snuppo Skrevet 14. oktober 2011 #1 Skrevet 14. oktober 2011 fikk brev fra st.olavs idag, hadde celleforanding. grått i hele dag jeg. jeg som hadde gledet meg sånn.....hva om det er kreft, tusen tanker svirrer rundt i hodet akkurat nå,. er jo laaang vente tid på å få komme inn på sykhuset for nermere utredning i tilegg. samtidig er jeg 6 dager over ikm, igår hadde jeg kjempe vondt i magen.... bare litt klaging og frustrasjon fra meg,
dincene Skrevet 14. oktober 2011 #2 Skrevet 14. oktober 2011 Ufff, høres jo ut at du er skikkelig deppa. Men ikke begynn å tenke så negativt. Det er jo froskjellig grad av det der. Jeg hadde også men husker ikke hvilke grad det var, men jeg ble fiksa med noen tablettkurer bare
Rooxy Skrevet 14. oktober 2011 #3 Skrevet 14. oktober 2011 Jeg får ikke til å svare deg på brev har du kanskje kommet borti sperre knappen?? Jeg vil ikke skrive til deg her.. Men stoooor klem fra meg til søteste deg..
shalin Skrevet 14. oktober 2011 #5 Skrevet 14. oktober 2011 Hei. Her er det lov å jlage,godt å få det ut!! Jeg fikk den samme beskjeden for endel år siden. Jeg måtte inn å fjerne litt av livmortappen,vet det er frustrerende at du må legge prøverør på is,men prøv å tenk at det er bra de fant det sånn at de kunne gjøre noe med det før det hadde utviklet seg mer:-)
snuppo Skrevet 14. oktober 2011 Forfatter #7 Skrevet 14. oktober 2011 måtte du vente lenge da? skal ringe over helga å høre om jeg kan få komme inn fort, siden jeg skal ha prøverør, vet ikke om det hjelper da. ja, var veeeldig frustrert her tidligere idag, synes det har vert så mye styr.
shalin Skrevet 14. oktober 2011 #8 Skrevet 14. oktober 2011 Nei det er ikke lang ventetid på det,tror det var noen uker bare(det er snart 8 år siden,men husker det gikk fort) Uff ja skjønner du ble det..
snuppo Skrevet 14. oktober 2011 Forfatter #9 Skrevet 14. oktober 2011 håper det går fort, og at jeg ikke minst får mensen... eller..... surr i surr... hva om jeg skule være gravid da.... nei e må bare prøve å tenke litt positivt her nå.
shalin Skrevet 14. oktober 2011 #10 Skrevet 14. oktober 2011 Du får ta en test,så tar du det derfra :-) du vet vel ikke hva de skal gjøre enda? Det gårnok veldig bra:-)
snuppo Skrevet 14. oktober 2011 Forfatter #11 Skrevet 14. oktober 2011 nei, vet ikke det, håper jeg får brev om det snart
nyttårsprins Skrevet 14. oktober 2011 #12 Skrevet 14. oktober 2011 Jeg hadde celleforandring både før prøverør, og har det nå mens jeg er gravid. Det finnes så utrolig mange grader av celleforandring, og det betyr ikke nødvendigvis at du må skrinlegge prøverør. Det er kun dersom du må konisere, altså ta bort litt av livmorhalsen. Og...det betyr bare en utsettelse... Dessuten er det viktig å få frem at celleforandring ikke er ensbetydende med kreft. Det kan for eksempel være et virus som er årsaken. Jeg ville ikke tatt sorgene på forskudd, snuppo! Vent og se hva de finner ut!!
snuppo Skrevet 15. oktober 2011 Forfatter #13 Skrevet 15. oktober 2011 tusen takk for fine ord. håpe jeg kommer inn fort så de finner ut om de må ta bort noe eller ikke, er bare så livredd kreft med at jeg mista besteveninna mi i januar,. derfor jeg tenker det verste. kunne fått vite hvordan grad av celle forandring jeg hadde....så hadde hatt ting å forholde meg til. men om man må ta bort litt av livmor halsen, ser de ikke på gu at noe er galt??? skjlnner at de ikke ser celleforandring alstå.
To tette <3 Skrevet 15. oktober 2011 #14 Skrevet 15. oktober 2011 Hei Det er nå igrunn ganske vanlig å ha litt celleforandring, du har vel blitt testet for det for ikke så lenge siden også? Det er vanlig å ta ca hvert tredje år, og da merker en det før det utvikler seg til kreft. Du må vel inn å ta en blodprøve, HPV-test, hvis du ikke har gjort det før og er posiitv? Hvis du er HPV-positiv må du nok koniseres, og hvis du er negativ følger de nok bare med på celleforandringen og ser an om den forsvinner av seg selv. Det skulle nok ikke være noe problem å konisere hvis det skulle vise seg at du er gravid heller da? Men enig i det at de kunne nå gitt deg mer info med en gang da, slik at du visste litt mer. Lykke til
To tette <3 Skrevet 15. oktober 2011 #15 Skrevet 15. oktober 2011 Celleforandring sees ikke på gu, de skrape bort noen celler ytterst på livmortappen, så ser de på cellene i mikroskop om de deler seg slik de skal eller ikke.
snuppo Skrevet 15. oktober 2011 Forfatter #16 Skrevet 15. oktober 2011 vet ikke om jeg har tatt hpv test, er det noe alle tar før prøverør har jeg tatt den vertfall er 3 år siden sist jeg har tatt celleprøve.
snuppo Skrevet 18. oktober 2011 Forfatter #17 Skrevet 18. oktober 2011 fikk brev idag, vevsprøven skal bli tatt senest 15 januar.....
nyttårsprins Skrevet 18. oktober 2011 #18 Skrevet 18. oktober 2011 Da er det ikke noe hast i hverfall når det er såpass lenge til. Jeg har opplevd å bli innkalt umiddelbart for vevsprøve etter positiv celleprøve - uten at det viste noe farlig. Kan ikke forstå at du må legge prøverør på is pga. celleforandring? Jeg har som sagt hatt celleforandring både forut og mens jeg har hatt prøverør. Ikke noe problem. Jeg har HPV-virus som gjør at jeg har celleforandring nesten hele tiden. Det har aldri vært snakk om at jeg ikke kunne ha prøverør. Min søster måtte imidlertid avbryte et svangerskap, - men da hadde hun utviklet livmorhalskreft. Jeg ville forhørt meg litt mer om dette, snuppo!! Om du har HPV-virus vises på en vanlig celleprøve, og det blir ikke tatt i forbindelse med prøverør. I allefall ikke for min del, selv om jeg ikke skal utelukke at praksis er forskjellig fra sted til sted.
MK73 Skrevet 18. oktober 2011 #19 Skrevet 18. oktober 2011 Ønsker deg alt godt og det beste utfall, snuppo! Det var flere som hadde gode råd til deg her, det er godt å høre fra andre med erfaring, benytt deg gjerne av tipsene deres. Sender deg en god, varm klem
snuppo Skrevet 18. oktober 2011 Forfatter #20 Skrevet 18. oktober 2011 hehe, skrev jo lagt på is inntil videre da. kjempegodt å lese å få råd fra andre med erfaring, så supert vi har dette forumet :-)
Høst72 Skrevet 18. oktober 2011 #21 Skrevet 18. oktober 2011 Så kjedelig med brev om celleforandring. Håper det ikke har noen stor betydning for når du kommer i gang med forsøk!
snuppo Skrevet 18. oktober 2011 Forfatter #22 Skrevet 18. oktober 2011 hehe, skrev jo lagt på is inntil videre da. kjempegodt å lese å få råd fra andre med erfaring, så supert vi har dette forumet :-)
snuppo Skrevet 18. oktober 2011 Forfatter #23 Skrevet 18. oktober 2011 jo, det må vente til jeg er utreda for celleforandringen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå