Vimsia Skrevet 14. oktober 2011 #1 Skrevet 14. oktober 2011 Når blir man henvist til sykehuset for overtidskontroll? Jeg har hørt så mye forskjellig og blir dermed usikker.. Jeg har både mens- og UL-termin i dag, og håper selvsagt at det ikke drøyer før lillegutt kommer, men kjekt å være mentalt forberedt på hva som skjer dersom han blir der inne litt til:-)
mom-to be Skrevet 14. oktober 2011 #2 Skrevet 14. oktober 2011 Jeg har også ul termin idag! Spennende at selve dagen har kommet...bare synd babyen ikke er født enda da Jeg har ihvertfall fått time til jordmor på tirsdag,hvis jeg ikke har født innen da...da kommer hun til å ta de vanlige undersøkelsene for deretter å videresende meg til kvinneklinikkken. Så tar de sikkert stilling til igangsetting utifra hvordan jeg & barnet har det. Mange blir visst satt igang etter 7 dager, men i Bergen er det etter 12 dager. Men jeg tror ikke man bør stresse så mye med det,bare følg med på aktiviteten i magen og sin egen form..for man regnes egentlig ikke på overtid før man har gått 2 uker over termin.. Min mor har gått ca 2 uker over med alle sine barn,så jeg er forberedt på at det kan ta noen dager til.Og da har fødslene hennes startet av seg selv og vært over på 2 til 4 timer...da har hun hatt lang tid på at kroppen har modnet, så at fødslene har gått kjapt. Tror gjennomsnittet er 4 dager etter UL termin ihvertfall.... Spennende tider fremover )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå