Gå til innhold

Nå trenger jeg litt hjelp fra dere jenter! Ang høye leververdier.

Anbefalte innlegg

Jeg er 16 uker på vei, og fikk i dag beskjed av jordmor at jeg har høye leververdier! Alat verdi på 63. Er det noen som vet om dette er veldig høyt, og hva dette vil si for meg og barnet?

Sitter igjen som et spørsmålstegn for jordmor forklarte ikke hva dette gikk ut på. Hun spurte bare om jeg har brukt mye smertestillende i det siste, noe jeg ikke har. Noe jeg forsåvidt aldri gjør. Og da visste hun ikke grunnen til dette.

Noen av dere som har vært med på lignende?

Fortsetter under...

Alat verdiene skal normalt være imellom 10 -45, så dine verdier var ikke veldig forhøyet...(Ved leverskade er oftest verdiene veldig mye høyere.) Da har legene en tendens til å bare følge med på blodprøvene fremmover, men de burde jo satt seg ned å forklart deg evt tenkt ut hvorfor det er slik da.

Alat forteller om funksjonen til levercellene og er gjerne lett forhøyet ved overvekt. Og kan også være lett forhøyet etter bruk av mye Paracet, eller ved f.eks. galleveis-sykdom.

hvis ikke jeg husker helt feil... :/

:)

Første fødselsen ble satt igang pga jeg hadde høye verdier. Hvis man har høye verdier, klør man hele tiden / ekstrem svangerskapkøe. Legene fortalte så lenge en gravid føler seg bra, går som regel bra med babyen i magen ogå. Forskene har ennå ikke funnet at høye verdier pga leveren kan være skadelige for barnet. Jeg fikk ikke hvilt meg konstant over ei uke, jeg følte meg ikke bra da satt de i gang fødselsen. Det er ikke å anbelfale. la naturen gå sin gang. da hadde jeg kun6 dager igjen til ul termin. Kløen kommer ikke plutselig, Det kommer til å gå bra med deg å. :))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...