Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2011 #1 Skrevet 13. oktober 2011 Funderer litt på å begynne og studere på BI, nettstudier. Det er forelesning en helg innimellom, og jeg studerer til en bachelor grad.
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2011 #3 Skrevet 13. oktober 2011 Det lurer jeg også på! Jeg har tenkt å ta en del av lærerstudiet på nettet, jeg regner med at det er like mye verdt da det er en godkjent utdanning. Det er jo like mange studiepoeng som vanlig. Kanskje noe annet med andre yrker da, mer "konkurranse"-yrker.. En lærer er jo en lærer, tenker jeg..
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2011 #4 Skrevet 13. oktober 2011 Jeg har begge deler, og føler jeg fikk minst like mye ut av nettstudiene som av de årene jeg gikk på BI. (Har siv.øk fra før) Det kan jo ha noe med at jeg var med moden og motivert da jeg tok de nettstudiene også da. I forhold til studiepoeng gjør det ingen forskjell, der er de "verdt" like mye.Og det er samme eksamen man må bestå! Egentlig kommer det ann på deg selv, og hvor god selvdisiplin du har. Men det er mye hjelp å få med nettstudiene hvis man benytter seg av det. Løs alle anbefalte oppgaver, følg anbefalt leseplan, osv. Og viktigst av alt: Jobb med gamle eksamensoppgaver. Lykke til:)
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2011 #5 Skrevet 13. oktober 2011 I forhold til studiepoeng er det like mye verdt som en annen allerede skriver. Jeg ville nå tro at nettstudier burde være mer verdt i forholdt til jobbsøking på en måte, det er jo mye mer krevende å studere på egenhånd. En må jo ha temmelig mye selvdisiplin:)
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2011 #6 Skrevet 13. oktober 2011 Pr i dag mener jeg det er det. Tidligere hadde brevkurs et litt sabert rykte, men slik som nettskoler er lagt opp i dag, så er det like mye verd. Jeg tar bachlor over nett og står like sterkt som de stasjonære studentene etter endt utdannelse.
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2011 #7 Skrevet 13. oktober 2011 Det er eksamenen, og studiepoengene, som avgjør et studiums tyngde, ikke undervisningsmetoden. Nettstudenter avlegger som regel akkurat samme eksamen som klasseromsstudenter, og får samme vitnemål. Veien til målet er ikke viktig, så lenge man oppnår det samme:)
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2011 #8 Skrevet 13. oktober 2011 Jeg tok medisin pr brevkurs, og det er bra kvalitet altså!
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2011 #9 Skrevet 13. oktober 2011 Ja, det er like mye verdt. Du får samme poeng som heltidsstudentene, og tittelen du får er akkurat den samme. Jeg holder selv på med bachelor på BI nettstudier, det er absolutt å anbefale. Fleksibelt, og foreleserne / veilederne er jevnt over veldig gode. Som en liten bonus, statistikken til BI viser at nettstudentene gjør det bedre enn heltidsstudentene på eksamen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå