Gå til innhold

Gullfiskbollen :)))

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hehe, blir megaskuffa hvis den er negativ, og kommer til føle meg teit:) Vi får bare ta det som det kommer:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lillefie, du blir ikke skuffa når du tester imorra *smiler*

Har stor tro på deg :-)

Cornflake, send over oppskriften på de innbaktepølsene du nettopp har laga ;-) Snart dukker el opp hos deg *smiler*

Jeg er stup trøtt, så skal finne senga.

Sweet dreams girls <3

Prøv å få sove litt lillefie, masse lykke til med testinga imorra :-)

God natt søte jenter <3

Skrevet

41/2 dl mel

1/4ts salt

1/2ss sukker

1ss margarin

11/4dl melk

1/2pk gjær

Lag gjærdeig som vanlig.

Du kan ha pølse eller skinke inni, ost og litt krydder. Etterheves i 5min. Stekes i 250grader i 10-15min

Yuuummmiiii :)

Skrevet

Så godt å se at det skravles så mye:)

Idag hadde jeg første dag på jobb etter høstferien og jeg var bare såååå sykt trøtt.. I tillegg jobbet jeg på hagesenteret (jobbet der i 6år da jeg studerte) til kl 20.15 så har hatt 12timers arbeidsdag idag..

Teller ned dagene til torsdag og prøver å la være å kjenne etter tegn fra kroppen min selv om det er utrolig vanskelig..

Veldig moro at alt er bra foreløpig 73modell, det fortjener du..

Nei, nå må jeg nødt å komme meg i seng.. Orker ikke være like trøtt imorgen.. God natt alle skjønne gullfisker:)

Skrevet

Javel jenter.. Det gikk dårlig denne pp og gitt:'( Tanta kom for en time siden, så her er det smertestillende og o.b som gjelder, kaster g-testen bakerst i skapet.. Artig å begynne å blø FØR ikm når man føler noe er på gang.. Ååååååååååååhhhh så frustrert:( Jeg nekter å tro dette! Skal iallefall sove i natt, det er sikkert..

Klem til dere <3

Skrevet

Uff, Lillefie, det var jo ikke slik det skulle gå denne måneden! Det kan jo hende du har hatt en kjemisk graviditet som ikke kunne blitt til noe, for du hadde jo så mange symptomer! Jeg hadde i hvert fall veldig masse symptomer da jeg hadde den kjemiske i august.

Håper du greier å se på at dette er den første dagen i denne syklusen som faktisk kan bli den syklusen dere lykkes! :) *trøsteklem til deg*

Skrevet

Huff Lillefie :( Dette var jo ikke det vi hadde avtalt :( Da er det bare å se fram mot ny pp, håper ikke du miste motet. Vi er her for deg, og vi alle vet hvordan det føles. Sender deg stor trøsteklem.

Skrevet

Roselilly: Nei, det var ikke det, men det ga meg bare god grunn til å innerst inne tvile igjen.. Jeg klarer ikke å finne el mine med test heller. Like før jeg forlanger pergo:p

Ja, skal prøve å se sånn på det, selv om jeg begynner å bli motløs nå..

Skal hoppe til køys og snakke om nederlaget med min kjære, ryggen verker og jeg er svimmel så føler meg fortsatt ikke "bra". Føler på en måte at jeg svikter han også, han jobber jo livet av seg for dette;) Jaja..

Skrevet

Lillefie, det var trist at ho ekle tanta dukket :-(

Jeg skjønner du er lei og trist, det er lov å gråte.

Husk at vi er her for deg snuppa. * Trøste klemmer deg godt*

Neste pp sitter spiren <3

Cornflake, takk søte deg for oppskrifta. Den skal prøves ut i helga *smiler* Nærmer el seg hos deg snuppa?

Hvis du venter ei ukes tid så kan vi gå sammen og vente på en positiv test *smiler* ;-)

Her er det mørkt og det regner ute.

Er ingen tvil om at høsten er her. Håper sola presser seg frem i løpet av dagen :-)

Skal ha konf.timer idag også. Får håpe de kommer da, kjedelig å sitte og vente.

Jeg må kjøre jentene i barnehagen.

Ikke glem pilla Dossa *ler*

Skrevet

Nei og nei LilleFie, det var trist:( Det var jo ikke sånn det skulle gå!

Her er Leah superforkjølet og har sovet dårlig i natt, så hun skal få være hjemme selv om formen hennes egentlig er god nok for barnehagen..noen ganger passer det fint å være uten jobb :P Jeg følte meg småpjusk i går kveld, hadde hodepine og frøs veldig, men tok en paracet og gikk og la meg, så nå føler jeg meg ok:)

Det blir jo ikke lagt noen aksjer i dag da når Leah er hjemme, men det ble jo lagt i går så det bør jo gå greit, får bare håpe at hun ikke trenger å være hjemme så veldig mange dager:) FF mener at jeg er i min mest fruktbare periode, så best å legge aksjer til den store gullmedaljen:p

Dossa: Håper de dukker opp på konferansetime i dag, så du slipper å sitt eå vente forgjeves:)

Ha en fin dag alle sammen:)

Skrevet

Dere får ha en fin dag idag Leah selv om ho minste er pjusk.

Bra at aksjer ble lagt igår, skal gå fint om dere ikke får til noe idag :-)

Jentene er kjørt i barnehagen og nå sitter gullet og jeg og ser litt på tv før vi må fyke ut av døra :-)

Deilig å ha rolige morninger, ikke stresse av gårde.

Strofe ligger og maler i sofaen ved siden av oss :-)

Han har alt vist at han er sjefen her vi bor, jager bort de store kattene *ler* Bror hans som bor ved siden av oss, liker han ikke. De løper og jager etter hverandre så fort de får mulighet :-)

Han møtte på pusemamman sin men kjente ho ikke att. Viste rygg og slo labben etter henne *ler* Dyr er rare inni mellom :-)

Nå må vi reise på skolen.

Ha en fin dag jenter <3

Skrevet

huff og huff Lillefie! dette var overraskende for oss alle! men stemmer i med det roselilly sier! Kan ha vært kjemisk. da er du sikkert mer fruktbar i neste periode!;) Du får holde ut med oss litt til, så skal vi heie på deg når du får tak i pergo!:)

god bedring til leah snuppa! Godt å kunne holde de hjemme ja:)

jeg får besøk etterpå, ei turvenninne fra der jeg bodde før. så skal vi ut og gå tur:)

Må bare kjøre jentungen i bhg først og innom ett sted for min kjære.

hadde tilogmed vekkerklokke på i dag så jeg ikke skulle sløve for lenge;)

Ha en fin dag jenter!:)

Skrevet

Heisann

Lillefie så kjedelig at den dumme tanta kom. Hu sko vert bannlyst !!

Dossa : spennende me pergo.. Nå sitter den vet du

Lykkelig og 73 modell hurra for spire ; )) gratulere

Nå sitter jeg på jobb å ser TV og her skal jeg sitte til kl 14.45.. Noen dager er stillere enn andre. Noen tenker st jeg har en lett jobb men det er faktisk slitsomt å sitte i en stol fra 7- 15...

Nå er jeg 6 dpo ; ) Deilig å være på den rette siden av EL. Nå er det bare å vente til ikm og dersom TR komme så er det time på Hausken rett etter.

I dag skal jeg lage lapskaus. Men bruker bare en ferdig blandet ; ) må bare prøve å krydre den godt.

Skrevet

Lille blomst håper du så litt feil og at det er denne Mnd den sitter ; )

Skrevet

Jeg stikker en kjapp tur innom her før jeg må avgårde på nok en jobbreise. Forhåpentligvis den siste i år!

Har vært innom her og lest de siste dagene, men ikke rukket å skrive. Mye spennende som foregår!

LilleFie: Jeg føler virkelig med deg i dag! Vet så ubeskrivelig godt hvordan det er å være skråsikker på at man er gravid, og så kommer tanta. Har opplevd kjemisk to måneder på rad nå, og det er ikke kjekt når slikt skjer. Vi får heie på hverandre inn i en ny prøveperiode!

Happy: Jeg er også veldig spent på dine vegne denne måneden her. Du fortjener så virkelig en spire nå!

Jeg har ellers hatt en rolig og avslappende helg etter det voldsomme tantebesøket på torsdag. Har virkelig jobbet med meg selv for å ikke komme så langt ned i kjelleren, og synes det har gått veldig bra etter omstendighetene. Men når jeg ser rundt meg så føles det jo som at det popper opp med unger overalt, og det er ekstra sårt når alle barnehagevennene til snuppa skal blir storebrødre eller storesøstre nå. Satt også å lese i en eller annen avis om fattige alenemødre i London med fire eller fem barn hver og ingen inntekt. Disse levde et hardt liv og ungene hadde fedre som satt på puben hver dag. Jaja, her prøver vi å leve så kjernesunt som mulig og sliter med å få barn, og så virker det jo ikke som det spiller noen rolle i det hele tatt.

Men min konklusjon er; det ordner seg alltid for snille jenter. Og det betyr at alle de fantastiske fiskene i gullfiskbollen kommer til å få ønsket sitt oppfylt til slutt!

Og som Margaret Thatcher sa det så fint: "Jeg er tålmodig, så lenge jeg får det som jeg vil.."

Skulle ha skrevet mye til hver og en av dere, men det får komme senere i uka!

Ha en fin dag, gullfisker!

Skrevet

Noen som vet hvor mye vann en trenger i lapskausblanding ? Står bare kok opp vann ?

Skrevet

Så godt å se deg att Metti *smiler*

Deilig å være i DPO land :)) Jeg må bare få EL først så joiner jeg deg :))

Går du på pergo denne runden også Metti?

Verpesjuk, godt du ikke befinner deg i kjelleren, er så mørkt og trist der *smiler* Bedre her i bollen hvor vi får det vi trenger for at dagen skal bli bedre *smiler*

Masse god tur, hvor går ferden denne gangen?

Metti, når det gjelder vann og lapskaus....hmmm....jeg bruker ikke mye vann, noen dl tenker jeg :)

Ser det litt an, blir det for tørt så ta oppi en skvupl med vann *ler*

Skrevet

MammaMø: ER GRAVID! Termin 29.mars 2012 <3

24år, bor på østlandet med samboer og en liten knert på 18mnd:)

*Blodtrykket har normalisert seg(Jippi!) og jeg kan leve normalt igjen! Gleder seg veldig til å kunne trene som vanlig !:)*

Rina: ER GRAVID! Termin 3. mai <3

34 år, bor på vestlandet med samboer og ei jente på 22 mnd.

Tigerlise: 34 år, gift, trønder. En gutt på 22 mnd. Kontorrotte:) GRAVID etter første hormonkur (Femar). Testet positivt samme dag som innkalling til ivf... Termin ca. 22. mai (inntil videre)

1973modell: ER GRAVID, termin 18.juni 38 år, samboer, trønder og har 4 barn (ett stebarn) Prøvd i 1 år, har hatt 4 SA.

Kæmma: ER GRAVID. Jeg er 30, samboer, Oslo med to barn (2+5) og prøver på en til på femte måned. Har IKM idag og håper tanta har opphold annet sted i ni måneder!!! :)

Lykkelig1984: ER GRAVID. Samboer og bosatt på Frogner i Akershus. Ingen barn fra før:) 26 år. Jobber i oljebransjen.

Verpesyk.no: 30 år, gift, jente på 2 år. SA i 2009, MA i uke 10 i april 2011, kjemisk graviditet i august 2011. CD 15, venter på EL. 9 pp. Har time hos gynekolog 29. september :)

Leah: 27 år. Troms(Harstad), 1 datter på 4 år, samboer. SA i juni. SA i august. EL 25.okt, IKM 7.nov.

Happy: Er 23år, forlovet, bor i Telemark (Grenland) jobber som lærer, har ingen barn og har PCO og får ikke el av meg selv. Vært til samtale på fertilitetsklinikken i Porsgrunn den 29.sept.. Satte el-sprøyte 3.okt og hadde el ett sted mellom 3. og 6. okt og testdato 20.okt:)

Metti : EL i går eller i dag og ikm 26 september . 28 år gift , ingen barn, Stavanger. Ma i mai og I gang me utredning

Dossa: Er 36 år, gift, Østlandet (Øvre Romerike), 3 barn (7,5&2 år), jobber som lærer, EXU i april. Venter på EL, CD 6. Skal begynne med pergo på CD 4 :)) IKM 9. November

Cornflake: 29 år, samboer, bor i Trondheim, venter el rundt 15. Går inn i vår 7pp

Veronica: Ønsker et barn til, prøver, så tiden vil vise;) Har begynt Pergokur og skal samtidlig starte opp med Meformin.. Får håpe det gjør susen..

Murmelina: 26 år, samboer, prøvd siden juni 2010(siste el okt 2010), akupunktur og homeopatiske vidunderier, var hos drømmegyn 13/10 - fikk pergo :)))) starter med provera 18/10, så er det rett på pergoen!! Hjemme hos oss blir det "Spire-verksted" i begynnelsen av november <3

Roselilly: 41 år. Neste eggløsning rundt den 15. oktober.

Lilleblomst: 27. år, Gift, Jente på 3år, vil gjerne ha fler, prøvd siden august 2010. Ma og Sa i løpet av 2011. Nytt kosthold og aku prøves! Foreløbig prøvepause....Time hos gyn i beg.av november, prøving så fort jeg har klarsignal:)

Lurifax: 28 år, 2 pp, nordlending i storbyen, student, samboer, ingen barn (enda)

Hønny-bønny: i de herlige 30-årene,3 barn samboer og en SA i sept-11,og får ikke prøve på noe i 6-8 uker eller to normale "tanter" .første tante nå i okt:-)

LilleFie: 27 år fra Trondheim, samboer, ingen barn fra før, men startet kappløpet med å blande egg og sædceller i skjønn forening med min kjære i juni. Jobber som make-up artist for et kjent kosmetikkmerke, men er sykmeldt på ubestemt tid pga. yrkesskade. (",)

Skrevet

Jeg er i en pergofri Mnd nå. Siden jeg hadde to egg og veldig fint progesteron nivå så derfor kunne jeg ikke ta to på rad

Skrevet

NEEEEEI Lillefie, det var jo ikke slik det skulle gå..

Jeg fikk også tr igår:( Før ikm, og på nøyaktig samme tidspunkt som deg Lillefie.. ÆSJ!!!!

Og så sinnsyke menssmerter som fulgte med.. Kjente det såvidt til morgen idag, men på jobb ble det så ille at jeg faktisk måtte reise hjem.. Ble kvalm, dårlig i magen, fikk feber og skalv over hele kroppen.. Så nå ligger jeg i senga og prøver å slappe av, kan ikke si at paracet hjelper så veldig og ibux får jeg ikke lov å ta så får bare bite tennene sammen å komme meg gjennom det..

Jeg ringte inn tr til fertilitetsklinikken og de regnet igår som syklusdag 1, så da skal jeg begynne på sprøyter idag og til ul for å sjekke utviklingen av egg til mandag.. Kjenner det blir syyykt mye stress fremover. Konferansetimer de to neste ukene, 40timers verneombudkurs i løpet av de 3neste ukene+ at vi skal prøve å lage barn også.. Det siste er absolutt førsteprioritet!!!!

Dagen idag skal brukes til å pleie meg selv og få ut all skuffelse slik at jeg kan reise meg igjen og gå på neste pp med full guffe:) Og til fredag skal meg og en kollega/venninne prøve å få time til pedikyr og manikyr så da skal vi kose oss masse!! Kanskje det blir litt shopping også, det hjelper alltid;)

Skrevet

MammaMø: ER GRAVID! Termin 29.mars 2012 <3

24år, bor på østlandet med samboer og en liten knert på 18mnd:)

*Blodtrykket har normalisert seg(Jippi!) og jeg kan leve normalt igjen! Gleder seg veldig til å kunne trene som vanlig !:)*

Rina: ER GRAVID! Termin 3. mai <3

34 år, bor på vestlandet med samboer og ei jente på 22 mnd.

Tigerlise: 34 år, gift, trønder. En gutt på 22 mnd. Kontorrotte:) GRAVID etter første hormonkur (Femar). Testet positivt samme dag som innkalling til ivf... Termin ca. 22. mai (inntil videre)

1973modell: ER GRAVID, termin 18.juni 38 år, samboer, trønder og har 4 barn (ett stebarn) Prøvd i 1 år, har hatt 4 SA.

Kæmma: ER GRAVID. Jeg er 30, samboer, Oslo med to barn (2+5) og prøver på en til på femte måned. Har IKM idag og håper tanta har opphold annet sted i ni måneder!!! :)

Lykkelig1984: ER GRAVID. Samboer og bosatt på Frogner i Akershus. Ingen barn fra før:) 26 år. Jobber i oljebransjen.

Verpesyk.no: 30 år, gift, jente på 2 år. SA i 2009, MA i uke 10 i april 2011, kjemisk graviditet i august 2011. CD 15, venter på EL. 9 pp. Har time hos gynekolog 29. september :)

Leah: 27 år. Troms(Harstad), 1 datter på 4 år, samboer. SA i juni. SA i august. EL 25.okt, IKM 7.nov.

Happy: Er 23år, forlovet, bor i Telemark (Grenland) jobber som lærer, har ingen barn og har PCO og får ikke el av meg selv. Vært til samtale på fertilitetsklinikken i Porsgrunn den 29.sept.. TR:( Begynner på puregonsprøyter 18.okt for å stimulere til el, ul 24.okt for å sjekke utviklingen.

Metti : EL i går eller i dag og ikm 26 september . 28 år gift , ingen barn, Stavanger. Ma i mai og I gang me utredning

Dossa: Er 36 år, gift, Østlandet (Øvre Romerike), 3 barn (7,5&2 år), jobber som lærer, EXU i april. Venter på EL, CD 6. Skal begynne med pergo på CD 4 :)) IKM 9. November

Cornflake: 29 år, samboer, bor i Trondheim, venter el rundt 15. Går inn i vår 7pp

Veronica: Ønsker et barn til, prøver, så tiden vil vise;) Har begynt Pergokur og skal samtidlig starte opp med Meformin.. Får håpe det gjør susen..

Murmelina: 26 år, samboer, prøvd siden juni 2010(siste el okt 2010), akupunktur og homeopatiske vidunderier, var hos drømmegyn 13/10 - fikk pergo :)))) starter med provera 18/10, så er det rett på pergoen!! Hjemme hos oss blir det "Spire-verksted" i begynnelsen av november <3

Roselilly: 41 år. Neste eggløsning rundt den 15. oktober.

Lilleblomst: 27. år, Gift, Jente på 3år, vil gjerne ha fler, prøvd siden august 2010. Ma og Sa i løpet av 2011. Nytt kosthold og aku prøves! Foreløbig prøvepause....Time hos gyn i beg.av november, prøving så fort jeg har klarsignal:)

Lurifax: 28 år, 2 pp, nordlending i storbyen, student, samboer, ingen barn (enda)

Hønny-bønny: i de herlige 30-årene,3 barn samboer og en SA i sept-11,og får ikke prøve på noe i 6-8 uker eller to normale "tanter" .første tante nå i okt:-)

LilleFie: 27 år fra Trondheim, samboer, ingen barn fra før, men startet kappløpet med å blande egg og sædceller i skjønn forening med min kjære i juni. Jobber som make-up artist for et kjent kosmetikkmerke, men er sykmeldt på ubestemt tid pga. yrkesskade. (",)

Skrevet

Neiiiiiii....var ikke dette jeg ville lese fra deg Happy :(

Men så godt å høre at du tar det med godt mot *smiler*

Vi får bare håpe og krysse fingra for at neste runde er din og Lillefie sin *smiler* Blir med jeg også hvis jeg får lov *knis*

Mye som skjer med deg de neste ukene Happy, bare stå på med husk at det å lage baby er nr 1 *smiler*

Nå har jeg inspeksjon *løpe ut*

Skrevet

Nei ikke du også Happy:( Den teite tanta skulle holde seg langt unna oss alle sammen!!

Metti: Når jeg lager lapskaus så har jeg vann til det akkurat dekker grønnsaksblandingen, ikke mer..heller mindre:)

Nå har jeg og Leah vært ute, først 30 min med Poffi hvor han fikk løpe fritt i fotballbingen på lekeplassen og en liten gåtur, og så 1 time utenfor her uten Poffi:) Han måtte inn og tørke seg og få varmen tilbake, han skalv på slutten stakkar:p

Nå er det lunsj og kakao:) Håper sambo har tenkt å stå opp snart, vi skulle vært en tur på sykehuset og besøkt mamman hans, hun opererte en fot i går og må vel ligge der til i morgen. Sånn sett greit at Leah er hjemme i dag, så får vi gjort sånne ting på dagtid:)

Er også glad for å ha en god unnskyldning for å droppe høstfesten i barehagen i dag, hadde veldig lite lyst å sitte ute å fryse i dag..og nå når hun er forkjølet så er det nok best å holde seg hjemme :P

Hun er ikke syk i det hele tatt, bare snørrete og litt trøtt kanskje, så håper denne avslappe-dagen gjør sånn at det ikke blir noe mer enn litt snørr :)

Skrevet

God dag ladies=)

Tusen takk for den herlige støtten! Ja, dette var rart altså. Skal lese litt om kjemisk graviditet etterpå:) Har "uvedkommende" på besøk her, klarer ikke å hive ut denne tanten heller.. Det er veldig kjipt, men det er så fantastisk å kunne prøve igjen når man har så forståelsesfull kjæreste! Han ble innmari skuffa og kom inn på badet for å skrubbe ryggen min i gårkveld, mens jeg sippet i dusjen. Holdt rundt lenge og strøk meg over håret, vi prøver til vi klarer det sa han. Veldig greit at han er så god, når jeg på en måte føler jeg ikke bare svikter meg selv, men han også.. Jaja, får dulle med hunden sålenge jeg da, han er jo som en litt selvstendig baby, hehe!

Happy: dette fikser vi! Winners don't quit and quitters don't win! <3

Ønsker alle en herlig dag! Klem

Skrevet

Da var skoledagen over, nå har jeg bare att to konferansetimer :)

Jeg er tett i hodet i i nesa, begynner å bli forkjøla, og det passer veldig dårlig nå *ler*

Må bare komme meg gjennom dagen idag, skal ut i skogen ikveld med klassen til gullet, lage bål og grille pølser. Så det blir koselig, men kjenner jeg gleder meg til vi er hjemme og unga er lagt.

Blir godt å slappe litt av, ta en paracet og håpe at formen er bedre imorra :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...