Gå til innhold

Dere som har barn som sover hele natten uten mat....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når legger barna seg for natten og hvor gamle er de?

Har selv ei lita tulle som har sovet natten gjennom uten mat siden hun var to mnd. Hun får siste flaska alt i mellom 21-23, og sover da til ca 7. Ønsker å innføre en mer fast rutine på klokkeslett hun skal legges, men er redd for å legge henne for tidlig... Trives så godt med å få sove hele natten ;) hehe.. luksusproblem : check ;) men hvordan gjør dere det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

glemte å si at hun er 5,5 mnd :)

Skrevet

Lillegull her har sovet hele natta gjennom siden dag 1:) Vi er nok veldig heldige da:)

Han hadde en periode rundt ca. 4 1/2 mnd. alderen, der han ville ha pupp flere ganger i løpet av natta og var supervåken kl.04/05.. Men nå har det begynt å roe seg igjen (mulig det hadde med tenner osv. å gjøre)..

Nå er han 5 1/2 mnd., legger seg ca 22.30/23.00, får pupp noen minutter kl 08, og sover til 10.30:)

Jeg var litt bekymret en periode, for om han fikk i seg nok mat (siden han sover så lenge), men på 5 mnd. kontrollen så var han gode 9 kg. og 71 cm. lang:)

Skrevet

Vi har vært heldige for lillebror sov natten gjennom fra han var 7 uker. Han er nå 7 mnd og legger seg kl 30 og sover til ca 6, da får han litt melk og sover så videre til 8.

Skrevet

Min er 9,5 mnd, og fast leggetid har i flere måneder vært +/- 19.00 til ca 07.30. Hun har vært helt uten nattmat siden hun var 7 mnd. Da hadde hun samme leggetid, men ble tatt opp for flaske ca kl 23.00. Frøkna har egentlig alltid vært grei på nettene når hun først hadde sovnet (å få henne til å sove eller sove lenge om morgenen var en annen sak:P). Men nå er det jo helt nydelig!^^

Skrevet

Tuppa er 6 mnd og begynte å sove hele natta for ca3-4 uker siden... Det fordi hun får 3 måltider med fast føde om dagen, pluss 240 ml med mme like før hun legges;) Hun legger seg ca 19 og sover da til alt mellom 6.30 til 8.30;) Deeeilig;) he he. Eneste faste rutine vi har er kveldsgrøt, pysj, pussing av tenner og flaska:) Vi bader litt før på dagen, da hun ofte er veldig utålmodig på kvelden... Egentlig hun som har laget sine egne rutiner, hun er gjerne trøtt ved 18 tiden.

Vi bare legger til rette med mørkt og kjølig rom;)

Skrevet

Her sovner småen på 4 1/2 mnd kl 19.00, må da streeeve med å holde han våken fra kl 18.00 til 19.00! Begynner med kveldsstellet ca. 18.30 med bading, pysj og så får han grøt. Koser i ca 10. min og da er han heeeelt klar for sengen hehe.

Legger han i sin seng på soverommet vårt (har vi gjort siden han var 3 uker gammel) og da sovner han uten en lyd og med en gang. Han sover da til kl 8 morgenen etterpå :) Deilig :)

Han begynte å sove så godt når han var 2 1/2 mnd gammel, før det var det en mnd med et måltid i 4 tiden og før det var det mat ca. kl 24 og kl 3 eller 4. Han har tydeligvis et godt sovehjerte :)

Han har vert flaskebarn siden han var 4 uker gammel så kan jo ha noe med det også da :)

Har også vert konsekvent på at når han har lagt seg for kvelden så har vi ikke tatt han ut av soverommet etterpå. Har fått mat i sengen vår der inne og har det mørkt på soverommet bortsett fra et grønt nattlys (sånn barne som ligger oppi sengen hans)

Lykke til :)

Skrevet

Ang å legge henne for tidlig så er det bare å prøve seg frem litt tror eg :) Her merket vi at når han fikk den siste duppen i 6-7 tiden så sovnet han så tungt og gikk inn i nattesøvnen da...derfor ble det rutiner på kveldsstell såpass tidlig :)

Skrevet

Her har jenta sovet natten gjennom siden hun var 3 mnd. Hun får siste puppen sånn ca i 19/19.30 tiden. Da sover hun til alt mellom 07.30 - 09.30.

Har ikke gjort noe spesielt for å få henne til å ta kvelden tidligere, det kom egentlig av seg selv.

Skrevet

Ojoj, her var det mange "solskinshistorier"...

Tuppa her i huset er 3,5 mnd, og ho har sidan ho vart fødd, fått mat ca kvar 3. time. Døgnet rundt. Dvs at vanlegvis legg me oss ca 22, då har ho akkurat fått pupp - så er det mating kl 01, 04, 07 - og ca same rytme gjennom dagen. Dette er slitsamt! Og når ho i tillegg er ein veldig vaken unge (søv ikkje meir enn 30-minuttars duppar ila dagen), rekk ikkje mamma å gjere noko som helst anna, kjennest det som. Men, kva skal ein gjere? Eg tenkjer at det går seg til når ho byrjar få graut og anna fast føde frå 6 mnds alder. Har ikkje noko barselgruppe og kjenner ikkje andre med småbarn i mitt nærmiljø eller sosiale miljø, så veit ikkje om det evt finst tips til korleis ein kan strekkje soveperiodane lenger, og intervalla mellom måltida lenger. Tenkte om ho ikkje fekk nok mat sidan ho vert så fort svolten att, men ligg heilt i gjennomsnittet på alle kurvene på helsestasjonen. Interessant å høyre om også andre opplever det same som oss!

Skrevet

Gutten min (8 1/2 mnd) spiste hver 2-3 time på natta (egentlig hele døgnet) til rundt 4 mnd alder, da begynte han å ta lengre intervaller. Begynte med fast føde da, jo mer han fikk av det jo lenger sov han på natta. Ved 5 mnd alder sov han fra 18.00-06.00. Den tidlige leggetiden var sånn det ble da jeg fulgte det som passet best for han. Nå sover han fra 19.30-07.00, det er deilig. Har i perioder våknet 05.00, da har jeg alltid hatt han i senga si til 06.00. Vi gir grøt rundt 18.30, så litt kos og sånn før kveldsstell. Nekter all melk nå, så etter stell er det i seng. Sovner av seg selv, kan noen ganger ligge og turne litt først. Må noen ganger snu han da han ligger på magen, eller putte i smokken.

Skrevet

Gutten min er 3,5 månder, har sovet rundt noen uker, legger seg rundt 8, av og til i ni tida spørs hva tid han kvilte sist.

Sover da til rundt 7-8uten mat, han får MME :)

Skrevet

Gutten vår legger seg rundt kl. 23-24 og har da pleid å sove til 7-8. Uten mat. Det har han gjort siden ca. 4 ukers alder. Nå er han 10-11 uker.

De siste dagene har han begynt å våkne senere og idag sov han helt til 09.00. Så tror det er på tide å begynne å prøve å legge han litt tidligere.

Spennende prosess! :-) Det er jo bare å prøve seg frem. Hvis det å legge han kl. 21 eller 22 betyr at han begynner å våkne 5-6, så venter vi litt til med tidlig legging her i alle fall.

Skrevet

Vesla her har blitt lagt mellom 19.00-20.00 fra hun var 3 mnd. Er først nå som hun er 10 mnd. hun sover rundt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...