BarniHodet og enihverarmkrok Skrevet 13. oktober 2011 #1 Skrevet 13. oktober 2011 Min lille venn er nå 4,5mnd gammel. Han ammes og vokser bra med det. MEN han sover utrolig dårlig om natten, så jeg har litt lyst å prøve med grøt eller velling for å se om han blir mer mett og sover tyngre. Men jeg lurer på, skal maisgrøt i starten blandes med vann eller mm?? Og dere som har vært gjennom dette før, hvor mye?
Mamma`n til Ole Kristian Skrevet 13. oktober 2011 #2 Skrevet 13. oktober 2011 Vi begynte helt i det små, og blandet litt grøtpulver i mme. Slik at han skulle vende seg til litt annen smak og litt tykkere konsistens. Eller er det og lese på pakken til den grøten du velger hva det skal blandes i. Kjøpte noen grøter på helsekost som skulle blandes i mme, ellers er vel de fleste som skal blandes i vann:) Lykke til med grøt prosjektet:)
line3mann Skrevet 13. oktober 2011 #3 Skrevet 13. oktober 2011 Hei vi begynte å gi casper grøt når han var 4mnd gammel. Da fikk han små smaks porsjoner. Han likte best ris grøt med banan. Gav han også litt frukt puree oppi. Noe som han likte godt. Det tok ikke lenge før han var oppi en hel posrjon. Nå er han 5 mnd og spiser grøt til frokost og kvelds og middagsglass til middag:). Casper er veldig glad i middag. Nesten mer glad i det enn grøt, men spiser også godt med grøt. Risgrøten skal blandes med vann. Synes det var veldig greit , for morsmelk gjør grøten mye tynnere. Gav han i starten en spise skje med grøt pulver blandet med vann. For at han skulle bli vandt til det;). Økte etter en og en halv uke til to skjeer grøt og vann. Laget den ikke altfor tynn sånn at den ikke randt av kjeen. Laget den såå som grøten skal være med en gang. Bare å prøve seg fram. Nå har jeg begynt å prøve å ikke gi han mat på natta noen dager for han spiser så bra på dagen. I natt og i går våknet han to ganger som jeg gav han smokken. Tredje gangen som han våknet kl 6 gav jeg han mm. Deilig hvis han kan lære seg å sove hele natten uten å få mat. Lykke til med grøt lagingen. Tror det er greit å ikke begynne med velling, men med grøt med en gang. klem fra meg.
jente_80 Skrevet 13. oktober 2011 #4 Skrevet 13. oktober 2011 Her har behovet for fast føde plutselig meldt seg. Begynte så smått med grønnsakspurè for et par dager siden og maisgrøt i går. Helt ærlig så har det ikke blitt bare smaksprøver... for lillemor gaper og gaper Og synes begge deler var veldig godt!! Så i dag fikk hun grønnsakspurè (kanskje ligg mindre enn et halvt glass) + pupp til lunch, og 4-5 spiseskjeer med maisgrøt med banan + vann og pupp til kvelds. Hun er veldig ivrig og sutrer når det ikke går fort nok, og gaper høøøyt når hun skjer skjeen. Matvettet iorden! Ellers skal maisgrøten blandes med like deler vann og grøtpulver. Veldig enkelt Tror ikke jeg hadde gidda og kjøpt grøt som skal blandes i mm... pga den hersens pumpinga! Og forresten, her er lillemor 5 måneder. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå