Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei sann:)

er det noen her inne som har erfaring med å føde i vann?

jeg har 2 fra før,en med epidural,en med bitte litt lyst gass og nå når 3 mann er på vei(term om 10 dager) så har jeg hele veien tenkt at jeg vil føde i vann..

gruer meg mer nå til fødsel enn noen gang,skjønner ikke helt hvorfor,vet jo hva jeg går til men en del av meg går nå og håper på rier og vannavgang mens en annen del av meg håper det bare ikke skal skje no fordi fødsel er så vond..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fødte i vann med min nr 2 og det er den beste fødselen jeg har hatt. skal absolutt gjøre det denne gangen også.. bare karet er ledig :P Det var deilig avslappende og jeg fikk ingen rifter under den fødselen. anbefaler det til alle som skal føde jeg. :) Lykke til.

Skrevet

Har ingen erfaring med det ettersom jeg er førstegangsfødende, men har hatt så innmari lyst til å føde i vann helt fra starten av..

Men ser ut som om jeg må legge det på hylla fordi jeg mest sannsynlig blir satt i gang =/

Håper du får muligheten til å føde i vann og at det er like fantastisk som det er oppe i mitt hodet ;)

Lykke til!!

Skrevet

Å ja, kan ikke anbefale noe varmere enn det. Jeg fødte mitt første barn i vann og det var en fantastisk og behagelig opplevelse. Rolig, harmonisk og fint. Hadde ikke noe annet smertelindrende enn det varme vannet. Fikk ingen rifter så slapp å sy etc. Skulle så gjerne ha født nr to som jeg venter om drøye seks uker i vann også, men da han er hjertesyk får jeg ikke lov til det. Lykke til med fødsel og valget. Jeg har ihvertfall aldri angret på det.

Skrevet

Må man planlegge og ta opp dette i forkant av fødselen, eller er det noe man kan planlegge underveis i fødselen så lenge det er fødekar på sykehuset? :)

Skrevet

jeg skal føde på riksen og der sa de at jeg skulle si i fra når jeg ringte når fødsel var i gang så vil de gjøre det de kan for at jeg skal få føde i vann. så håper bare det er noe ledig når det er min tur:)

er kanskje forskjellig fra sted til sted

Skrevet

jeg er førstegangs og kunne gjerne tenkt meg å føde i vann. var med på en badekarfødsel i praksisen min og det var en fin opplevelse. det så så behagelig og avslappende ut! ser for meg at vannet lindrer smertene der nede når hodet presser seg ut. vil absolutt prøve dette hvis fødselsforløpet går bra. på st.olav i trondheim er vell alle fødestuer utstyrt med badekar etter det jeg har hørt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...