RosaParasoll Skrevet 13. oktober 2011 #1 Skrevet 13. oktober 2011 Jeg har vært veldig fornøyd med både lege og jordmor i hele svangerskapet, men i går var jeg på kontroll hos legen min (termin i dag) Og jeg fortalte henne om diverse plager jeg har (vondt i hodet, svimmel, ser mye stjerner og til tider ganske uvell) og at når jeg var hos jordmor uka tidligere så sendte hun meg inn til Ahus for å utelukke svangerskapsforgiftning.. Alt er bra med meg og babyen som var på det tidspunktet 3400g.. Legen min sier da at hun ikke vil at jeg skal gå noe særlig over termin, men hun kan ikke svare meg på hva det vil si (noen dager, en uke, to uker?!?!?) Hun ga meg heller ikke noen spesifikk grunn til at det ville være best å bli satt i gang, som er noe jeg egentlig ikke vil.. Og på slutten av timen sier hun at hun reiser på kurs og blir borte i 2 uker(!!!!!!!!!!!) og at jeg må skaffe meg en legetime eller time hos jordmor til mandag - tirsdag.. Jeg heiv meg på tlf og fikk tak i min jordmor, men hun jobber bare 3 dager i uken på helestasjonen og er fullbooket frem til 21 oktober.. Så jeg er nødt til å gå til en lege jeg aldri har vært hos før.. Føler at dette hadde vært greit dersom det hadde vært en helt vanlig svangerskapskontroll.. Er jeg bare hormonella og vrang her? Skjønner jo at legen min ikke kan legge timeplanen sin rundt meg, men jeg får bare litt angst av manglende svar og tanken på å gå til en som ikke kjenner meg og mitt svangerskap.. Ble ikke mer beroliget av at min jordmor faktisk ble sint på legen min for at hun ikke ordet med overtidskontroll på Ahus med gang.. Baah.. dette ble jo bare syt Godt å få ut da..
palomino Skrevet 13. oktober 2011 #2 Skrevet 13. oktober 2011 Heisann.... Hadde jeg vært deg så hadde jeg tatt en telefon til Ahus og fortalt om plagene dine, og at du ikke får time de nærmets dagene. Du har allerede vært der så de har registrert det i jornalen din at du ikke er i form. Jeg har selv hatt svangerskapsforgiftning i forrige svangerskap, og fikk da ekstra oppfølging. Jeg har noen av di samme symptomene nå og går derfor til kontroll oftere enn hva som er "normalt"... Husker du hva blodtrykket ditt lå på når du var til legen sist? Det bør ligge under 140/90 og at urinprøven er fri for proteiner... Er den det så er det ikke tegn på sv.sk.forgiftning... Er du usikker og bekymret, så tenk at det heller er bedre å ta en telefon til føden som kan berolige deg enn å gå rundt å bli stresset og urolig...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå