Gå til innhold

Tror dere det er mulig for en 1-åring å svelge et AAA-batteri eller er jeg helt hysterisk nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dekselet på vår fjernkontroll er ødelagt og ved et par anledninger har barnet vårt på et år tatt ut batteriene og bitt på dem (vi har jo selvfølgelig oppdaget det raskt og tatt det fra hennne). I går så jeg plutselig fjernkontrollen ligge på bordet med kun et batteri i seg. Jeg fant et batteri til i sofaen, men det var av et annet merke og jeg er usikker på om jeg hadde to like eller ulike batterier i fjernkontrollen.

Nå går jeg og tenker så fælt på om barnet vårt kan ha svelget et batteri. Mannen min mener jeg er hysterisk ettersom vi fant et batteri som sannsynligvis hører til. I tillegg mener han det er nærmest umulig for en 1-åring å svelge et sånt batteri.

Jeg vet uansett ikke helt hva jeg skal gjøre med det heller, blir vel litt rart å oppsøke lege fordi jeg muligens savner et batteri, men ikke er sikker? Er jeg litt hysterisk nå? Klarer liksom ikke å slutte å tenke på dette...

Skrevet

Det er fullt mulig å svelge ett batteri... De har liten omkrets.

Det kan selvsagt være riktig batteri dere har funnet, men jeg ville ha sjekket med legen. Det er tross alt syre inni batteriene..

Skrevet

Hun har nok bare gjemt det en lur plass - tvilsomt at hun har klart å klart å svelge det. Det er tynt, ja, men det er rimelig langt.

Skrevet

Huff skjønner tankene dine, jeg hadde nok tenkt det samme selv. Hadde nok ikke fått ro før jeg hadde sjekket det.

Husker jeg leste om han lille gutten som svelget et flatt batteri. Det er veldig skummelt... =/

Mest sannsynlig så har dere funnet det riktige, et AAA batteri er jo lagt og stort for en 1 åring å svelge uten problem.

Men jeg lurer på hvorfor dere ikke legger vekk fjernkontrollen når dere mangler deksel bak. Atpåtil har barnet deres fjærnet batteriene før.. Sett en teip over eller legg den høy oppe.

Skrevet

Men hvordan mener dere jeg skal få sjekket det? Det er jo ingen måte å finne det ut på annet enn å ta røntgen..

Vi pleier å legge fjernkontrollen utenfor rekkevidde. Vi hadde vært i stuen kansje 15 minutter da jeg oppdaget at fjernkontrollen lå fremme på bordet med kun et batteri. Det må eventuelt ha skejdd i løpet av det tidsintervallet, for fjernkontrollen ble brukt kvelden før da vi så tv, og dette var altså første gang vi var i stua etter det. Jeg tørket støv, mens jenta lekte rundt i stua.

Det andre batteriet fant jeg på kanten av sofaen, akkurat der hvor fjernkontrollen pleier å ligge når vi ser tv, så det er veldig sannsynlig at det er riktig batteri. Likevel er jeg litt bekymret..

Skrevet

22:58 var HI.

Jeg tenker bare at jeg selv ikke ville klart å svelge det - har aldri svelget en kapsel f.eks. som er så lang, så da skulle man jo tro det var vanskelig for en 1-åring?

HI

Skrevet

Bare vet at det er utrolig hvor store ting barn kan svelge. Husker vi fikk sånt rør fra helsestasjonen når eldste var liten. Det viste hvor store ting som kunne svelges..

Høyst sannsynlig så har det gått bra, men følg hvertfall med på barnet. Hvis hun blir dårlig, så ikke nøl med å ringe legen!

Må nok ta røntgen for å finne det ut helt sikkert

Skrevet

En god regel jeg lærte en gang av en barnepleier var; Alt som du kan få igjennom en tom do rull, er lite nok til at barn under 3år skal holdes unna...

:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...