ivf... Termin ca. 22. mai (inntil videre)

1973modell: ER GRAVID, termin 18.juni 38 år, samboer, trønder og har 4 barn (ett stebarn) Prøvd i 1 år, har hatt 4 SA.

Kæmma: ER GRAVID. Jeg er 30, samboer, Oslo med to barn (2+5) og prøver på en til på femte måned. Har IKM idag og håper tanta har opphold annet sted i ni måneder!!! :)

Lykkelig1984: ER GRAVID. Samboer og bosatt på Frogner i Akershus. Ingen barn fra før:) 26 år. Jobber i oljebransjen.

Verpesyk.no: 30 år, gift, jente på 2 år. SA i 2009, MA i uke 10 i april 2011, kjemisk graviditet i august 2011. CD 15, venter på EL. 9 pp. Har time hos gynekolog 29. september :)

Leah: 27 år. Troms(Harstad), 1 datter på 4 år, samboer. SA i juni. SA i august. EL 25.okt, IKM 7.nov.

Happy: Er 23år, forlovet, bor i Telemark (Grenland) jobber som lærer, har ingen barn og har PCO og får ikke el av meg selv. Vært til samtale på fertilitetsklinikken i Porsgrunn den 29.sept.. TR:( Begynner på puregonsprøyter 18.okt for å stimulere til el, ul 24.okt for å sjekke utviklingen.

Metti : EL i går eller i dag og ikm 26 september . 28 år gift , ingen barn, Stavanger. Ma i mai og I gang me utredning

Dossa: Er 36 år, gift, Østlandet (Øvre Romerike), 3 barn (7,5&2 år), jobber som lærer, EXU i april. Venter på EL, CD 6. Skal begynne med pergo på CD 4 :)) IKM 9. November

Cornflake: 29 år, samboer, bor i Trondheim, venter el rundt 15. Går inn i vår 7pp

Veronica: Ønsker et barn til, prøver, så tiden vil vise;) Har begynt Pergokur og skal samtidlig starte opp med Meformin.. Får håpe det gjør susen..

Murmelina: 26 år, samboer, prøvd siden juni 2010(siste el okt 2010), akupunktur og homeopatiske vidunderier, var hos drømmegyn 13/10 - fikk pergo :)))) starter med provera 18/10, så er det rett på pergoen!! Hjemme hos oss blir det "Spire-verksted" i begynnelsen av november <3

Roselilly: 41 år. Neste eggløsning rundt den 15. oktober.

Lilleblomst: 27. år, Gift, Jente på 3år, vil gjerne ha fler, prøvd siden august 2010. Ma og Sa i løpet av 2011. Nytt kosthold og aku prøves! Foreløbig prøvepause....Time hos gyn i beg.av november, prøving så fort jeg har klarsignal:)

Lurifax: 28 år, 3 pp, nordlending i storbyen, student, samboer, ingen barn (enda)

Hønny-bønny: i de herlige 30-årene,3 barn samboer og en SA i sept-11,og får ikke prøve på noe i 6-8 uker eller to normale "tanter" .første tante nå i okt:-)

LilleFie: 27 år fra Trondheim, samboer, ingen barn fra før, men startet kappløpet med å blande egg og sædceller i skjønn forening med min kjære i juni. Jobber som make-up artist for et kjent kosmetikkmerke, men er sykmeldt på ubestemt tid pga. yrkesskade. (",)

Skrevet

Hei jenter :)

Jeg er tidlig hjemme i dag :)

Huff Happy...leit å høremat hun ekle tanta har kommet til deg også :( Hun er bare slem og skjønner ikke at hun ikke lenger er velkommen! Ta godt vare på deg selv vennen.

Dossa: Jeg synes de innbaktepølsene er kjempegode :) Lager de rett og slett for sjelden. Hos meg har el ennå ikke dukket opp, men tror den er her snart...har en god del slim i dag (sorry). Må bare stå på!! Jeg har litt kortere syklus enn deg, så det er mulig vi har ikm rundt samme tid likevel :) God bedring forresten :)

Leah: Stakkar lita..ikke noe gøy når de små er syk :( Du får holde deg inne så du ikke bli syk du også.

Metti og Lurifax: Godt å høre fra dere igjen :) Når det gjelder lapskaus så har jeg også nok vann til det dekker grønnsakene, men jeg lager også brunsaus og har oppi i tillegg etter at grønnsakene er kokt :)

Verpesyk: Du reiser mye :) Hva er det du jobber med da?

Murmelina: Hvordan går det med deg? Venter spent med å begynne med tablettene?

Sulten...nå må jeg finne meg mat :) Snakkes jenter :)

Skrevet

Lapskausen ble ganske god syns eg. Hadde oppi chilli krydder og pepper :)

Holder på å strikke et skjerf som fungere som en hals. Eller det vil si at det henger sammen.. hehe skjønte dere ? uansett kjekt å strikke litt

Cornflake : EL komme straks den vet du

Lurifax : kjedelig me Tanta.. Håper du forsetter me godt mot

Skrevet

LilleFie: Bra du har en kjærest som er så forståelsesfull:) Du får dulle med hunden så lenge:)

Dossa: God bedring! Jeg skulle egentlig ut å grille med barnehagen i dag, men siden Leah ikke var helt i form så slapp jeg unna:p Jeg bare hater å være ute å fryse:/ Håper formen din blir bedre snart, du får ta det med ro i kveld og sove godt i natt:)

lilleblomst: Så utrolig kjipt med så langt tantebesøk:/ Skal dere begynne å prøve igjen når hun reiser?

Lurifax: Har mensen kommet til deg også, nei og nei..vi var jo i en sånn god steam hvor så mange ble gravide, kjipe greier:/ Får håpe det blir full klaff denne pp:)

Cornflake: Når pleier du vanligvis å være hjemme fra jobb? Kanskje vi kommer til å ligge sånn høvelig likt i dpo-land denne gangen også siden du ikke har hatt el enda:) Jeg venter den egentlig ikke enda, men kroppen er litt smårar om dagen, så kanskje jeg er heldig å får den litt tidligere denne gangen:)

Nå har jeg og Leah spist middag og slappet av:) Nå blir det nok barnetv fram til hun skal legge seg, har litt lyst å få badet henne, men kjenner ikke at jeg orker noen krangel akkurat nå:P Hun er i alle fall i helt fin form nå, så regner med det blir barnehagen i morgen:) Tror likevel det var lurt å ha henne hjemme i dag, så slapp hun kanskje å bli skikkelig syk pga tur og vill lek i barnehagen:)

I kveld tenker jeg å bare sitte foran tv å se gossip girl å two and a half men som jeg lastet ned i dag:)

Skrevet

Testet negativ i dag også :(

Leah: Jeg pleier å være ferdig på jobb ca. halv fem. Tror jeg og samboer jobber gjennomsnitt litt mye mer enn andre :) Vi trives veldig godt med det vi gjør da, men selvfølgelig er det godt å komme hjem tidlig og slapper av også :)

Skrevet

Lille blomst : Hvis du orker og gidder så hadde det vert kjekt om du så på meg en gang til. Spent på om det har forandret seg... Men ingen press bare hvis du har lyst

Skrevet

Endelig kommet hjem fra skogturen.

Ungene sover så søtt nå, de sovnet fort skal jeg si dere *smiler* masse frisk luft gjør susen *ler*

Det var kjempe koselig, hadde det super store bålet. Vi grilla og koste oss og ungene lekte med de andre barna. En vellykket kveld :-)

Det var godt å komme hjem, for jeg er såååå sliten og trøtt. Vondt i halsen, kjenner at kjertlene er på vei til hovne opp. Tett i nesa og hodet, nei huff det verker i kroppen :-(

Jeg har en travel dag imorra, først timer så rett på ikt kurs og deretter konferansetimer *huff og huff* håper jeg kommer meg gjennom morra dagen :-)

Sitter i godstolen med teppe rundt meg og skal se på sinnasnekkeren.

Gøy å se hvor fint folk får det :-)

Er formen til jenta di bedre Leah?

Lilleblomst, slapper du av om dagen og hviler deg? Det er legens order vettu ;-)

Alle jeg trodde skulle få positiv test har fått tantebesøk. Nå er det nok, jenter jeg har sagt at tanta ikke er velkommen til noen av oss på ei lang stund *smiler*

Skrevet

Slapper av og slapper av, i dag har jeg tydeligvis ikke gjort det... har gått tur, hatt besøk og hatt hjelp til middag og kvelden med mini... tilogmed fått massasje!

I kveld har jeg vondt i nakke, rygg og kjempe trøtt. tingenes tilstand er visst værre enn jeg trodde... siden jeg føler meg sånn etter en "litt" effektiv dag... tom for energi og tror jeg må legge bytur i morgen på hylla... tror rett og slett jeg ikke orker, men er nødt til å handle...

Hvis dette ikke endrer seg radikalt den neste uken så blir det nok å trygle legen om lenger sykemelding ja... Tror paracet og ibux må til før legge tid i dag. og vitaminer! ikke minst!:)

Skal kikke igjen metti, men orker ikke i dag iallefall;)

Skrevet

Jeg må hoppe i seng. Formen er laber så da tar jeg to paracet og håper jeg er noe bedre imorra *smiler*

Natta søte jenter <3

Skrevet

Stakkar Dossa :( Håper du føle deg bedre i morgen vennen.

Jeg har nettopp hatt besøkav ei venninne, vi har laget julekort og spist godteri :) Det var kjempekoselig :)

Leah: Er jenta di litt bedre nå?

Lilleblomst: Husk å ta varepå deg selv da. Ta deg litt fri og slapper av :)

Sitter og ser på the biggest loser. Huff, jeg synes så synd på de :(

Skrevet

God morgen jenter:)

Uff, tror jeg må begynne å legge meg kl 21, hater mørketiden, er alltid så trøtt:/

Leah er i fin form og skal i barnehagen i dag, hun har sovet godt i natt:) Litt snørrete fortsatt, men men:)

Jeg fikk en regning for henvisningen i posten i går fra legen, så da har han sikkert ikke sendt henvisningen før på mandag..og regningen til meg samtidig:/ Det er jo 1 uke siden jeg var hos legen, så trodde han ville sende henvisningen i forrige uke..sukk..Jaja, får håpe det ikke går så lang tid til jeg får brev fra gyn om når jeg får time der!

I dag er planen enkel, skal få puddingen i barnehagen og så er det hjem å trene zumba, dusje og så vente på at sambo står opp så vi kan legge aksjer:p Må antakelig kjempe mot lysten til å legge meg å sove igjen når jeg kommer hjem:p

Håper formen din er bedre Dossa:)

Ha en super onsdag jenter:)

Skrevet

Her høljer regnet ned, skikkelig høstvær! Er ikke så kjempekaldt, men huff så ufyselig det var ute..

Har vært 30 min i barnehagen nå, de spiste frokost da vi kom dit og de som har spist hjemme eller er ferdig å spise er i gangen og leker. Jeg og Leah avtalte at jeg skulle være der til hun ene venninna var ferdig å spise, selvsagt var hun en av de siste som ble ferdig :P Flere andre kom og Leah begynte jo å leke med de, så jeg tenkte jeg kanskje bare skulle gå, men fikk klar beskjed fra Leah om at vi hadde en avtale!! Hehe:) Det var en del barn som gråt i dag da mamman gikk, så jeg tror det smittet litt på Leah også, for selv om jeg holdt min del av avtalen så gråt hun da jeg gikk likevel..hater når det skjer:/ Men vet jo at det går fort over og de i barnehagen sier at hun er en av de som er flinkest å leke og at det er slutt på gråten med engang jeg er borte, så får stole på det:)

Nå sitter jeg og Poffi utrolig godt i sofan..må finne litt motivasjon til denne zumbaen min snart..men akkurat nå var det jo bare såååå deilig å¨bare sitte å høre på regnet:p

Skrevet

Skal prøve å passe på meg selv cornflake:) er visst ikke vant til å sette meg selv først...

jeg må få levert mini i bhg, hun sov dårlig og havnet i senga mi da jeg la meg, så det endte med at jeg sov dårlig og hun fikk sove:/ Da hun stod opp ville hun kle seg med det samme, jeg hjalp med det og slo på tv, fikk så beskjed av søtnosen å "gå og hvil deg litt til du mamma". Endte med at jeg sovnet igjen og våknet da kl var 9.08! skulle vært oppe for lenge siden!;) så nå er vi forsinket til bhg, men det er ikke så farlig heldigvis:)

Ta deg en fridag og kryp oppi til sambo igjen da vet du leah;) deilig det også!:)

Orker ikke til byen i dag, men lurer på å kjøre motsatt retning, er butikker osv der også, bare ikke så vant med å handle der. 20 min kjøring er bedre enn 35 som jeg hadde tenkt (ville egentlig til porsgrunn)

Skrevet

lilleblomst: Helledussan så omtenksom miniblomst du har, som ba deg gå å hvile deg litt <3 Leah sov i vår seng i natt hun også, men for meg betyr det en skikkelig god natts søvn, sover utrolig godt når hun er der:) Slitsomt når man må handle og egentlig ikke orker, håper du får det unna og kan slappe av resten av dagen:)

Jeg er ferdig med zumba for i dag og skal straks gå i dusjen:) Regner med det er en stund til sambo våkner, tror han var hjemme i 5-tiden imorges..Men vi må få til til å legge aksjer pluss at vi må ut å kjøpe Sorel-sko til Leah, de er på salg denne uka og det pleier alltid å bli fort utsolgt!

Må vel også sette på vaskemaskin og oppvaskmaskin, men det tar heldigvis ikke mange minuttene..Så kan resten av dagen brukes til å lade opp til morgendagens husvask:p

Ellers har det sluttet å regne her, og det er helt utrolig hvor mye lettere til sinns jeg føler meg nå..Tror jeg er skikkelig værpåvirket om høsten, skal lite til før jeg blir smådeppa!

Jaja, nå er det nå i alle fall ikke regn en liten stund og jeg har hele resten av dagen foran meg;) Snart må vel el komme også, så det er bare å legge aksjer og glede seg til dpo-dagene kommer:) Det skla bli de siste, for denne gangen treffer vi..sambo har til og med vært røykfri i 1 mnd og jeg har danset zumba, så nå er det bare for en frisk spire å slå seg ned:D

Skrevet

Lilleblomst, såå søt jenta di er *smiler* omtenksom lita frøken akkurat som sin mor *blunker*

Håper du får att kreftene snuppa. Kroppen trenger masse hvile :-)

Leah, flink du som trener zumba hver dag :-) tenker at du koser deg der du står på dansegulvet *smiler*

Håper dere får lagt inn aksjer idag, du får krype opp i armkroken, ta deg en velfortjent pust i bakke.

Jeg klarte å gjennomføre undervisningstimene mine idag men dette ikt kurset jeg skulle ha vært på måtte jeg avlyse. Formen er ikke god.

Så nå ligger jeg på sofaen og har tulla rundt meg et ull pledd :-)

Skal hvile meg til kl 15. Da har jeg to konferansetimer som jeg bare må få tatt sjøl om jeg er dårlig. Blir så mye styr hvis jeg skulle ha avlyst de samtalene, lettere å bare gjennomføre dem *ler*

*Sove litt nå*

Skrevet

Dossa: Så bra at du tenkte på deg selv og dro hjem for å hvile litt:) Synd at du har konferansetimer i dag da, men hvis det blir mer styr å avlyse enn å gjennomføre så er det vel like greit å få det gjort:)

Nå har jeg dusjet og spist deilig havregrød med bananskiver på, skal kose meg med en kopp te før jeg går opp til samboern:) Må prøve å få vekket han så vi rekker det vi skal før han skal på jobb igjen:p

Skrevet

Hehehe:) må jo bare smile når jeg tenker på deg leah! snill som lar mannen sove mens du trener +++ og så opp og vekke ham med litt morro etterpå!;) Håper el er nå da!

Bra du passer på deg selv dossa! de er vel raskt gjort de konferansetimene vel? så kan du ta deg en velfortjent hvil etterpå!:)

Jeg har vært på handletur i noen timer jeg da... fant hverken dåpsgave eller antrekk til mini! Sukk! Snakk om bortkasta krefter! Og dette selv om jeg vet omtrent hva jeg skal kjøpe! hyl altså!

føler meg fremdeles som en utgått skosåle, så nå er det sofatid frem til henting i bhg!

Ja, har en kjempe skjønn og forståelsesfull mini!:) Men hvis hun sover hos meg så vil hun ligge inntil, og da ender jeg opp ytterst på kanten av sengen. der er det ikke så godt å være!;) hehe

Skrevet

Hei igjen!

Så flink dere er til å trimme, skrive oppgaver, være mammaer, jobbe og lage mat, fortelle spøkelseshistorier og trøste hverandre her inne! Har hatt meg ei lang leseoppdateringsøkt, og det er vel igrunn ikke mulig å oppsummere alt. Håper dere andre som også har fått mensen forrige uke har begynt å reise dere litt igjen, og at det kjennes litt bedre. Kjenner selv at jeg virkelig må kjempe med mitt eget hode for å ikke øke stressnivået iforhold til bli-gravid-prosjektet, som jeg så gjerne vil skal være så gøy og uproblematisk som mulig! Jeg har gjort en ting som jeg ser på som, vel på en måte et skritt i "feil" retning i denne sammenhengen: nemlig å bruke hundrevis av kroner på å kjøpe el-tester på apoteket. Har tenkt at enda mer testing og styr vil lage mer stress, men samtidig tenker jeg at det er et skritt i "riktig" retning fordi det potensielt sett vil kunne lette i el-perioden. Sist uke fikk jeg nemlig urinveisinfeksjon og ble skikkelig sår! :( Og så er det kanskje greit å få konstatert at man faktisk har el? Jeg skal i alle fall sjekke ut hvordan jeg opplever el-testing, og så er det ikke verre enn at jeg dropper det hvis det bare blir mas.

Ellers må jeg si at det er skikkelig rørende å se at det blir spurt etter meg nå når jeg har vært lenge borte, ah, dere er så omtenksomme! :)

I dag har jeg heldigvis slutta skolen tidlig, og hele resten av uka er jeg alene - samboeren er bortreist. Så i dag blir det masse husarbeid kombinert med oppgaveskriving. Er det forresten noen som er drevne strikkere her? Jeg har skikkelig dilla for tida, og har funnet et hullmønster på nett som jeg ikke klarer å finne ut av hvordan man gjør.. og så vil jeg helst unngå å kjøpe oppskrift-boka, den var så dyr, nemlig.

Ekstra stor klem til deg i dag, lilleblomst, håper du føler deg bedre!

Og klem til alle dere andre også!

Skrevet

Var godt å sove litt. Våknet med Strofe i armkroken :-)

Føler jeg kjenner at kjertlene mine hovner opp *blæ* Det er foreldremøte i bhg ikveld, tror jeg må sende mannen, håper han kommer hjem så han rekker det :-)

Godt å pleie seg sjøl, er glad for at jeg lytta til kroppen min for en gang skyld *smiler*

Lurifax, flink du som leser og jobber med oppgaveskrivinga. Må huske å ta velfortjente pauser :-)

Hvor er du i syklusen igjen?

Er glemsk vettu *ler*

Jeg har tatt den fjerde pilla idag, imorra er det siste dagen med pergo pille. Så må jeg krysse fingra for at resultatet blir en spire :-)

Skrevet

Ingen fare, det er jo etterhvert ganske mange sykluser å holde styr på! :) Jeg er bare på CD4, så jeg håper å snart være ferdig med mensen. Er skikkelig gira på din vegne med pergo, og krysser alle fingre og tær for at det går deres vei! :)

Skrevet

Hei snupper:)

Har vært stille noen dager og vært bitter over denne tr-saken! Det virker imidlertid som jeg hadde en kjemisk for jeg har fremdeles litt symptomer, og brystene stikker og er vonde enda selv om de vanligvis bruker å bli helt fine med en gang jeg begynner å blø.. Dessuten blør jeg noe voldsomt og i går måtte jeg gjøre to forsøk på å tørke meg etter dusjen, for det stoppet ikke å blø så måtte bare hoppe i dusjen igjen(sorry opplysningen)!

Håper dere har det bra, krysse alle fingre og tær for alle :) Er litt inne på IKM uke 46 tråden disse dager,så har ikke forlatt dere <3 Klem

Skrevet

ny tråd lillefie!:) vi pleier å lage ny når vi kommer til ca 200 innlegg:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...