☆☆☆ Skrevet 13. oktober 2011 #1 Skrevet 13. oktober 2011 Oj sann, helt siden jeg ble sikker på et guttenavn har jeg ikke tenkt tanken på at det kunne være ei jente jeg bærer på annet en flyktig nå og da. Jeg har bare tenkt på babyen som Lars. Da er det på igjen med grubling. Har et par-tre jentenavn jeg vurderer, samboer liker alle sammen så vidt jeg skjønner (han sier lite, bortsett fra at han er kjempefornøyd med at det var han som hadde rett ang kjønn..). Navnene jeg tenker på akkurat nå: Anne Kari Lovise Alice (eller kanskje jeg vil stave det Allis, liker best å bruke de vanligste stavemåtene, men vil nødig at noen skal kalle vesla Alise, det er kustygt!) Eller kanskje det ikke blir noen av dem, men noe helt annet? Var så fornøyd med å ha funnet navn, jeg. Men jenta kan nok ikke hete Lars...
LilleBitteliten Skrevet 13. oktober 2011 #2 Skrevet 13. oktober 2011 hehe, morsomt. Lovise er veldig fint, og det eneste jeg liker av disse. Anne Kari blir for traust og kjedelig. Alice (uttalt Allis er ikke noe fint, uff. Uttalt Alise er det helt klart mye bedre, men heller ikke så fint). Heia Lovise :-)
Frøken Ubesluttsom Skrevet 13. oktober 2011 #3 Skrevet 13. oktober 2011 Hva med Larsine da? Eller Cornelia? Det er jo et av de fineste jentenavnene.... syns jeg
inimini Skrevet 13. oktober 2011 #4 Skrevet 13. oktober 2011 Så morsomt:) Anne Kari syns jeg ikke var så veldig fint navn, men hva med Karianne? Lovise er desverre heller ikke et fint navn syns jeg. Alice synes jeg er finere å utale Alise enn Allis:) Men det synes jo ikke du:) Så Alice falt heller ikke i smak her:)
☆☆☆ Skrevet 13. oktober 2011 Forfatter #5 Skrevet 13. oktober 2011 Larsine liker jeg ikke, blir litt for mye guttenavn gjort om til jentenavn, synes jeg. Ikke at det ikke gjelder andre navn også, men jeg får ikke den følelsen med mer "etablerte" jentenavn, for eksempel Karoline (forøvrig et veldig fint navn). Kornelia er fint, men jeg elsker det ikke....
prysseluskan Skrevet 13. oktober 2011 #7 Skrevet 13. oktober 2011 Lovise er finfint! Anne Kari er ok, men litt traust og "Ællis" er så der... Liva er et godt L-navn
☆☆☆ Skrevet 13. oktober 2011 Forfatter #8 Skrevet 13. oktober 2011 Ællis liker jeg ikke, derimot Allis. Må nok bruke den stavemåten om det blir det navnet, ser jeg.
Vipsenmamma Skrevet 14. oktober 2011 #9 Skrevet 14. oktober 2011 Enig med inimini - Karianne er et godt forslag. Lovise synes jeg ikke er så fint, og Allis/Alice blir bare trøbbel med uttale/stavemåte.
sommertiara Skrevet 15. oktober 2011 #10 Skrevet 15. oktober 2011 Lovise er et pent navn. Liker overhodet ikke de to andre.
Mrs Smith Skrevet 15. oktober 2011 #11 Skrevet 15. oktober 2011 Anne Kari - liker ikke anne navnet og Anne Kari blir bare kjedelig. Hva med Anna - er jo et helt annet navn da, men så mye finere enn Anne:) Liker Lovise godt , et vakker navn. Alice, nei absolutt ikke pent
*una Skrevet 15. oktober 2011 #12 Skrevet 15. oktober 2011 Stemmer for Lovise (eller helst LOUISE, det syns jeg er mye finere) Anne Kari ble for "tantete" og Allis syns jeg ikke var noe fint.... Da er Alice ("Alise") mye bedre!
☆☆☆ Skrevet 16. oktober 2011 Forfatter #14 Skrevet 16. oktober 2011 Liker ikke Louise, dessuten er navnene oppkalling, og jeg liker best å bruke navneoppkalling og ikke "bokstav-oppkalling". Tenker litt på Magdalena også for tiden...
*una Skrevet 16. oktober 2011 #15 Skrevet 16. oktober 2011 Når det er oppkalling er det noe annet, da ville jeg heller brukt Lovise ja ) Hva med Anne-Lovise? Syns det var finere enn Anne Kari....
Cybele Skrevet 16. oktober 2011 #17 Skrevet 16. oktober 2011 Jeg syns Anne Lovise er fint, jeg! friskt pust imellom alle Leah, Emmaer og Noraer der ute:)
Mammen ved dammen Skrevet 16. oktober 2011 #18 Skrevet 16. oktober 2011 Originale navn, det kan jeg like! Anne og Kari er veldig fine hver for seg - hva med å ha enten det ene eller det andre? Jeg synes også forslagene om Anne Lovise og Kari Lovise var veldig gode! Jeg synes Allis er greit, typisk sånt navn man kan lære seg å elske når man har vent seg til den uvanlige skrivemåten/uttalen.
Andreaa Skrevet 17. oktober 2011 #19 Skrevet 17. oktober 2011 Hehe, ja da må du finne et nytt navn. Anne Kari er kjempefint. Lovise er også fint. Alice liker jeg ikke. Heia Anne Kari og Lovise!
Andreaa Skrevet 17. oktober 2011 #20 Skrevet 17. oktober 2011 Hehe, ja da må du finne et nytt navn. Anne Kari er kjempefint. Lovise er også fint. Alice liker jeg ikke. Heia Anne Kari og Lovise!
☆☆☆ Skrevet 19. oktober 2011 Forfatter #21 Skrevet 19. oktober 2011 Lurer også på å bruke Anne alene, eller kanskje Anne Marie. Blir det stusselig med bare Anne?
inimini Skrevet 19. oktober 2011 #22 Skrevet 19. oktober 2011 Jeg syns ikke navnet Anne er så fint. Da liker jeg bedre Anna:) Men hva med Karianne?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå