Gå til innhold

Gullfiskbollen :)))

Anbefalte innlegg

Skrevet

Å jenter...tusen takk for så mange snille ord :) Dere er så herlige :) Så nei, det ble ingen wild yampå meg i dag. Jeg fårprøve igjen neste uke.

Masse god tur Tigerlise :) Jeg tar gjerne imot babystøv med åpne armer ;)

Selvfølgelig Dossa kan du får oppskriften til kake :) Skal finne den fram når besøkene har gått hjem.

Vi har vært ute og spist på italiensk restaurant i dag, nå skal vi spise kake :)

Glad i dere :) Ha en fortsatt fin kveld jenter :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

God morgen jenter:)

I dag har jeg registrert min første temping på fertilityfriend:) Vet ikke om det blir helt riktig da, må bruke øretermometeret. Målte i begge ørene, men registrerte tempen fra det øret jeg ikke har ligget på rett før temping:p Syns tempen var høy, så blir spennende å følge med på dagene framover..kanskje jeg er heldig å får el litt tidligere denne pp:D

I dag har vi ingen planer..Samboern skal på jobb i ettermiddag og natt, så jeg må vel få lastet ned en film å se:) Dossa: Jeg pleier å laste ned og legge på en minnebrikke som puttes i dvd-spilleren sånn at jeg kan se det på tv:)

Virker som det er greit temperatur ute, så kanskje vi skulle gått oss en tur jeg og Leah:) Vi får se:)

Hva slags planer har dere for dagen?

Skrevet

hei jenter..

her var det mye lesing..

jeg har vært litt fraværende i det siste pga høstferie..

ikke enkelt å sitte på bim med huset fult av folk :-))

her går det bare bra.. spire holder seg fortsatt på plass, å jeg har ikke blødd... jippi...

kjenner jeg klarer å slappe av litt mere for hver dag som går..

i morgen får jeg svaret på siste blodprøven.. å faktisk så tror jeg på fin stigning..

ser frem til onsdag nå, da skal jeg på st olav på kontroll og ul.. gleder meg..

ser det er noen her med posetive tester...

Lykkelig, gratulere til deg

Happy, testene blir sterkere og sterkere ..

ha en fin dag jenter...

sender babystøv til dere som måtte trenge det..

klem

Skrevet

ÅÅåå, jeg føler jeg danset under Tigerlises monstersky med babystøv i natt ☺ *smiler*

Leah, så gøy at du har begynt med temping ☺ Er det to desimaler på øretempen også? Da var jo det veldig smart å bruke den ;) Jeg bruker babycompen, men den lyser gult hver dag(bli kjent farge) for jeg har jo ikke noen el, og den finner jo ikke ut av kroppen min den heller .. :/ haha.. men med pergo blir det vel fart på sakene!! (håper jeg)

1973-modell, så fantastisk at spiren holder seg på plass ;))))) Det fortjener du virkelig!!!!! Takk for babystøv ☺ Jeg tar imot ;)

Dossa, hvordan ”smakte” pilla? ;) hihi…

Cornflake, det høstes ut som en fantastisk bursdagsfeiring dere hadde igår :) Når har du tenkt å teste igjen?

Verpesyk, hvordan er det med deg?? Håper du har fått slappet godt med familien av i helgen, og er klar for videre prøving, må jo ikke gi opp <3 Du skal jo få oppleve å bli mamma igjen, og mini'n din skal så klart få bli storesøster <3

I dag må jeg skrive ferdig oppgaven i turbofart, fikk selvsagt ikke skrevet noe etter middag hos svigers igår… Også i ettermiddag skal vi i bursdag! Håper jeg klarer å bli ferdig før vi drar så jeg slipper å holde på ikveld også. Dvs at jeg bare har noen timer på meg, så da kan jeg ikke sitter her på bim lenger… !!!

Ha en strålende søndag jenter ;)

Skrevet

skynd deg å skrive oppgaven murmelina! så kan du heller skravle med oss i kveld!:)

tusen takk for babystøvet Tigerlise! jeg fanget litt og la det til lagring! skal ta det frem om en mnd eller to:) God tur!!!!:)

Sender deg en klem igjen verpesyk!:)

Jeg skal også begynne med temping, men øretempen min har bare 1 desimal, og det andre termometeret er tomt for batteri, så jeg får dra til byen og handle helt nytt termometer i morgen tenker jeg:)

målte en gang i natt (tidlig morgen) har ligget halveis våken etterpå, så nestegang hadde tempen steget med 0,5... Jeg får begynne noteringa mi i morgen jeg da

Skrevet

Tusen takk for masse babystøv Tigerlisr og 1973modell *smiler*

Har tatt til meg masse så jeg håper det hjelper :-):-)

Murmelia; skynd deg å skrive deg ferdig med oppgaven så du kan skravle ikveld *smiler* Har nettopp tatt den første pilla, smakte nam Murmelina så bare gled deg *gliser*

Vi har noen spennende uker foran oss, håper det sitter en spire denn runden *smiler*

Jeg er ute og leker med ungene. Vi husker og sklir og går tur i skogen vår. Sola skinner og det er en super fin søndag :-)

1973modell; så godt å høre at spiren holder seg på plass. Går bra denne gangen snuppa. Bra du kan begynne å glede deg *smiler*

Nå skal vi leke i lekehuset litt :-)

Ha en fin søndag jenter<3

Skrevet

Verpesjuk; er det bedre med deg vennen? Håper du har fått hvilt deg masse i helga sammen med familien *smiler*

Jeg har god tro på at du før jul vil sitte med en positiv test i hånda *smiler* Jenta di vil bli en fantastisk storesøster og drømmen om en større familie vil bli oppfylt snuppa <3<3<3

Nå stakk jentene over til nabojentene :-)

Jeg må en tur på jobben snart. Har noen timer med jobbing foran meg.

Jenter, vi har på skolen noe som heter den store forestillinga. Årets tema er Astrid Lindgren. Jeg må finne noe å dramatisere og sanger som klassen skal ha.

Har dere gode forslag?

Skrevet

Termometret mitt har bare en desimal, men det får duge inntil videre:p

Nå har jeg og Leah vært ute siden 10:) Først gikk vi tur med Poffi og lot han springe løs i fotballbingen nede på lekeplassen, og da han var sliten gikk vi hjem med han og var ute her en stund og lekte:) Nå sitter vi og koser oss med brødskiv og kakao:D

Lykke til med oppgaven Murmelina, håper du blir ferdig før du skal i bursdag:)

Skrevet

God morgen jenter :)

Lykke til med oppgaven Murmelina :)

Dere har jo fått gjort masse i dag :) Jeg har ennå ikke stått opp, gjesp....

Tempen min har ennå ikke steget, så eggløsning har ennå ikke vært. Skjønner meg ikke på kroppen min lenger :(

Skrevet

Leah, høres godt ut med brødskiver og kakao :))

Vi har nettopp gått inn nå, og nabojentene ble med oss inn :))

De små leker oppe :)

Mens de store sitter i stua og spiller wii *smiler*

Må vel snart få i oss litt lunsj vi også, rundstykker og kakao for det hørtes såå godt ut ;))

Fikk telefon fra pappa om at begravelsen til mannen til kusina mi skal være fredag neste uke. Gruer meg kjenner jeg :(

Har sagt ifra til rektor om at jeg må ha fri, og det var ikke noe problem. Ho er så forståelsesfull, har hatt rektorer som ikke har vist sympati eller empati *fysj og fysj*

MammaMø: ER GRAVID! Termin 29.mars 2012 <3

24år, bor på østlandet med samboer og en liten knert på 18mnd:)

*Blodtrykket har normalisert seg(Jippi!) og jeg kan leve normalt igjen! Gleder seg veldig til å kunne trene som vanlig !:)*

Rina: ER GRAVID! Termin 3. mai <3

34 år, bor på vestlandet med samboer og ei jente på 22 mnd.

Tigerlise: 34 år, gift, trønder. En gutt på 22 mnd. Kontorrotte:) GRAVID etter første hormonkur (Femar). Testet positivt samme dag som innkalling til ivf... Termin ca. 22. mai (inntil videre)

1973modell: ER GRAVID, termin 18.juni 38 år, samboer, trønder og har 4 barn (ett stebarn) Prøvd i 1 år, har hatt 4 SA.

Kæmma: ER GRAVID. Jeg er 30, samboer, Oslo med to barn (2+5) og prøver på en til på femte måned. Har IKM idag og håper tanta har opphold annet sted i ni måneder!!! :)

Lykkelig1984: ER GRAVID. Samboer og bosatt på Frogner i Akershus. Ingen barn fra før:) 26 år. Jobber i oljebransjen.

Verpesyk.no: 30 år, gift, jente på 2 år. SA i 2009, MA i uke 10 i april 2011, kjemisk graviditet i august 2011. CD 15, venter på EL. 9 pp. Har time hos gynekolog 29. september :)

Leah: 27 år. Troms(Harstad), 1 datter på 4 år, samboer. SA i juni. SA i august. EL 25.okt, IKM 7.nov.

Happy: Er 23år, forlovet, bor i Telemark (Grenland) jobber som lærer, har ingen barn og har PCO og får ikke el av meg selv. Vært til samtale på fertilitetsklinikken i Porsgrunn den 29.sept.. Satte el-sprøyte 3.okt og hadde el ett sted mellom 3. og 6. okt og testdato 20.okt:)

Metti : EL i går eller i dag og ikm 26 september . 28 år gift , ingen barn, Stavanger. Ma i mai og I gang me utredning

Dossa: Er 36 år, gift, Østlandet (Øvre Romerike), 3 barn (7,5&2 år), jobber som lærer, EXU i april. Venter på EL, CD 4. Skal begynne med pergo på CD 4 :)) IKM 9. November

Cornflake: 29 år, samboer, bor i Trondheim, venter el rundt 15. Går inn i vår 7pp

Veronica: Ønsker et barn til, prøver, så tiden vil vise;) Har begynt Pergokur og skal samtidlig starte opp med Meformin.. Får håpe det gjør susen..

Murmelina: 26 år, samboer, prøvd siden juni 2010(siste el okt 2010), akupunktur og homeopatiske vidunderier, var hos drømmegyn 13/10 - fikk pergo :)))) starter med provera 18/10, så er det rett på pergoen!! Hjemme hos oss blir det "Spire-verksted" i begynnelsen av november <3

Roselilly: 41 år. Neste eggløsning rundt den 15. oktober.

Lilleblomst: 27. år, Gift, Jente på 3år, vil gjerne ha fler, prøvd siden august 2010. Ma og Sa i løpet av 2011. Nytt kosthold og aku prøves! Foreløbig prøvepause....Time hos gyn i beg.av november, prøving så fort jeg har klarsignal:)

Lurifax: 28 år, 2 pp, nordlending i storbyen, student, samboer, ingen barn (enda)

Hønny-bønny: i de herlige 30-årene,3 barn samboer og en SA i sept-11,og får ikke prøve på noe i 6-8 uker eller to normale "tanter" .første tante nå i okt:-)

LilleFie: 27 år fra Trondheim, samboer, ingen barn fra før, men startet kappløpet med å blande egg og sædceller i skjønn forening med min kjære i juni. Jobber som make-up artist for et kjent kosmetikkmerke, men er sykmeldt på ubestemt tid pga. yrkesskade. (",)

Skrevet

huff, skjønner godt at du gruer deg for begravelsen Dossa. Men egentlig er det jo bare en verdig avslutning og en "feiring" av livet til den dere har mistet. Se på det som en siste hilsen og respekt så er det kanskje ikke så mye å grue seg for?

Godt du koser deg ute med ungene iallefall:) og at rektoren din er en god sjef!:)

sjefen min ble forresten litt sjokkert når jeg plutselig ble sykemeldt, men det ble jeg også. hehe:)

I dag er vi ute og brenner kvist! er utrolig mange! De forrige eierne har latt alt vokse til, så vi har fjernet masse tynne lange trær! (sikkert 200 snart!) Klynger over alt med lange tynne trær uten blader på omtrent. ikke pent! Nå har hele utsikten åpnet seg opp (ser bare jorder og skog litt lenger borte, men det er fint iallefall;)

Hagen ligger selvfølgelig full av greiner nå, så vi har kjempe bål og de to skattene mine griller litt nå:) jeg orket ikke pølser i dag, er inne og får fårikålen på kok:) Har likegodt invitert familie på middag i ettermiddag, så da blir vi fler etterpå:)

Ha en fortsatt fin søndag jenter:)

Skrevet

Jeg sitter på jobb og forbereder meg til konferansetimer jeg skal ha til uka. Begynner allerede imorra så er jo greit å ha skrevet ned litt om de elevene som kommer til møte imorra *ler*

Skulle mye heller ha vært ute sammen med unga, men får kose masse med dem når jeg kommer hjem att *smiler*

Sjekk lista vår jenter, mange som er gravide :))

Vi andre må følge etter så fort vi kan ;))

Hmmm----lurer meg på hvem som er neste man ut......kan det være deg Happy *smiler*

Skrevet

Hei hei jenter:)

Idag har vi planer om en gåtur i sola:) Nydelig vær her i dag! Tenkte å slenge lillemann i bæreselen på ryggen!:)

Dossa: Uff, skjønner du ikke gleder deg til det nei. Godt med forståelsesfull rektor da:)

Godt med litt utetid idag!:)

Leah: Brødskiver hørtes faktisk ganske godt ut:):) Er det fint vær hos dere også?

Murmelina: Lykke til med oppgaveskriving!:) Bli fort ferdig og kom deg på bim:)

Nå skal vi ut i sola:)

Snakkes i kveld jenter:):)

Skrevet

Hei, jenter :)

Dossa: nå er du i gang!!! :))) Blir spennende syklus dette!! :))

Naturlig å grue seg til begravelser, Dossa. Det som regel lettere med virkelig gamle personer, for de har liksom hatt sin tid... verre med yngre. Men samtidig, som Lille blomst sa, se på det som en verdig avslutning. Jeg prøver å se på det som en avslutning hvor den som er gått bort ville blitt glad for å se hvor mange som faktisk bryr seg om de som h*n var glad i. Ofte kommer kjærlighet enda mer til syne slike dager, også fra folk som aldri viser følelser ellers - det kan være en klossete klem, et stryk på en arm, hva som helst egentlig. De to siste begravelsene jeg var i har faktisk tross det triste endt med mye latter! I en begravelse (humanetisk) spilte vi en bestemt låt av Dire Straits (!!), og nærmeste familie satt i kapellet og kikket på hverandre og smilte da den ble spilt.... ikke like populært hos fjerne, gamle tanter, men de kom seg av sjokket de også når de fikk forklart årsaken. I den andre brøt familien ut i spontan latter rett etter at presten var ferdig ved graven, noe skjedde, og hele familien tok det som et tegn på at den døde kom og lo av oss!! Mulig jeg er litt rar... ;) Jeg gruer meg også til begravelser, men de blir ofte bedre minnestunder enn man tror på forhånd. Litt godt også at vi har disse "seremoniene" som gjør at det er lov å vise følelser!

Veldig godt at du har en rektor som også er medmenneske, Dossa! :))

Leah og Lille blomst: min supererfarne tempevenninne har aldri brukt annet enn temp.måler med en desimal, så det kan dere fint bruke! Som jeg skrev i en annen tråd... jeg synes bare det er morsomt med to siden det var det på den jeg begynte å tempe med ;)

Murmelina: du sitter vel ikke her og smugleser, håper jeg!! ;) Håper oppgaveskrivingen går bra! :))

73modell: så godt at du greier å senke skuldrene litt og begynne å glede deg over spiren! :)) Er så glad for at du får så god oppfølging fremover, da føler du deg tryggere! Jeg så i hvert fall at hyppig oppfølging var kjempeviktig for min bestevenninne under de to svangerskapene hvor hun fikk beholde sine skjønne nurk (det hadde hun ikke tidligere). Hun var trygg på at alt som kunne ble gjort, og følte veldig trygghet i å alltid ha en dato for neste sjekk på sykehuset. Dette går nok bra, skal du se! :)))

Cornflake: rart med de kroppene! Denne måneden skjønner faktisk ikke jeg meg på el heller...

Lillefie: håper alle de riktige symptomene er på plass fremdeles :)) Vi venter i spenning mot testedagen din! :)

Nå skal jeg omsider ut på tur også, MammaMø. Nydelig vær her også i dag!

Plopppppp.......

Ha en fin søndag videre!

Skrevet

Tusen takk Lilleblomst og Roselilly :))

Det var veldig pent beskrevet, en verdig avslutning og en feiring for den avdøde *smiler* Kjenner jeg ikke gruer meg så mye likevel :)

Det er så godt å komme inn her og få trøst og oppmuntrende ord, det setter jeg stor pris på jenter *smiler*

Artige begravelser du har vært i Roselilly :) Det blir ikke like skummelt og leit da :) Og den døde lo nok med resten av folket tenker jeg.

Murmelina, ikke smuglese, du har en oppgave som skal skrives ferdig, så da prates vi ikveld vettu *ler*

Lillefie, hvordan går det med symptomene dine? Er skikkelig spent på hva testen din sier *smiler*

Lurifax, er det bra med deg?

Metti, savner deg <3 er det bra med deg, kommet deg opp fra kjelleren?

Kom bli med snuppa :))

Lilleblomst, tenker det blir kjempe fint ute hos dere når dere har jobba ferdig *Smiler* Vi har fått brent en stor haug med kvister idag vi også.

Ungene grilla marshmallows og det var vist godt :)

Jeg er på jobb ennå, men må snart gi meg for mannen har snart middagen klar :)

Idag blir det gryterett med loff og salat *nam*

Får jobbe litt til, prates jenter!!

Skrevet

kom dere ut og nyt været skravletupper!:) koselig at det blir skrevet her, men denne høstdagen er til for å nytes!:)

Vi får gjort masse inne:) nå er potetene satt til kok (derfor litt bimtid) og i tillegg bør jeg roe ned litt nå... kommer til å merke dette i morgen!;)

Blir iallefall kjempe fint, akkurat som du sier dossa:)

Skrevet

Jeg tok en test nettopp, fortsatt negativ :( Kjenner jeg er oppblåst og har milde el-smerter, så kanskje den er på vei...

I dag blir det hjemmelaget kjøttkaker og gulrotstuing :) Gleder meg til middag :)

Skrevet

Hei jenter:)

Ser ut som dere har en fin søndag med litt av hvert av aktiviteter:) Jeg hvar vært med min kjære på varetelling denne helgen og vi har nettopp kommet hjem. Fikk en sjokkerende og trist nyhet om en i familien i dag, så er litt i sjokk.

Symptomer ja.. Jeg klarer snart ikke å gå fordi det gjør så vondt i brystene, så hvert steg er en pine. HÅPER dette skyldes min sterkt ønskede baby, selv om jeg har vært sånn før i forbindelse med PMS. Jeg er oppblåst og har uren hud i ansikt, type litt for mange store og vonde acne ift hva som er vanlig. Jeg har tisset to ganger i morges/natt fordi det kjentes ut som jeg måtte sånn på do, men det kom ikke så mye. Sandpapir i munnen om natta, og rar smak, tørst. Har litt smerter i magen også. Føler meg skikkelig teit hvis tanta kommer på tirsdag, man blir jo symptoman under denne prøvingen.. :P Mest lyst å teste meg nå, men vil leve i håpet noen dager til for det er så deilig følelse <3

Klem til alle, og koster til meg litt babystøv jeg også =)

Skrevet

Btw. leste noe om at koffein er skadelig for barn i magen og at man derfor bør holde seg unna kaffe, te og brus som inneholder koffein. Jeg har ikke hatt sånn suuupersug for vanlig kaffe den siste tiden, men er avhengig av IsKaffe fra Tine! Hvor mye skal man tro på det? Mange røyker, fester og drikker mye kaffe før de i det heletatt vet de er gravide, uten at noe negativt skjer med barnet..

Skrevet

LilleFie: håper du får positiv test i neste uke:) Når det gjelder koffein så er det vel ikke nødvendig å supe 15 kopper kaffe/te eller glass brus pr dag, men tror ikke det gjør noe å drikke et par kopper pr dag:) Mener jeg leste antall et eller annet sted, men husker selvsagt hverken antall eller hvor jeg leste det:p Selv drikker jeg ikke kaffe og brus tillater jeg meg på lørdager:) Drikker 1-2 kopper te pr dag, men syns de uten koffein smaker best, så det er mest det det går i:)

Nå har jeg og Leah spist middag:) Jeg ble så trøtt etter at vi hadde vært ute og lekt, så da samboern sto opp gikk jeg og la meg et par timer, holdt på å fryse i hjel da jeg sto opp..var helt jævlig, men tror ikke jeg var helt uthvilt så det var vel derfor. Har fått varmen i meg nå da:)

Vi laget oss jordbærsmoothie til dessert, ble så tykk at vi måtte spise den med skje..så Leah var storfornøyd, var jo nesten som is det:D

Samboern er dratt på jobb og jeg og Leah skal snart slappe av med barnetv:) Har lastet ned en film til i kveld også, og skal kose meg med resten av lørdagsgodtet mitt:D

Den filmen jeg så i går som het Shes out of my leauge var veldig søt syns jeg, og litt morsom:) Jeg liker best komedier, gjerne romantiske komedier:) Er mindre glad i drama, griner alltid sånn da:p Når jeg ser film med samboern så går det gjerne i action, og det er helt greit det også, men ikke noe jeg setter meg ned å ser alene:) Grøssere og thriller holder jeg meg langt unna, ser det ALDRI, for jeg blir rett og slett livredd og det liker jeg ikke. Kan ikke fatte at noen frivillig setter seg ned og ser noe som gjør at de nesten pisser i buksa av skrekk :P Det skummleste jeg ser er vel Bones ;)

Ser heller ikke sånne spøkelsesprogrammer, de skremmer også livet av meg. Har evig nok med farmora til samboern som driver å river ned bildene våre hvis jeg henger de en plass hun ikke syns de skal være!!

Nå er det sikkert kommet flere innlegg mens jeg skriver, har jo brukt en evighet:p Måtte stoppe for å lete i det langhårete gulvteppet vårt etter en øredobb som Leah ikke fikk lov å ta men gjorde likevel og mistet på gulvet..fant den heldigvis:)

Skrevet

Leahpudding&Mammapudding: Thanks:) Man trenger ikke risikere noe når spiren endelig sitter heller, så greit å finne ut av det. Har begynt å redusere bruken av ibux også (ibux er det eneste som funker både på hodepine og menssmerter hos meg). Og skal trappe ned kaffen og erstatte med en kopp te eller to. Gruegleder meg til ikm nå :)

Haha, må le litt av skrivingen min, for der kommer det en del feilstaving innimellom ser jeg. Jeg har veldig såre fingertupper pga eksemsprekker så hender jeg bommer på tastene, håper folk skjønner hva som egentlig skal stå:P

Skrevet

Litt om Ibux fra Felleskatalogen...

Kan redusere fertilitet hos kvinner og anbefales ikke til kvinner som forsøker å bli gravide. Hos kvinner som har problemer med å bli gravide, eller er under behandling for infertilitet, bør seponering vurderes.

Skrevet

Skulle så gjerne ønske du hadde rett, Dossa, med at jeg var nestemann ut, men fikk en helt blendahvit test idag så tviler veldig på det.. Tenker nok det er Lillefie som er nestemann jeg, det høres veldig lovende ut..

Jeg fikk ikke noe reaksjon med en gang på den negative testen, men da vi satt i kirka i barndåp og skulle synge en salme som startet med "vi takker deg for vårt nyfødte barn" da knakk jeg sammen.. Lukket salmeboka og felte en liten tåre.. Etter at selskapet var over har jeg bare sittet på sofaen, slappet av og fått ut litt frustrasjon.. Samboeren var snill og trøstet meg, men han synes det er dumt at jeg tester så tidlig. Han har jo helt rett, men det er ikke så lett når man er svak i viljestyrken..

Jaja, da blir det sprøyter på meg når tanta kommer på besøk:)

Beklager at jeg ikke kommenterer dere andre akkurat nå, men er litt deppa og da falt jeg i gullfiskbollen med en gang..

Skrevet

skjønner deg godt happy, men testdagen din er vel ikke før 20. egentlig, så det er fortsatt litt håp!:) Jeg testet ikke positivt før nærmere eller på ikm!:)

Klems

Skrevet

Håpet er ikke ute ennå Happy. Det er noen dager til ikm, du kan fortsatt teste positiv :) Klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...