Gå til innhold

spm. om mme og maltextrakt..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som gir mme, hvor mye malt har dere i flaska? Jeg ammer og har innført grøt til frokost og kvelds, holder også på å innføre middagsmåltid. Jenta mi tar ikke flaske, men hun drikke mme av kopp eller glass faktisk. Hun blir hard i magen av mme, så jeg har hørt at litt malt i melka kan være lurt/eventuelt sviskesaft.....noen som kan hjelpe meg? Trapper ned på amming her og, for å ha mulighet til å gjøre noe uavhengig av babyen snart!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vanlig dosering av maltekstrakt er 1 teskje i 250 ml melk ved 2-3 måltider per døgn (i følge apotekerforeningens foreldrebrosjyre).

Men man må nesten bare prøve seg frem for å finne ut hvor mye som trengs... Først finner man den mengden som gir passe myk avføring, og etter en stund prøver man å trappe ned for å sjekke om problemet kan ha gått over og man kanskje ikke trenger malt lenger.

Introduksjon av nye matvarer til spedbarn gir ofte endringer i fordøyelsen. Dette er normalt. Så det trenger ikke være mme som er synderen... Men når mat skal introduseres, anbefales det at man introduserer nye matvarene én og én, så ikke ha det for travelt!

Skrevet

Jeg pleide å ta 1 ts med malt oppi flaska med mme 1-2 ganger daglig, alt ettersom;) Men nå gav jeg bare mme og ikke mm, så er ikke sikkert du trenger like mye. Prøv med 1 ts først, er uansett ikke farlig. I verste fall bæsjer hun mer. Jeg mått prøve meg frem;)

Ellers kan du ta 1-2 ts med sviskemos i grøten, det gjør jeg nå da hun for det meste får fast føde;)

Skrevet

hva med å bytte mme merke så slipper du kanskje malt? Vi måtte ha malt i nan, men i hipp slipper vi. Malt er jo sukker. Kanskje prøve med svisker før dere bruker malt?

Ellers hadde jeg nesten en ts pr flaske med malt.

Min ble veldig hard i magen en 14 dagers tid etter at vi begynte med fast føde. Vi brukte da sviskemos og det fungerte veldig bra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...