Gå til innhold

Trenger noen lure tips ;)

duogjegogvito

Anbefalte innlegg

Jeg har invitert hele jobben på fest hos meg på lørdag (dette gjorde jeg før jeg visste at jeg var gravid).

Nå må jeg ha noen lure tips til hvordan kollegaene mine ikke merker at jeg ikke røyker og drikker. Er redd de kommer til å skjønne det med en gang :S Alle vet at jeg ønsker meg en liten en :P

Er bare 6 uker på vei så syntes det er litt tidlig å si det enda.

Fortsetter under...

Hvis du drikker vin kan du kjøpe en alkoholfri vin og ha den i en "vanlig" vinflaske. Du kan også bare fjerne etiketten på den alkoholfrie vinflasken, men da er det nok flere som blir å spørre.

Du kan jo alltids skylde på at du ikke er i form til å drikke eller skal kjøre tidlig neste dag. Men som du sier er det nok mange som kommer til å skjønne det med en gang da.

Lykke til med å "luringen" ;-)

Hei!

Jeg testet positivt et par dager før mitt eget bryllup - og er til vanlig ikke personen som sparer på hverken alkoholen eller sigarettene på en god fest. Og spesielt siden jeg vet jeg har et risikosvangerskap var å avsløre det helt utenkelig...

Så jeg kjøpte to flasker vin på polet, en alkoholfri og en vanlig - og byttet om på innholdet. I tillegg hadde jeg en cider jeg byttet ut innholdet med mozell. Og når noen spurte om å få smake sa jeg de skulle få en, hehe - funker dårlig om alle vil ;)

Ellers gjorde jeg det enkelt med røykingen da jeg har sluttet til vanlig og kun festrøyker - jeg fortalte mine venner at foreldre og svigers ikke vet og at jeg ikke ville røyke forran de da jeg har sagt jeg har sluttet helt. (Dette blir nok også litt vanskeligere når du bare har kollegaer der..) Men for all del - det er lov å slutte å røyke! De fleste vil jo bare synes du er kjempeflink som har klart det :)

Ellers - om du bor i nærheten av en by/utested - bli dårlig og avlys festen- omgangssyke? Kollegaene dine kan likevel samles og gå ut.

Evt hold fest som blir omgjort til vors da du får omgangssyke på festen?

Lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...