Gå til innhold

Har så utrolig lyst på dobbel latte hele tiden.......

Anbefalte innlegg

Skrevet

SKulle aldri ha fått oss kaffemaskin i hus, for nå har jeg lyst på dobbel latte med soyamelk og kanel alt for ofte:)

Sikkert ikke det beste å drikke for mye av...

Hvor mye kaffe er anbefalt og hvor mye drikker dere?

Fortsetter under...

Skrevet

mener å ha lest 1-2 enheter til dagen kan man drikke. =P jeg er ganske flink å holde meg unna kaffe =)

Skrevet

Vet du om det er bedre med koffeinfri kaffe? Under de forrige svangerskapene fristet det ikke så mye med kaffe... får vel prøve å trappe ned litt:)

Skrevet

Koffeinfri er bedre :-) Det er stimulanter man ikke skal ha for mye av (hvis ikkej jeg er helt på blåbærtur...)! Jeg har handlet koffeinfri kaffe, men kjenner nå (som sist) at kaffe ikke er det jeg har mest lyst på når kvalmen kommer snikende..

Skrevet

Man er jammen forskjellige... Jeg kan ikke tenke meg noe verre enn en dobbel latte! :-) Drikker vanligvis en del kaffe, men nå er det helt slutt! Er kvalm, så det henger nok sammen med det. Syns til og med kaffe lukter helt forferdelig. Noe som er litt vrient i åpent landskap med maaaange kaffedrikkere...

Men har også lest at rundt 2 enheter kaffe er ok. Men det er gjerne espresso i latten din, så da bør du gjerne ikke akkurat pøse på.

Skrevet

Jeg også kjøpte meg kaffmaskin for 1 uke siden og har lyst på kaffe hele tiden, jeg bruker mindre kaffe fra kapslene i min maskin og man ka drikke 1-2 enheter om dagen (må vist velge mellom kaffe og cola?)

Jeg drikker stort sett 2 kopper om dagen, men aldri svart kaffe og har da kutta ut cola (bytta ut med annen brus).

Annonse

Skrevet

•En liter sterk kaffe inneholder opp mot 1000 milligram koffein.

•En liter espresso inneholder 3000 milligram koffein.

•En liter energidrikk inneholder 320 milligram koffein.

•En liter cola inneholder litt mindre enn 100 milligram koffein.

En kopp vanlig svart kaffe inneholder 50-85mg koffein. Man anbefales å ikke drikke mer enn 100-120mg per dag når man er gravid, så man kan derfor drikke en kopp kaffe og en liten flaske cola eller to kopper kaffe (så lenge du holder seg unna den kruttsterke varianten) ;)

Slev kommer jeg nok til å fortsette å ta med meg morraskaffen i bilen på vei til jobb. Men mer enn det drikker jeg da heller aldri :) Om jeg skal møte ei venninne på kafè dropper jeg heller morraskaffen og tar en kaffe der.

Skrevet

ta 2 enkle kaffelatter istede for dobbel :)

ellers tror jeg ikke om du tar 2 om dagen at det vil gjøre noen krise? :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...