fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 13. oktober 2011 #1 Skrevet 13. oktober 2011 Snuppa skal på 2-års kontroll på tirsdag og jeg bare lurer på hva som skjer og ca. hvor lang tid det tar. Er det veldig omfattende eller går det fort unna? Tenker på at det er så lenge siden sist de var på kontroll og at vi fikk et helt spørreskjema vi skulle krysse ut i forhold til motorikk, språk, sosiael ferdigheter m.m. Er bare litt nysgjerrig på hva vi har i vente
Gjest Kira 1 + 1 underveis ♥ Skrevet 13. oktober 2011 #2 Skrevet 13. oktober 2011 Vi var på 2- års kontroll forrige uke, og var da innom både lege og helsesøster. Først ble hun målt og veid, og inne hos legen sjekket de alt det vanlige. Dvs tittet i ørene, øynene, lyttet på henne, kjente på magen og på hoftene. I tillegg målte legen hodet. Hun spurte også om det var noe jeg lurte på og om jeg ellers følte at alt gikk greit. Inne hos helsesøster hadde vesla og helsesøster en form for lek for å sjekke språk, motorikk osv. Det var et bord der med endel leker, og helsesøster spurte blant annet hva er dette, kan du pusse tennene til bamsen, kan du legge dukken i sengen, kan du vise meg hva man drikker av osv. Vesla synes ihvertfall at det var veldig morsomt med nye leker og en voksen som lekte sammen med henne;) Tror alt var over på omkring 30 min, så ikke noe langvarig.
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 13. oktober 2011 Forfatter #3 Skrevet 13. oktober 2011 Okei, spennende Takk for svar
Lemonia Skrevet 13. oktober 2011 #4 Skrevet 13. oktober 2011 Her var toårskontrollen kun hos helsesøster og de så ikke på motorikk, kun språk. Han ble veid og målt først og snakket litt løst og fast om hvordan han/vi har det, kosthold osv. Ellers var fokuset på språk og hun hadde små oppgaver til ham (tegning, puslespill o.l.). Det hele var i grunnen raskt overstått, men samtidig er de jo mer ute etter å fange opp de som henger etter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå