Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvordan gir dere som ammer mat? en fast rytme eller sier baby ifra når hun/han vil ha mat uavhengig av klokka? hvordan gjør dere det fra morgenen av? her steller jeg og skifter bleie før mat pga gulping, men leste nå at det er lurt å amme, så stelle og så gi en attpåtår, at barnet da blir skikkelig mett og sover bedre etterpå. jenta mi sover korte dupper på dagen så kanskje dette er noe å prøve? hun har vært så urolig siste døgnet også, kanskje økedøgn? føler ikke at jeg alltid skjønner når hun gråter fordi hun er sulten eller f.eks overtrett. redd for å tilby mat hele tiden og at hun får vondt i magen av den grunn, for virker ikke som hun noengang avviser puppen, sulten eller ei, vanskelig! men er også redd for at hun gråter pga sult og så trøster jeg bare, er særlig på kveld denne uroen har vært. hun har ikke pleid å gråte så mye før så blir redd jeg gjør noe galt? hun er 9 uker (5 uker tidlig født)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisan

Jenta mi er 6 uker for tidlig født,13 uker i dag.

Jerg gir ikke etter klokka,gjorde heller ikke det med gutten min som nå er 3 år. Hun hadde sånn 3 timer soving, mat, 3 timer soving,mat, osv de 5-6 første ukene, så kom kveldsuroen sånn ca når hun var 8 uker. Nå henger hun i puppen hele dagen,har jeg inntrykk av, hun spiser ikke så mye på natta,derfor er hunsikkert mer sulten på dagen. pupp er ikke bare mat,den er kos,trygghet, nærhet,mammaen min osv..

Ikke vet jeg,unger er så forskjellig. vet ikke hva jeg vil si med dette, men gjør sånn som du føler er best ;)

Skrevet

jenta mi er 8 uker gammel å jeg gir henne mat når hun vil ha mat, men følger også med på klokka... grunnen er at om vi er ute å triller, kjører bil o.l kan hun sove i timesvis uten å be om mat! mens om vi er hjemme spiser hun som regel hver 3-4 time, men på kveldene henger hun omtrent i puppen... hun våkner om natta også, men har en natt i ny og ne hvor hun sover 5-6 timer uten mat.

jeg å synes det er vanskelig på kvelden når hun har denne kveldsuroen, om jeg skal gi henne mat eller vente... blir liksom redd for at hun skal få for lite men så blir det jo ille med for mye å for da blir det magevondt å mye gulping.

Jeg gir henne pupp, så skifter vi bleie å så får hun litt til, jeg er nødt til å gjøre det sånn om hun skal få i seg nok å ikke bli sulten igjen med en gang da hun er veldig rolig å sover mye.

Skrevet

Takk for svar begge to! :)

Aget: så kveldsuroen kom til deg også rundt 8 uker? men har den vart helt til nå også eller? Skjønner hva du mener, må liksom bare føle på hva som er rett, men er litt vanskelig så er godt å høre hva andre gjør :)

Lene: Ja det er kveldsuroen som er vanskeligst synes jeg, men er ikke alltid hun har det sånn, bare i blant er det noen kvelder, og gjerne flere på rad.

Jeg gir mat hver 3. time på dagen, har blitt litt sånn etter klokka og funker fint egentlig, på natta er det jo sjeldnere da hun sover den første duppen mellom 4-6 timer sammenhengende.

Vært mye uro hele dagen i dag, men nå sover hun så får se hvordan morgendagen blir, tror jeg skal prøve å gi frokost før stellet i morgen og så en attpå-tår etterpå og se om hun sover bedre da, får prøve seg fram! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...