Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten vår på litt over 4 mnd har begynt å gråte nå når andre holder han. Men jeg trodde fremmedfrykt kom litt senere? Anyone..?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det skjer faktisk ganske tidlig. Veldig mange babyer har en sånn periode allerede ved 3 mnd. Og så kommer det igjen rundt 8/9 mnd. Men dette varierer jo. Noen babyer er generelt skeptiske. Andre sitter på fang etter fang, og smiler og smiler.

Skrevet

som alt annet kan det komme når som helst.. ingen fasit... vår tulle startet med å reagerer på andre når hun var 3 mnd... så var det litt borte men nå er hun skeptisk til nye steder og mennesker igjen.. hun er nå 6 mnd. Det er ihvertfall en sunn reaksjon :)

Skrevet

Jepp, sant det:-). Besteforeldrene blilr så lei seg:-(, har gått en stund mellom hver gang de ser han.

Skrevet

Småen her også er veldig skeptisk! Hun er straks 6 mnd, og har vært sånn siden hun var 4,5 mnd tror jeg.. svigers er veldig voldsom og leker med henne som om hun skulle vært over året, har gjort det siden hun var 3 mnd.. hun blir selvfølgelig redd og vil ikke være med de da, og vi gir beskjed. "Neida, det går over snart! Hun kommer til å elske oss" Tror de heller gjør vondt verre jeg, og det kommer nok til å svi senere!

Skrevet

Fremmedfrykten begynner for alvor rundt 7mnd. Men allerede når de er en uke gammel skiller de mamma fra andre mennsker.

Hos oss må vi være i synsfeltet mens andre (som f.eks besteforeldre) holder babyen vår. Da ser hun at vi fortsatt var der.

Noen babyen reagerer også på "inn-på-slitne" ansikter som stuper opp i øynene deres og høye stemmer. Kanskje trenger babyen din bare å bli litt varm i trøyen, der de "fremmede" snakker rolig og ikke går direkte opp i trynet på babyen (det eneste de ser da er jo en vanvittig svær nese eller lignende).

Skrevet

Min har blitt litt mer skeptisk nå som hun er 6 mnd... Men er det som regel hvis hun er litt trøtt. Men så lenge hun ser meg, så går det som regel greit:) Varierer veldig vil jeg tro. Vesla mi eeeelsker å få oppmerksomhet fra andre, blir helt vill!!... Så lenge jeg eller pappan er i nærheten;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...