Gå til innhold

Omgangssyke, farlig?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei!

Det er veldig sjeldent at det går ut over fosteret. Da skal du bli SVÆRT syk og gå mye ned i vekt. Tenk på de som spyr et helt svangerskap f eks, de klarer seg de og.

Kroppen er jo laget sånn at det vil prioritere fosteret over nesten alt annet (uten de helt vitale tingene) så dette kan du ta med ro.

Er det vanlig omgangssyke så går det seg jo til i løpet av noen dager.

Gooood bedring!

..så lenge det går over iløpet av noen dager så er det ikke farlig, fosteret tar den næringen den trenger av deg.

Bare pass på å drikk masse - samme hva, selv om det kommer opp igjen. Gjerne vanlig husholdningssaft, da det inneholder sukker (ørlite grann næring ihvertfall..

jeg har selv kastet opp daglig i 6 uker (fra 5 uker til 11 uker..), så et par dager med omgangssyke er ingen fare..

Jeg hadde omgangssyken da jeg gikk med sønnen min. Den varte i 5 hele dager... Eneste jeg fikk i meg var iste med sitron:) Anbefaler deg å teste ut det! Enten det, eller te med sitron. Det er veldig mange som har god effekt av det:) Det bindre magen litt:)

Det har blitt nevnt her, men en god ting kan ikke gjentas for ofte: Pass på væskebalansen! Du blir lettere dehydrert av omgangssyke når du er gravid. Det har ingen umiddelbar innvirkning på babyen i magen - men du kan rett og slett bli mye dårligere enn nødvendig.

Jeg var innlagt for dehydrering i forrige uke - og det var ikke noe jeg anbefaler.

Press i deg drikke, men pass samtidig på at du får i deg salter slik at du lettere tar opp vannet i kroppen.

Et godt tips fra meg er eplejuice med litt Farris oppi. Dette fikk jeg råd om på sykehuset, samtidig som jeg fikk "påfyll" intravenøst!!!

God bedring og lykke til!! Omgangssyke er forferdelig!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...