Gå til innhold

Har dere navnet klart til den lille i magen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er bare i uke 16 fortsatt, men tenker MYE på navn. Vet ikke kjønn enda, så da tenker jeg på både jente- og guttenavn. Men så VANSKELIG det er! Navnet til vår første fant vi så og si med engang, og vi er kjempefornøyde med valget, men nå? Det er så vanskelig, hehe..

Guttenavn er jo omtrent umulig å finne. Vi hadde et navn klart, men så treffer en på andre som heter det samme, som en kanskje ikke liker så godt, og da blir det jo helt feil å kalle barnet sitt for det. Iallefall i MIN verden...;)

Har et par jentenavn i bakhodet også, men det må litt overtaling til om jeg skal få alle i gjennom hos mannen min..hehe.. Det skal jammen ikke være lett!

Kikket nettopp gjennom ssb.no/navn og jeg fant faktisk ikke ETT guttenavn jeg kunne tenke meg, om det blir gutt.. Det er jo helt tragisk...

Har heldigvis god tid på meg, og vi skal på UL om halvannen uke, så det er ikke så lenge til vi kan slutte å tenke på det ene kjønnet, men likevel. En blir jo halvgal...;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ei liste med favorittnamn liggande får 1.mann, men blir ikkje så mykje planlegging før UL. Etter det blir det vel å finne to vi vil ha (eit gut og eit jente, for å vere sikkre).

Kva med å la mannen sette opp ei liste med namn? Det "kommanderte" eg min til då vi venta første, og så var det lett for meg å gå gjennome og "redigere";)

Skrevet

Ein anna ting som kan vere lurt med å la mannen sette opp ei liste, er at då har du nokre namn og forhalde deg til. Somme namn treng ein gjerne litt tid på å like. Har sjølv opplevd namn som eg ikkje syntest var noko spesielle, men etter å ha sett dei av og til, har eg begynt å like dei veldig godt:)

Gjest <3gutt11&?2012+engler<3
Skrevet

Husker sist gang, fikk vite at vi ventet gutt, og hadde ingen aning hva slags navn vi skulle bruke.. Ikke så lett for oss, da samboeren vil ha "typisk norsk" mens jeg vil ha et navn ikke alle andre har ;)

Satte meg ned med navnbok, skrev ned alle guttenavnene jeg likte, som var norøne, så fikk samboeren stryke utde navnene han ikke likte, slik fortsatte vi til vi sto igjen med navnet, ble til slutt Guttorm :)

Denne gangen får vi vist ei jente, og vi hadde jentenavne klart sist også, så gikk veldig lett denne gangen, jentungen vår får navnet Elida :)

Viser det seg derimot at det skulle være en gutt der inne, da må vi gjennom lista vår en gang til gitt.. hehe

Gjest Kira 1 + 1 underveis ♥
Skrevet

Forrige gangen var det et veldig enkelt valg, hvis det ble jente skulle hun kalles opp etter mannen min sin mamma som gikk bort da han var ung.

Vi hadde jentenavn klart denne gangen også, og var faktisk enige.. hehe! Men så viste det seg at det blir en gutt, og nå sliter vi litt mer. Vi har en foreløpig favoritt, men det gjenstår å se om vi ender på det navnet eller ei;)

Gjest Hippo ღ
Skrevet

Jeg håper det ;) Jeg har begynt å bruke navnet på gutten vår. Kun mellom sambo og meg så klart. Men vi er ganske enige. Det bare spørs om navnet passer når han blir født.

Skrevet

Ja har klart ett jente navn!

Guttenavn er jo så vanskelig! Er virkelig usikker der!

Var på UL idag, og det blir en jente til! :D

Så da slapp jeg å tenke mer på guttenavn, hvis de har sett helt rett da! ;))

Skrevet

MEN som sist forteller vi ingen, ikke famile eller venner hva vi skal kalle barnet. Gjorde det sist og.

Syns det er litt rart når man, før man har født, kaller babyen i magen for navnet sitt... Er jo ikke sikkert det er en ````.... :))

Så når babyen er født, fødes navnet og! hehe :)

Gjest Hippo ღ
Skrevet

Vi forteller heller ingen navnet. Orker ikke diskusjon på det. Ingen andre som har noe med det.

Vi har vært på flere ul og alle viser tydelig en gutt :) Ikke vanskelig å se :P + at det var litt kritisk en stund, så følte han måtte få et navn :)

Men det er godt mulg han får et annet navn. Plutselig passer ikke navnet når han er født ;)

Skrevet

Vi ha ENDELIG funnet et guttenavn vi begge liker :) Men her ser det ut til at det blir jente igjen. Er ikke sikkert enda, men gyn. sa det mest sansynelig ble det trodde hun, da jeg var på UL. nå i uke 14.. Og jeg finner ingen jentenavn jeg liker! :P vi blir ikke enige om noen! :/

Da vår datter kom til verden var navnet bestemt for leeenge siden. Vår datter heter Natalie, og dette navnet har jeg bestemt at min evnt. kommende datter skulle ha helt ifra jeg begynte å leke med dukker! :P Så der kom jeg ikke til å være lett å rikke på.. Men heldigvis syntes mannen det var et flott navn også :) Men nå blir vi ikke enige, eller vi finner INGEN navn vi liker. Finner ikke det perfekte navnet som klinger sjikkelgi godt i ørene... :/ jammen ikke lett dette. Ellers stiller vi ikke store krav til navn heller.. Samme hvilken bostav det begynner på liksom. Trenger ikke passe perfekt med Natalie, men hadde jo vært fint, å trenger ikke å oppkalle etter noen. Gjør heller ikke noe om det er eller kommer på topplisten, men vil HELST ha et navn såklart som ikke alle andre har. Vil helst ha et navn som IKKE er på topplisten her i gården.. Et navn som er fint, vanlig men som ikke alle andre har. Og som også andre kan like.

Her er noen navn jeg listet opp på navnetråden jeg laget på BV. Skulle hatt en slik tråd her også;)

Her er noen forslag fra meg selv:

Guttenavn jeg og mannen likte som kan være til inspirasjon for andre ;) men som vi ikke ble enige om.. :P

- Isak

- Marcus

- Benjamin

- Sebastian

- William

- Niklas

- Kevin

- Sindre

- Thobias og Robin <3 Navnene på mine kjære tvillingutter som ble født så alt og alt fortidlig.. Hadde vi ikke brukt disse navnene fra før, hadde det vel blitt en av disse på en kommende gutt..

Jentenavn jeg liker og som jeg må spørre mannen om han liker:

- Linnea

- Leah

- Tuva

- Amalie (men for likt Natalie og Emilie som også er veldig fint, men som et nært vennepar har til navn på sin datter)

- Sunniva (men mannen nekter..)

Her er noen navn jeg kommer på i farta til inspirasjon:

Guttenavn:

- Adrian

- Brage

- Nikolay

- Ruben

- Mathias

- Marius

- Loke

- Trym

- Johan

- Jonatan

- Emillian

- Emanuel

- Sondre

- Lucas

- Gustav

- Ludvik

- Thomas

- Robert

- Liam

- Vemund

- Ellias

- Reidar

- Christoffer

- Henning

- Lars

- Magnus

- Stian

- Aleksander

- Ståle

- Ted

- Jhonny

- Andreas

- Sigbjørn

- Adam

- Eivind

- Øyvind

- Tom

- Ove

- Rolf

- Christian

- Karl

- Oskar

- Odin

- Tony

- Oliver

- Kjell

- Ivar

- Rune

- Runar

- Ådne

- Aksel

- Per

- Pål

- Bjørn

- Bjarne

- Kenneth

- Kent

- Are

- Tor

- Arve

- Arvid

- Michael

Jentenavn:

- Christina

- Victoria

- Tirli

- Sol

- Angelica

- Line

- Therese

- Sofie

- Linn

- Iren

- Irene

- Emilie

- Emma

- Malin

- Karina

- Elisabeth

- Gretha

- Grethe

- Runa

- Tone

- Mari

- Charlotte

- Mia

- Celine

- Thea

- Solveig

- Kristin

- Kristine

- Laila

- Marlen

- Yonna

- Merle

- Mari

- Maria

- Marit

- Marita

- Joyce

- Vårin

- Idun

- Marta

- Mathilde

- Caroline

- Carola

- Sanna

- Sunna

- Mie

- Tale

- Oda

- Nina

- Kine

- Ane

- Anna

- Anette

- Silje

- Renate

- Rita

- Eirin

- Eli

- Else

- Åsta

- Lise

- Liv

- Kirsti

- Kjersti

- Sandra

- Sabrina

- Hanne

- Kathinka

- Miriam

- Mariell

- Ingvild

- Jeanette

- Ayla

- Inga

- Ingrid

- Ingunn

- Jorunn

- Torun

- Sølvi

- Sylva

- Mona

- Mariann

- Marianne

- Torbjørg

- Tora

- Siv

- Anita

- Reidun

- May

- Maya

- Nicole

- Hege

- Eva

- Helene

- Ida

- Tina

- Ann

- Anne

- Monica

- Melinda

- Marte

- Merete

- Beate

- Bea

- Magdalena

- Trine

- Elise

- Jessica

- Marie

- Melanie

- Åse

- Gunn

- Berit

- Tove

- Rakel

- Martine

- Lina

- Linda

- Lotte

- Sara

- Selma

- Siri

- Ragne

- Ragna

- Isabell

;)

Skrevet

oj der var det mange navn ja... hehe her blir det gutt <3 24 uker på vei....og eneste navnet jeg kommer på er Daniel August :) det passer til søsknas navn. mannen min liker daniel veldig godt..men vet ikke om jeg får med august.. men da er det ikke aktuellt med daniel heller :P

Skrevet

her er navnet bestemt =) vi venter en liten jente som skal få navnet Tone Johanne =)

Skrevet

Vi venter nummer fire, og hun skal hete Cordelia.

Hadde hun vært gutt, ville navnet blitt Trevian.

Skrevet

Vi får en gutt og akkurat nå er navnet Torje det beste alternativet vårt. Med to gutter med ganske "egne" navn måtte vi finne et litt "eget" navn til denne karen også....

Skrevet

Det er vanskelig med navn. Vi var på ultralyd, og fant ut at det var gutt, 100%sikkert :) Så da måtte vi begynne å tenke på guttenavn, hadde jo jentenavn klart. Syntes det var det absolutt letteste å bestemme seg for. Så hvis det hadde blitt jente her, hadde navnet vært Tiril. Vi var nok bare i jentenavnmodus, siden vi har ei jente fra før, med navn Sunniva. Men vi gleder oss stort til gutten kommer, og siden Jonas er det eneste navnet begge har falt helt for, så blir det det :)

Lykke til med tenking og valg :D

Skrevet

Hadde guttenavn klart... Tristian, Leon eller Trym. Men så blir det jente.. hehehe.... så da får jeg tenke videre....

Skrevet

Guttenavnene vi har tenkt på er: Leon, Noah eller Nicolai - men noe sier meg at jeg ikke får brukt for disse... Har en sååå jentefølelse! Har en av hver fra før og denne gangen er svangerskapet nok så likt når jeg gikk gravid med jenten vår, og i tillegg er magen en "typisk" jentemage, uten at dette egentlig skal ha noe å si :)

Men jentenavn som vi har pratet litt om er: Leah, Marie eller Emma. Men er kjempe usikker - synes det er vanskelig denne gangen! De to andre gangene var navnene klare allerede før ultralyden.

Vi har ikke vært på ultralyd ennå, har fått time 3nov nå, og usikker på om vi vil vite det :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...