Melkekartong Skrevet 14. oktober 2011 #1 Skrevet 14. oktober 2011 Har kjøpt et korthåret lammeskinn på barnas hus, og lurer på om det trengs en vask før bruk? Det var ikke innpakket i butikken.
MammanTilMax Skrevet 14. oktober 2011 #2 Skrevet 14. oktober 2011 Jeg kjøpte et på baby shop, heller ikke innpakket, men spurte, og de sa det ikke trengtes å vaskes så vi vasket ikke
Regina Phalange Skrevet 14. oktober 2011 #3 Skrevet 14. oktober 2011 Hei! Er det fra Babydan? Jeg kjøpte nemlig et fra Babydan og på det stod det at det burde vaskes før bruk
Gjest Skrevet 16. oktober 2011 #4 Skrevet 16. oktober 2011 På nøstebarn anbefalte de å ikke vaske før bruk. Var ganske dyrt skinn. Når jeg kjøpte ett til, i en barnebutikk til ca 300 kr (dvs billig) så anbefalte de å vaske (evt bare børste) før bruk pga at det loet såpass mye om man ikke gjorde det. Kjøpte hundebørste i dyrebutikk (børste på sånn firkant med masse metalltagger hvis du skjønner hva jeg mener) til å børste skinnet etter vask så det blir mykere og ser penere ut. Nå som jeg har to ulike skinn så ser jeg ærlig talt ikke forskjell på de to selv om ene var dobbel pris og nøstebarn sitt som har veldig godt rykte på seg... Blir like myke og fine etter vask...!
Mamma`n til Ole Kristian Skrevet 16. oktober 2011 #5 Skrevet 16. oktober 2011 Kjøpte også to slike dyre på Nøstebarn. Når Mini hadde gulpet på de, hang jeg de bare opp i dusjen og spylte med rent vann. Ble like fint etterpå. man får kjøpt eget vaskemiddel til slike skinn, fikk tak i det på Baby Shop. Kjøpte også et billig på IKEA, har også bare sylt dette i dusjen og er like bra. Hvis det ikke er tydlig møkkete eller støvete hadde jeg ikke vasket det på forhånd tror jeg. Men de kan jo vaskes, så det blir litt opp til deg hva du føler...er barnet såpass stort så trenger de jo og bygge opp immunforsvaret sitt, sånn tenker jeg da:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå