Gå til innhold

Hvordan fikk dere time tilovertidskontroll?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Legen min sa hun skulle sende henvisning til overtidskontrolll igår, og at jeg mest sansynelig ville få en tlf samme dagen. Men dette var igår, og jeg har fortsatt ikke hørt noe. Hvordan ble dere kontaktet?

Og er det maks 11 dager over på alle sykehus?

Jeg skal føde i skien, og hørte om ei her tidligere i år som gikk 17!!! dager over!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Legen min ringte og fikk overtidskontrollen bestillt over telefon. Jeg fikk timen på fredag (imorgen) klokken ni. Er da elve dager over. Dette er i Bergen. Her er de kjent for å la gravide gå langt over det retningslinjene sier..

Skrevet

Jeg spurte legen min om dette igår.

Jeg fikk beskjed om at så lenge jeg hadde time hos enten jordmor eller fastlege noen dager over termin, så ville de ringe sykehuset og avtale tid for overtidskontroll. (Jeg har time hos jm tre dager over termin, så får vi se om hun da får avtalt overtidskontroll eller om det må gjøres på annet vis - ettersom kontrollen på sykehuset ikke blir før dag 7-9 over).

I følge de nye retningslinjene skal alle ha kontroll innen 7 dager over, og fødsel skal igangsettes senest 12 dager over. Men det er ikke alle sykehus som følger disse retningslinjene (enda).

Skrevet

Jeg var hos jordmora igår på siste kontrollen, hadde termin den 11. Oktober! Hun ringte opp på føden å fikk satt opp time til meg på tirsdage. Er da en uke på overtid!:)

Skrevet

Sist ringte legen og fikk time til overtidskontroll på telefon. Denne gangen tar sykehuset over svangerskapskontrollene to uker før termin, så da regner jeg med det ikke er noe problem å få overtidskontroll om jeg trenger det heller.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...