Turbotrollet & Lille Sprell♂ Skrevet 13. oktober 2011 #1 Skrevet 13. oktober 2011 Hvor lenge medisiner? Når sånn ca UL? Flere UL enn en? Setter man el-sprøyte?
MK73 Skrevet 13. oktober 2011 #2 Skrevet 13. oktober 2011 Hei, turbo :-) Progynova fra starten av syklusen (husker ikke akkurat hvilken syklusdag), og vanligvis UL rundt dag 9-11 (eller noe sånt) for å sjekke tykkelsen på livmorsslimhinna. Så vurderes det hvilken dag man skal sette inn på bakgrunn av UL-resultatene. Man reagerer forskjellig på medisinene, så noen kan trenge flere dager medisinering og UL. Ikke noen EL-sprøyte, nei, for du skal jo ikke ha egen EL, siden gullegget allerede ligger befruktet i fryseboksen. Sikkert andre som kan gi deg mer detaljert informasjon. Lykke til!
2,5barn+1engel Skrevet 13. oktober 2011 #3 Skrevet 13. oktober 2011 Nå er det vel stor forskjell på sykehus tror jeg.. Men jeg har hatt 2 fryseforsøk, og skal igang med søskenfryseforsøk snart.. Det er IVF vi har og dette skal vi igjennom: Begynner på tabletter fra første mensdag, og skal ringe inn mens den dagen( eller nærmeste arbeidsdag hvis første mens er iløpet av ei helg). Sykehuset regner ut hvilken dag vi skal til ul, det er somregel dag 12 el 13. De på sykehuset regner da ut hvilken dag det blir innsetting utifra målingene av limormunnen ( hvis jeg ikke husker feil) på ul. Første gangen vi hadde fryseforsøk så hadde vi innsetting på dag 17. men på andre fryseforsøket så var innsetting på dag 15. Vi har nå ei tulle på 6 mnd fra fryseforsøk nr 2. Det er et slag medisiner til som brukes, kapsler som skal has inn i kjeden.. den brukes fra 2 dager før innsetting til 10 uker etter innsetting ( hvis man blir gravid da).. Det er ingen el-sprøyte ved fryseforsøk.. og det er ikke vondt å sette inn egg.. jeg har ikke kjent noe iallefall: lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå