Gå til innhold

Ved hvilken alder syns dere barna kan leke alene i parker som hopp i havet og eventyrfabrikken?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lille på 4,5 år er bedt i bursdag der om et par uker.

De gangene vi har vært der til nå har jeg løpt etter han hele veien. Jeg er så redd for at han skal forsvinne inne i det store anlegger eller løpe ut..

Men jeg lurer på om jeg skal være der med han i bursdagen, eller om han er stor nok til å være der med selskapet alene.

De voksne kan jo også sitte i sofaer der inne. Hvor gamle syns dere barna burde være før de får være i selve anlegget alene? Mens foreldrene sitter å venter på dem.

Jeg løper gjerne gjennom lekeapparatene med han jeg altså. Men usikker på hvordan det blir tatt i mot i selskapet .. =P Eller om jeg er "hysterisk"..?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fra de er 4 år kan de løpe helt alene, det kunne allefall min eldste datter.

Skrevet

Men hvordan finner man er 4 åring i de store apparatene når man ikke kan avtale en tid f. eks.? Livredd for å få han ut av synet der jeg..

Takk for svar!

Skrevet

Jeg ville IKKE latt min være alene.

Snakk med noen av de andre foreldrene da vel?

hels sikkert flere som har lyst til å sitte der.

trenger jo ikke løpe etter ungene, men være der hvis noe skulle skje - og holde et lite øye med ungen. ;-D

Skrevet

hmm, jeg slipper ikke min 3 åring på Hoppeloppeland på strømmen alene, men på Lekeland1 på Hamar kan jeg sende ham avgårde helt alene ;)

Han leker og koser seg masse på Lekeland1, løper rundt og tester ut alt. Så kommer han innom oss voksne en tur, spiser litt, drikker litt, gir oss en kos og løper avgårde igjen :)

Men på Hoppeloppeland på strømmen slipper jeg ham ikke! DEt er uoversiktlig, ungene kan lett komme seg ut, det er mange "skumle" leker der (en sklie som er nesten 90 grader feks) som min 3 åring ikke får til ennå og som han ville skadet seg på. Så der henger jeg etter som en jojo og er utslitt etterpå :P Men det er kjempemoro da :D

Så det kommer ann på stedet. Er det oversiktlig slik at barna ikke kommer seg ut usett og lekene fungerer for "alle" så slipper jeg barnet, er det ikke sikkert nok henger jeg etter ;)

Skrevet

min gutt har lekt alene i alle lekeland siden han var 3. nå er han 5.. men hele tiden har jeg bare sagt hvor jeg sitter og at han kan komme med gjevne mellom rom.. jeg går jo selvfølgelig å ser litt av og til, men ikke mye

Skrevet

Det er en stor park, lite oversiktlig syns jeg. Kan gå opp i 2. etg. flere plasser, å jeg aner jo ikke hvor han vil komme ned. Han kan jo gå seg vill inni der, å miste de andre små. Så da tror jeg at jeg følger magefølelsen å henger etter han som en klegg en stund til på slike plasser :)

Takk for svar!

Skrevet

Vi har brukt Lekeland Hafjell og Lekeland1 på Hamar siden barnet var 1 år, og i Hafjell er det egne avdelinger for de minste. Fram til hun var 4 holdt hun seg i avdelingen for de mellom 2 og 4, men da hun nærmet seg 5 så var ikke utfordringen i "mellom"-avdelingen stor nok.

Hun har lekt alene/sammen med venner, men uten oss voksne siden hun var 3 1/2. Men fremdeles er det populært når mamma blir med i sklia...

Før hun slipper løs, så får hun vite hvor jeg sitter og dit kommer hun med jevne mellomrom, det gjør hun både på Hamar og i Øyer (Hafjell). Kommer innom for væskepåfyll, en eplebit eller for å få følge på do.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...