Mamma♥09♥12♥ Skrevet 13. oktober 2011 #1 Skrevet 13. oktober 2011 Heisann.. Jeg lurte om på hvis barnet mitt fikk vannkopper er det farlig for meg da? Jeg hadde vannkopper som liten. Så jeg skal vell være imun for det?.. Jeg har en beskjent som har ei datter som har vannkopper. Jeg tenkte da at det var en gylden mulighet for at datteren min kunne få det før nestemann kommer da. Så er vi ferdig med det.. Off hørres sikkert veldig slemt ut. Men da slipper en liten baby å få det også. Men er det farlig for meg? Gravid i uke 10.(har sikkert ikke noe å si hvor langt)
manne86 Skrevet 13. oktober 2011 #2 Skrevet 13. oktober 2011 har du hatt det er jeg ganske sikker på at du er trygg. Ellers gjør det ikke noe om en baby får det, de får det ofte veldig mild:)
Mamma♥09♥12♥ Skrevet 13. oktober 2011 Forfatter #3 Skrevet 13. oktober 2011 Åja. Kunne se for meg at det var veldig sterkt for dem. Jeg måtte blandet annen legges inn jeg. tror jeg fikk det som 3 åring. Jeg fikk det ganske sterkt. Å er litt redd for at datteren min vil få det sterkt også.. Off føler meg stygg som ønsker å gi henne det. Men det er jo viktig å ha hatt det også. Det sies at det er verre å ha det som voksen.
manne86 Skrevet 13. oktober 2011 #4 Skrevet 13. oktober 2011 Spør en lege, men jeg hår hørt at hvor eldre du er jo hardere kan det ramme. En voksen mann kan det være dødlig for!! Men jeg er jo ikke lege;) Jeg har akkurat samme tanker som deg, hihi har en datter på 2,5år å når søskenbarna fikk vannkopper prøvde jeg hard at mi også skulle få det, men akk nei!!
Tigerlise&Anton prøver igjen Skrevet 13. oktober 2011 #5 Skrevet 13. oktober 2011 Jeg ville kontaktet lege om jeg var deg. Vannkopper i 1. trimester skal visstnok ikke være å spøke med... Men om du hadde det som liten tror jeg du skal være relativt safe. Uansett best å snakke med fagpersoner :-)
Mamma♥09♥12♥ Skrevet 13. oktober 2011 Forfatter #6 Skrevet 13. oktober 2011 isåpass ja.. hmm brude vell spør legen ja. Hehe du har det ja =) hehe off..
Briskeby Skrevet 13. oktober 2011 #7 Skrevet 13. oktober 2011 Dette er trygt hvis du er 100% sikker på at du har hatt det før:-)
Emilia m ♥j08, g10+maispire12♥ Skrevet 13. oktober 2011 #8 Skrevet 13. oktober 2011 Jeg fikk vannkopper forrige svangerskap. Mamma var sikker på at jeg hadde hatt det som liten, men det hadde jeg tydeligvis ikke hatt likevel... Og jeg fikk det kjempekraftig!!! Fikk "byller" på hele kroppen, inkl. inni ørene, munnen og nedentil. Så helt jæ.. ut og det klødde og svei.. og så fikk jeg brennkopper på det igjen... Veldig veldig ubehaglig med andre ord. Ble smittet av datteren min på 1 år - som bare fikk noen få prikker.. Heldigvis var jeg i uke 27, så var ganske safe -siden fosterets organer er godt utviklet til da. Men kjente meg ikke trygg forde. Det gikk bra da, bortsett fra at jeg har masse arr som ser ut som gammel acne.. Frem til uke 20 ca. er det fare fosterskader bl.a blindhet og døvhet hos barnet. Så vær helt 120% sikker på at du har hatt vannkopper! Hadde jeg vært deg hadde jeg droppet det i første trimester i allfall.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå