Gå til innhold

Påvirker mitt morgenkaffeinntak dagsøvnen hans?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hipp hurra, jeg har funnet ut hvordan jeg skal få gutten min på 10 uker til å sovne selv! (Se lenger ned;) Med innsovningsbiten på plass mangler jeg bare den biten som får han til å sove til han er uthvilt, i stedet for å våkne etter 30 minutt uten å være ferdigsovet. Hvis jeg triller/vipper sover han myyyyye lenger, og jeg vet han har behov for mer søvn enn de 20-40 minuttene han tar i strekk når han sovner selv på stillestående underlag;)

Begynte å tenke på at mine to relativt store kopper kaffe om morgenen kan ha innvirkning på søvnen hans. Jeg drikker ikke kaffe utover dagen, og om natten sover han greit.

Hvilken erfaring har dere med kaffe og amming?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei.

Jeg har slitt litt med søvnen til min baby. Han er i dag 2 måneder.

Han sov urolig hele døgnet egentlig og gjerne korte strekk. Jeg kuttet ut te'en. Og de siste dagene har han vært veldig tilfreds og sovet mye bedre. Veldig usikker om det er pga koffeinen i te'en han reagerte på, men jeg tør ikke begynne igjen.

Du burde kanskje prøve å kutte ut kaffen noen dager og se om ting endrer seg?

Skrevet

Min eldste reagerte på koffein.(Jeg drikker stort sett bare te, og må ha til frokost bare for å våkne litt.)

Han var håpløs på soving både natt og dag. Tror ikkr koffeinen fra teen hadde så mye innvirkning på at han ikke sov på dagtid. Men drakk jeg feks kaffe/Cola på ettermiddag/kveld var han merkbart mer våken og aktiv ja.

Har ikke merket tilsvarende på lillemor. På dagtid sover hun 30 min pr dupp uansett, 4-6 ganger i løpet av dagen. Er trøtt og sovner greit hver gang. Hun er nok bare en såkalt 30-minute baby. Men hun sover i hvertfall, det gjorde ikke storebroren.

Skrevet

prøv å kutt ut å se så merker du nok fort, lev som vanlig og kutt bare kaffen noen dager :)

ps ang te så har de kjempegode koffeinfrie teer på helsekosten som jeg drikker, prøøøver å kutte min daglige sjokoladekaffe, hehe, hara funnet et fint substitute nå :)

Skrevet

Æsj da, ikke kaffen!!! Min sover så kort. Nå føler jeg at jeg må prøve å kutte kaffen. Kjenner tomheten sniker seg på, he he.. Ingenting som koppen til frokost! Men hvis det kan påvirke søvnen, så..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...