jaaada Skrevet 14. oktober 2011 #1 Skrevet 14. oktober 2011 vi har en på to år og ei på fem mnd og har nå funnet ut at hun sover bedre når hun ikke sover på samme rom som meg. Ønsker at de deler rom noen år før hun får eget, hvor gamle har deres barn vært før dere la de på samme rom? hun våkner to ganger for amming -12 og 5- men storebroren sover somregel veldig godt og tungt. noen tips?
sykt stolt Skrevet 14. oktober 2011 #2 Skrevet 14. oktober 2011 Vi la gutta på samme rom da minsten var 1 år og største 3,5. Minsten våkner fortsatt litt på natta, men som regel er det bare å putte inn smokken så sover han videre. Størsten sover heldigvis tungt. Skulle derimot størsten våkne og stå opp av en eller annen grunn, da våkner minsten også, for han sover utrolig lett. Hadde vi hatt flere soverom ville jeg ventet til minsten var 2-3 år med å dele rom, men siden vi ville ha et eget lekerom gjorde vi det slik. Og gutta elsker lekeromet sitt :-)
jaaada Skrevet 14. oktober 2011 Forfatter #3 Skrevet 14. oktober 2011 ja det er det vi også er litt skeptiske til.. eldste bruker sove til halv syv syv mens minsten vokner litt før men hun er rolig og pludrer bare:) men hun sover mye letter i og med at hun er så lita ennå. vi prøver og ser hvordan det går. hun våkner så ofte når jeg ligger ved siden av og er verd å stå opp litt tidligere om man får mer søvn sammenhengende;)
akvarangen Skrevet 14. oktober 2011 #4 Skrevet 14. oktober 2011 Vi har nettopp lagt gutta våre på samme rom nå. De er ett og tre år gamle. Foreløpig har det faktisk gått over all forventning! Minstemann våkner tidligere enn eldstemann, men har ligget og pludret litt og til og med skreket litt, uten at eldste har våknet. Hadde vi hatt mulighet til separate rom, hadde vi nok gjort det - men sånn situasjonen er syns vi det fungerer veldig greit nå.
The Bad Gal Skrevet 14. oktober 2011 #5 Skrevet 14. oktober 2011 Vi tenkte snart å la våre to jenter dele soverom. Minsta er 21 mnd og eldste fyller 4 i år. De vekker hverandre på mårningen slik det er nå alikevel, så der vil det ikke gjøre noen forskjell, men er litt mer i tvil når det gjelder legginga... Blir nok mye fjas og tull, men håper at de blir lei av det etterhvert og klarer å sovne. Tenker vi prøver oss på dette i juleferien, da har vi alle fri og litt mindre nattesøvn noen dager er ikke så farlig. Tenkte prøve å kutte dagluren til minste i samme tida. Vi har to barnerom, men de er litt ulike i størrelse samt at det ene ligger plassert slik at det blir veldig varmt der på sommeren, selv med utvendige persienner, så da kan det være lekerom og det minste rommet brukes til soverom og klær. Tror det er trygt og koselig for barn å dele rom når de er små, jeg, så får man heller skille de når de begynner å dra av hverandre håret, hehe. Men dere andre, hva slags sengeløsning har dere valgt til de som deler rom? Dobbeltseng, køyeseng eller to separate enkeltsenger? Vurderer en slik familieseng etterhvert, køyeseng med en liten dobbeltseng under, i tilfelle de vil sove i samme seng noen ganger. Først blir det juniorsenga til eldste og sprinkelsenga til minste, hun er en liten rakker og kommer garantert til å gå ut av senga om hun får "storjenteseng" nå.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 14. oktober 2011 #6 Skrevet 14. oktober 2011 Her er jentene 1 år og 3 år gamle nå, og de kan IKKE dele soverom enda for å si det sånn Storesøster sover tungt som en stein, mens minsta er litt mer var for lyder, og ville nok blitt vekket når storesøster hoster, gråter eller roper i søvne om natta (mye mareritt, mye plaget med nattehoste om vintern osv). Så her ligger de på hvert sitt rom, og det vil de nok fortsette med i en god stund fremover. Ser for meg at vi kanskje blir å flytte dem sammen når minsta blir 2-3 år gammel ca
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå