Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal egentlig på barseltreff med jordmor og helsesøster neste uke, men det kræsjer med en sykehustime for babyen. Hadde egentlig lyst å gå, men kan ikke endre timen pga lang ventetid. Noen som har erfaringer med om disse treffene ofte resulterer i at man starter egne barselgrupper eller blir det ofte bare med disse treffene?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har inntrykk av at det er veldig variererende. Barselgruppa mi endte tilslutt opp med å bestå av meg og ei til, men vi trives godt i lag vi:) Vi har jo supplert med bekjente fra område, så nå er det ei gruppe med barn i alle aldre.

Andre jeg vet om har barselgrupper som blir en skikkelig sammensveiset gjeng som treffes jevnlig. Men jeg trives bedre den varianten vi endte på, nå omgås jeg folk jeg liker istedetfor å bli tildelt en gjeng jeg skal leke med kun fordi vi har barn født i samme tidsrom.

Skrevet

Har hørt om begge deler. Jeg har bare gode erfaringer. Alle mine barselgrupper har møttes etter helsestasjonen, og vi har blitt veldig gode venner etterhvert:-)

Hvis du ikke kan møte, så gi beskjed til helsesøster om at du gjerne vil bli med barselgruppen videre. Er du i tvil om gruppen vil eksistere etter dette møtet, så si til helsesøster at første treffet kan være hjemme hos deg - be henne dele ut telefonnummeret og adressen din.

Skrevet

Tror det komme litt an på kjemien mellom de som er på barselgruppen. Vi har møttes flere ganger på privaten, selv om den yngste er 18 år og den eldste er 42 år (det er meg....hehe)

Synes det har vært veldig hyggelig og møtes på helsestasjon, se de små sammen, hvordan de i starten bare lå på gulvet og nå leker de sammen:) og det har også vært veldig hyggelig og komme hjem til hverandre:)

Skrevet

Jeg har bare god erfaring med barselgruppe. Jeg har fremdeles kontakt med et par stk i eldstemanns gruppe og lillebrors gruppe er også veldig fin.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...