Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når blir man henvist til sykehuset for overtidskontroll? Jeg har hørt så mye forskjellig og blir dermed usikker.. Jeg har både mens- og UL-termin i dag, og håper selvsagt at det ikke drøyer før lillegutt kommer, men kjekt å være mentalt forberedt på hva som skjer dersom han blir der inne litt til:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har også ul termin idag! Spennende at selve dagen har kommet...bare synd babyen ikke er født enda da :)

Jeg har ihvertfall fått time til jordmor på tirsdag,hvis jeg ikke har født innen da...da kommer hun til å ta de vanlige undersøkelsene for deretter å videresende meg til kvinneklinikkken. Så tar de sikkert stilling til igangsetting utifra hvordan jeg & barnet har det. Mange blir visst satt igang etter 7 dager, men i Bergen er det etter 12 dager. Men jeg tror ikke man bør stresse så mye med det,bare følg med på aktiviteten i magen og sin egen form..for man regnes egentlig ikke på overtid før man har gått 2 uker over termin..

Min mor har gått ca 2 uker over med alle sine barn,så jeg er forberedt på at det kan ta noen dager til.Og da har fødslene hennes startet av seg selv og vært over på 2 til 4 timer...da har hun hatt lang tid på at kroppen har modnet, så at fødslene har gått kjapt. Tror gjennomsnittet er 4 dager etter UL termin ihvertfall....

Spennende tider fremover :))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...