Gå til innhold

hva koster det å oppgradere det elektriske anlegget?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei , Det elektriske annlegget bør få en skikkelig gjennomgang for hvert femtende år.. Jeg er elektriker selv og ser det er mange som venter for lenge.

Jeg ville lagt ut en jobb på mittanbud.no .

Der ville jeg først spurt etter anbud på en gjennomgang av det elektriske anlegget . Når du har godtatt et tilbud og fått en gjennomgang ville jeg spurt om tilbud fra det firmaet som har sett gjennom og så lagt ut et nytt anbud på anbud.no .

På den måten kan du kanskje få en billigere pris.

Det er vanskelig å si hva det vil koste siden alle hus er forskjellige .

Kundens behov er også ganske forskjellige.

Men velg et seriøst selskap pg ikke ta imot svartjobber , Da står du fort uten samsvarserklæringen og den må du ha når everket banker på døra!!!!

Lykke til

Takk for svar, spesielt fra en fagperson:-) Jeg skjønner at prisene kan variere, men jeg er helt grønn. Er det 10.000, 50.000 eller 100.000? Eller kan det være alle disse summene? Huset er fra 50- tallet, men jeg tror aldri her har vært noen skikkelig gjennomgang. Her har jo vært elektrikker innom ved jevne mellomrom, de ville ha sagt ifra om noe var helt villt?

Vi skiftet alt når vi kjøpte huset (som er fra 1978/79 engang)

Da fikke vi automatsikringer og byttet alt, pluss at vi la opp alt nytt til et utbygg. Det kom på 21.000 for hele pakken:) Ble overrasket over hvor billig det ble. Og det er ikke svart altså!

Annonse

Elektrikeren her igjen ;) Utbytte av sikringskap varierer med størrelse på kursene og antall kurser. Mange firmaer har såkalte pakkepriser . Veldig vanskelig å gi deg en ca sum ... Høres ut som en del er klart for bytting siden huset er fra femti tallet. Jeg vil anta at den elektrikeren som har vært på besøk ville sagt ifra om noe var farlig. Men desverre finnes det kolegaer i mitt fagfelt som kun er opptatt av å gjøre litt her og der. Og ikke "bryr" deg. Det finnes også de kolegaene som prakker på folk masse de ikke trenger, Det er derfor jeg anbefaler deg og få en gjennomgang og en liste på hva som trenger å gjøres.

Deretter kan du skrive opp ting du ønsker i tillegg som feks downlights og dimmere ! Varmekabler osv osv.

Sett alt opp på listen og søk etter anbud.. Da får du se hva prisen bør og er..

Nå er det et krav i elektriske forskrifter som sier at hvis en elektriker skal utføre større nedringer i en bolig så må også andre tverrsnittet på kablene og sikringene dine byttes slik at de er godkjente for forskriftene Nek 2010. Dvs for deg at det kan være elektrikeren sier at de må bytte en kabel du mener at er helt grei og som ikke har noe skade. Da lurer de deg ikke..

Kan skrive i evigheter her . Du får ha lykke til. Sikkerhet har til slutt en pris verdt å betale

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...