Gå til innhold

Flaskebaby med mye luft og pressing, noen tips?

Anbefalte innlegg

Hei,

jenta vår på 6,5 uker får nå bare erstatning siden ammingen ikke fungerte. Vi har gått fra å få litt mm sammen med Nan til å få litt mm sammen med Hipp og nå bare Hipp.

Hun har siden hun var 2-3 uker gammel hatt problemer med mye luft i magen, og det virker som om dette bare blir verre og verre... :( Hun blir stadig misfornøyd og ligger og presser og presser, og det kommer stadig promp. Avføringen har vært litt sjeldnere de siste dagene, men hun har i hvert fall avføring daglig. Den siste var litt fastere enn før, men fortsatt ikke helt hard.

Har dere noe tips til hva jeg kan gjøre for at hun skal få det bedre? Vil malt fungere mot luft, eller er det bare for forstoppelse?

Vi bruker Avent flasker, og det virker for så vidt som om ikke luften kommer ut igjen helt som den skal når hun drikker fra flaske, kan det være årsaken til problemene? Noen her som har erfaring med Avent-flasker?

Hun sover heldigvis godt om natten, men jeg begynner å bli litt sliten av at hun aldri kan ligge i ro på dagen... ;) Så jeg håper noen her kan komme med noen tips til meg. :)

Fortsetter under...

• 2 uker senere...

Ang Aventflaskene så oppdaget jeg selv først etter noen mnd at vi skrudde dem for hardt igjen så luften ikke gikk ut slik den skulle. Etter at vi hadde blandet og ristet begynte vi å skru den litt opp igjen slik at trykket lettet og syntes det ble bedre :)

Vi merket også at det ble bedre av å løsne litt på flasken igjen etter at vi var ferdige med å blande. En annen ting er å se på hvilket nummer du bruker i flaskesmokker. Vi var litt treige med å gå opp i størrelse, og så da at hun svelget mer luft når hun spiste, noe som også ga mer luft i magen. Hun har fortsatt en del luft, men virker ikke plaget av det.

Takk for svar, alle sammen! :)

Vi lot da være å prøve malt (bra det ble sagt at det kan gi mere luft), og situasjonen bedret seg litt av seg selv, men det er litt opp og ned her fortsatt... F.eks. i kveld hadde hun masse luft og hylte en del, stakkars liten. Jeg masserer, presser (beina mot magen for at luften skal komme ut) og trøster, og til slutt gir det seg. Jeg får håpe det går over med tiden, det er visst mange som har litt "startproblemer", som får systemet bedre igang etter hvert?

Jeg skal forsøke å løsne flaskene litt mere, kanskje det bare er så enkelt som det... :) Vi er oppe i tut #2 nå, og hun er 2 måneder, men det er jo verdt å forsøke å gå opp en tutstørrelse, ja. Vi kommer jo til å trenge større hull i flaskesmokkene etter hvert uansett.

Igjen takk for svar. :)

Har hatt det samme her, med jente på 3 uker, mye pressing, men det siste døgnet har jeg praktisert "langsom flaskemating" (se ammehjelpen.no), og synes faktisk det har blitt bedre:) Så kanskje prøve det i tillegg?

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...