Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har bestemt meg for å gi den kinesiske medisinen en sjanse! Etter snart et år med vestlig medisin, uten resultater og uten noen forklaring på mitt problem (eggløsningssvikt), tenker jeg at det er verdt å prøve noe nytt. Har til nå hatt to timer hos en homopat, må si jeg er meget fornøyd så langt! Vil gjerne dele erfaringen min så langt med dere, kanskje det kan være til hjelp?

For det første får jeg veldig gode tips når det gjelder kosthold og kosttilskudd. Homopaten er veldig grundig og forsøker å finne ut hva akkurat jeg trenger. Det er ofte behov for ulik behandling, selv om pasientene har samme problemet, sier hun.

Det første hun oppdaget i mitt tilfelle var at jeg har alvorlig sinkmangel! Dette ser hun ofte hos kvinner som har vansker for å bli gravid/ få eggløsning. Kan blant annet skyldes at man har gått lenge på p-piller eller at man har tatt folattilskudd over lenger tid (hindrer opptak av sink i maten). Sink har blant annet stor betydning for hormonsystemet vårt og evnen til å bli gravid/gjennomføre et svangerskap. Kanskje det er flere av dere som mangeler sink? Det er vel mange som har gått på p-piller i flere år. Ikke for å snakke om folat-piller, som vi blir anbefalt å ta. Dere får kjøpt en enkel hjemme-test på apoteket!

Videre fikk jeg tips om betakaroten. Det er gjort undersøkelser som viser at mangel på betakaroten kan føre til cyster på eggstokkene. Mange kvinner med "PCO-preg" på eggstokkene mangeler visst betakaroten. Dette kosttilskuddet kan man ikke ta for mye av, så løp og kjøp, alle med dette problemet!

Jeg må også nevne at det er forsket på virkningen av akupunktur på slanke/normalvektige kvinner med PCO. Konlusjonen er at akupunktur viser seg å ha svært gunstig virkning for denne gruppen når det gjelder å få i gang normal eggløsning/bli gravid. Står endel om det på nettet om dere googler.

Det er så klart ikke sikkert at kinesisk medisin funker for alle, aner ikke om det vil hjelpe meg heller, det er for tidlig å si. Når det er sagt, så har jeg virkelig troen! Og etter flere tøffe hormonkurer, så må jeg si at det fristet veldig og forsøke noe helt nytt.

Dette ble et langt innlegg, men håper noen av dere fikk nyttige tips!

Lykke til alle sammen!

:-)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143679412-kinesisk-medisin/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...